Møffi Skrevet 15. desember 2010 #341 Del Skrevet 15. desember 2010 Tror det er forkortelse for Missed Abortion (correct me if I'm wrong...)og det betyr vel at du har hatt en abort uten at kroppen har godtatt det. Stemmer ikke det? Fosteret er dødt, men du har ingen symptomer på det som f.eks blødninger... Og du vil vel fortsatt ha graviditetssymptomer.. Nå er ikke jeg den som har mest peiling, men sånn jeg har forstått det. Dersom jeg tar feil så setter jeg pris på om noen retter på meg! Stemmer dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. desember 2010 #342 Del Skrevet 15. desember 2010 Så flinke dere er og trener jenter! ..blir så urolig av MAtanker jeg nå... noen beroligende ord/gode tanker noen vil dele?! Jeg kan berolige deg litt, med det gynekologen sa til meg sist. De fleste sier at uke 12 er en milepæl, men uke 8 er faktisk større. Har man sett er bankende hjerte i uke 8 samtidig som at fosteret vokser som det skal er det ganske stor sjanse for at det går bra, større enn uke 12 faktisk. Vet ikke hvor mange prosent som gjelder her, men det roer iallefall litt, kanskje? Jeg klarte ikke la være.... jeg telte 19 stk inne på presentasjonstråden - 3 har abortert (så vidt jeg vet). Det tilsvarer 15 %. Syns ikke flere trenger å miste da... Jeg skal forresten til jordmor i morgen, kanskje jeg kan tvinge henne til å prøve doppleren på meg.. huff, det er ganske mange det. NÅ MÅ DERE KLORE DERE FAST ALLE SPIRER!!!!!! Noen her har jo ikke spirer mer, men bittesmå babyer Tror det er forkortelse for Missed Abortion (correct me if I'm wrong...)og det betyr vel at du har hatt en abort uten at kroppen har godtatt det. Stemmer ikke det? Fosteret er dødt, men du har ingen symptomer på det som f.eks blødninger... Og du vil vel fortsatt ha graviditetssymptomer.. Nå er ikke jeg den som har mest peiling, men sånn jeg har forstått det. Dersom jeg tar feil så setter jeg pris på om noen retter på meg! Helt rett, alt kan være som normalt med unntak av at magen ikke vokser. Skulle ikke gått an å ha det engang, ikke moro. Jeg trodde jeg hadde begynt å blø i dag, men det er rett og slett fua som har blitt trang Egentlig ingenting å le av, for det er ikke godt, men er jo litt komisk også. Hadde mye problemer med hemoroider etter fødselen og jeg kjenner det litt igjen. Iallefall, topp å være gravid i uke 6 med dette og begynnende bekkenløsning Men det er sååååå verdt det om alt går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #343 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg kan berolige deg litt, med det gynekologen sa til meg sist. De fleste sier at uke 12 er en milepæl, men uke 8 er faktisk større. Har man sett er bankende hjerte i uke 8 samtidig som at fosteret vokser som det skal er det ganske stor sjanse for at det går bra, større enn uke 12 faktisk. Vet ikke hvor mange prosent som gjelder her, men det roer iallefall litt, kanskje? Åh, det var hyggelig lesing :) Altså, ikke hemorroidene, men det jeg har sitert Babyen min har fått sin første strikkabukse i dag Rart hva jeg klarer og produsere mens jeg egentlig skal lese til eksamen... Jaja, nå får det briste eller bære, halv ett i morgen har jeg skolefri frem til 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. desember 2010 #344 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Da må jeg takke for meg jeg også Begynte med "rielignende" smerter i magen søndag kveld som bare utvilket seg utover mandagen, og på tirsdag begynte jeg å blø Lykke til, resten av dere jenter! Nå må babyene deres klamre seg fast! Trenger ikke miste fler nå. Endret 15. desember 2010 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. desember 2010 #345 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) dobbelpost Endret 15. desember 2010 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. desember 2010 #346 Del Skrevet 16. desember 2010 Da må jeg takke for meg jeg også Begynte med "rielignende" smerter i magen søndag kveld som bare utvilket seg utover mandagen, og på tirsdag begynte jeg å blø Lykke til, resten av dere jenter! Nå må babyene deres klamre seg fast! Trenger ikke miste fler nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 16. desember 2010 #347 Del Skrevet 16. desember 2010 Da må jeg takke for meg jeg også Begynte med "rielignende" smerter i magen søndag kveld som bare utvilket seg utover mandagen, og på tirsdag begynte jeg å blø Lykke til, resten av dere jenter! Nå må babyene deres klamre seg fast! Trenger ikke miste fler nå. Det var synd NiChia Fælt så mange som mistet nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #348 Del Skrevet 16. desember 2010 Uff, så trist Nichia!! ...tror jaggu jeg holder meg unna denne skravletråden en stund framover .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 16. desember 2010 #349 Del Skrevet 16. desember 2010 Så gøy med 1.kontroll overstått! Tror det er litt forskjellig fra lege til lege, hvor tidlig de vil "ta deg inn". Jeg var til legen når jeg var 4 + 4, og hun regnet dette som 1.kontroll. har vært inn og tatt blodprøver i ettertid da. At det skal være melllom uke 8 - 12 kan jeg kanskje tenke meg er fordi at det da er større sjans for at svangerskapet vil gå fint.. :klø: Samtidig er det tidlig nok til at en kan gjøre nyttige endringer, f.eks. spise mer jern, mindre sukker etc. Og på legekontoret mitt fikk jeg beskjed om at noen av blodprøvene måtte taes etter uke 10. Blodsukkeret kan jo slå ut høyt hvis du spiste snop/jucie/brus i går, så trenger ikke være noe galt Jeg var og målte fastende blodsukker i går, alt var helt fint og ingen grunn til bekymring Forrige gang hadde jeg spist frokost ca 1,5 time før måling, og ut i fra det jeg har lest var ikke målingen høy med tanke på hvor kort tid det var gått siden forrige måltid Har forstått det sånn at alle disse blodprøvene skal helst tas mellom 8-12 uker da.. Tok du blodprøver når du var der? Jeg tok mine når jeg var der forrige uke (7+2). Hun sa også at neste kontroll egentlig ikke er før etter rutine-UL i uke 18, men at hun anbefalte å ta månedlige kontroller. Hm, lurer på hva han legen min egentlig surrer med?! Jeg tok mange forskjellige blodprøver når jeg var der (husker at han nevnte bla. toxoplasmose, vitaminer/mineraler, stoffskifte), men han sa ikke noe om at jeg måtte komme tilbake for å ta flere prøver senere! :klø: Lettere forvirret merker jeg, hehe Da har jeg også vært på UL, og jeg fikk ikke så gode nyheter som deg, Møffi... De fant ikke hjertelyd, og det viste seg at jeg har hatt en MA og at embryoet hadde dødd ved 8+5. Altså for litt over en uke siden... :tristbla: Vi gråt begge to en time i bilen da vi var ferdige på Volvat, var så utrolig trist. Men begynner heldigvis å gå litt bedre nå. Må bare tenke som så at da var det uansett ikke liv laga. Skal til utskrapning på Ullevål i morgen tidlig, og nå gleder jeg meg bare veldig til å få det overstått.. Da må jeg takke for meg jeg også Begynte med "rielignende" smerter i magen søndag kveld som bare utvilket seg utover mandagen, og på tirsdag begynte jeg å blø Lykke til, resten av dere jenter! Nå må babyene deres klamre seg fast! Trenger ikke miste fler nå. Så forferdelig trist Syngende Sara og NiChia, jeg håper det går bra med dere etter forholdene Jeg var på UL på mandag, og så en aktiv liten knott med et sterkt bankende hjerte Ifølge lege skulle jeg nå har vært i uke 12 men UL ble målt til 9+5 på mandag som vil si 10 uker akkurat i dag. Fikk dermed ikke sett så mye som vi ville gjort om jeg var i uke 12, men var sååå koselig og beroligende og se den lille knotten :)Mannen var en smule superstolt når vi kom ut derfra og veldig ivrig!! Vurderer å ta en UL til i starten av januar når jeg er i uke 12 bare for å forsikre meg om at alt er som det skal være. De sjekker nakkefold på Volvat... Men det koster 1200,- så vet ikke om jeg tar meg råd til det heller... Må tenke litt på det.. Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 16. desember 2010 #350 Del Skrevet 16. desember 2010 Åh, det var hyggelig lesing :) Altså, ikke hemorroidene, men det jeg har sitert Babyen min har fått sin første strikkabukse i dag Rart hva jeg klarer og produsere mens jeg egentlig skal lese til eksamen... Jaja, nå får det briste eller bære, halv ett i morgen har jeg skolefri frem til 2011 Riktig god juleferie, her begynner vi den 22 og gleder oss vilt! Da må jeg takke for meg jeg også Begynte med "rielignende" smerter i magen søndag kveld som bare utvilket seg utover mandagen, og på tirsdag begynte jeg å blø Lykke til, resten av dere jenter! Nå må babyene deres klamre seg fast! Trenger ikke miste fler nå. :tristbla: Må bare sende over en klem jeg, selv om den nok ikke hjelper så masse Uff, så trist Nichia!! ...tror jaggu jeg holder meg unna denne skravletråden en stund framover .... Huff, forferdelig trist med alle som mister. Tør nesten ikke glede meg jeg når så mange ikke er med mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. desember 2010 #351 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg skrev et relativt langt innlegg her i går, men jeg fikk ikke lagt inn pga noe error i kg-database Men vi må tenke positivt og det går bra med de fleste! Dessuten så er det helg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. desember 2010 #352 Del Skrevet 17. desember 2010 Vil forrensten anbefale jordmor fremfor lege på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. desember 2010 #353 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg skrev et relativt langt innlegg her i går, men jeg fikk ikke lagt inn pga noe error i kg-database Men vi må tenke positivt og det går bra med de fleste! Dessuten så er det helg igjen Heldigvis går det bra med de fleste, og nå blir alle spirene inne til sommeren!! Helg er digg, selv om jeg skal jobbe begge dager... På søndag tenkte jeg og fortelle venninene mine at de skal bli "tanter" Dette tror jeg de har ventet på helt siden vi giftet oss 10 + 5 i dag syns egentlig tiden går veldig fort jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Almaz Skrevet 17. desember 2010 #354 Del Skrevet 17. desember 2010 Prøver igjen, fikk heller ikke posta noe i går.. Så leit Syngende Sara og NiChia..! Håper det klaffer for dere snart igjen.. :troest: Vi andre får tenke positivt, og krysse fingrene for at resten av spirene våre klorer seg fast!! I dag bestilte jeg legetime i januar, gleder meg!! Skal på dagen jeg har 10 uker.. Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 17. desember 2010 #355 Del Skrevet 17. desember 2010 :tristbla:Her var det jo mye trist lesing. Krysser fingre for resten av oss og håper de som har vært uheldige denne gangen hell i framtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. desember 2010 #356 Del Skrevet 17. desember 2010 Vi skal på ultralyd til onsdag og jeg er så spent. Mannen må jobbe så dette blir første ul-en han ikke er med på. Vi hadde 7 eller 8 ultralyder med lillemann og mannen var med på alle :rødme: Iallefall veldig spendt på om vi ser et bankende hjerte, om ikke blir det en noe trist jul. Er det forresten flere som er uutholdelig slitne? Jeg har aldri vært borti liknende, er helt død på og etter jobb. Har gudskjelov sagt det til ei på jobb, så forstår hun om jeg er trøtt og sliten. Her om dagen måtte jeg legge meg klokka fem, sov til åtte og la meg igjen klokka ti og sov hele natta. Føler meg som en zoombie altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. desember 2010 #357 Del Skrevet 18. desember 2010 Er det forresten flere som er uutholdelig slitne? Jeg har aldri vært borti liknende, er helt død på og etter jobb. Har gudskjelov sagt det til ei på jobb, så forstår hun om jeg er trøtt og sliten. Her om dagen måtte jeg legge meg klokka fem, sov til åtte og la meg igjen klokka ti og sov hele natta. Føler meg som en zoombie altså God morgen! Jeg lurer på om jeg er unormal som fortsatt er deilig utvilt etter 7 timer søvn og klarer meg på det helt til jeg skal legge meg igjen. Ok, 7-8 i helga da Føler jeg har veldig god kvalitet på søvnen for tiden også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 18. desember 2010 #358 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg er dø-sliten jeg også minnimusepus... Og sover i tillegg så dårlig, våkner hver time omtrent, drømmer de merkeligste drømmer og kroppen bare verker... Mye klaging her nå I dag skal vi fortelle det til mannens familie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 18. desember 2010 #359 Del Skrevet 18. desember 2010 UFF! så trist at det skulle være så mange som mister Det er noe jeg alltid er bekymret over. Var med legen på første kontroll torsdag, men fikk ikke tilbud om å høre hjertelyd,. Er i dag 11+4 så det er ikke mange dagene igjen så jeg håper alt er bra med mitt lille magetroll. Klarte å ramle på isen på onsdag tok meg innstinktivt for med armene for å beskytte magen men det endte med to forslåtte armer og en forslått pupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Almaz Skrevet 18. desember 2010 #360 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg er ikke mer sliten enn vanlig, merker ikke så mye. Sover mye på denne tida av året uansett, så tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre. Sover godt også, heldigvis. Vi får nyte det så lenge det varer!! Det kommer vel dager hvor en natts sammenhengende søvn er alt vi lengter etter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå