Møffi Skrevet 11. desember 2010 #301 Del Skrevet 11. desember 2010 Åh, heldige deg, Møffi!! Så spennende Var det utvendig eller innvendig UL? Gøy at de allerede nå kan se eksakt hvor langt på vei du er også, jeg tenker liksom at det ikke er SÅ store forandringer fra dag til dag. Men det er klart, det er jo veldig mye som skal skje i løpet av 280 dager, så det må jo skje mye der inne hver eneste dag! Vi skal på ultralyd på tirsdag, da er jeg 10+1. Jeg både gleder og gruer meg, gruer meg litt i tilfelle de kommer til å si at ikke alt er som det skal, men gleder meg aller mest God helg til alle sammen, deilig med lørdag Var innvendig (til mannens store overraskelse ) Jeg var også nervøs, men alt var fint, og nå vet familien det Åååå så flott! :rødme: Jaaaaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Almaz Skrevet 11. desember 2010 #302 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Jeg har sett babyen min på ultralyd En nydelig liten skapning som bevegde seg og ble målt til 9+6 (en dag frem) :rødme: Å så heeerlig!! :) Jeg har faktisk også sett min!! Rakk jo å gå på første timen til utredning, og da hadde jeg vaginal ultralyd. "Der er egget som skal komme ut ved neste mens", sa gynekologen og pekte på skjermen. Bare at det ble ingen mens, det ble to blå i stedet! Så jeg har sett lille baby da h*n var heeelt ny-sammensmeltet, og sikkert bestod av 8 celler eller noe sånt! Endret 11. desember 2010 av Almaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. desember 2010 #303 Del Skrevet 12. desember 2010 Å så heeerlig!! :) Jeg har faktisk også sett min!! Rakk jo å gå på første timen til utredning, og da hadde jeg vaginal ultralyd. "Der er egget som skal komme ut ved neste mens", sa gynekologen og pekte på skjermen. Bare at det ble ingen mens, det ble to blå i stedet! Så jeg har sett lille baby da h*n var heeelt ny-sammensmeltet, og sikkert bestod av 8 celler eller noe sånt! Haha litt morsomt da! I dag må jeg juble litt for 10 uker babyen er nå ett foster og alle indre organer er formet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #304 Del Skrevet 12. desember 2010 Haha litt morsomt da! I dag må jeg juble litt for 10 uker babyen er nå ett foster og alle indre organer er formet Ja, tenk det! Nå skal den lille abre vokse seg stor og sterk de neste månedene Her er vi 11 + 1 i dag... da er vi inne i vår tolvte uke Nå kan snart skuldrene senkes, og julen komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. desember 2010 #305 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg hopper litt for dere begge i 10 og 11 uker :hoppe: :duskedame: Selv er jeg snart i 8. uke nå. Jeg mistenker at tiden egentlig går veldig fort og vi snart sitter her alle sammen med svulmende store mager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. desember 2010 #306 Del Skrevet 12. desember 2010 Forresten jenter... vi skal jo føde på den beste tiden av året, nemlig sommeren. Jeg ser for meg at det blir mest venting og lite ferie før de små kommer. Men hva tenker dere om en fin lang ferie utpå høsten når den de små er 2-3 mnd? Forutsatt at man ikke får kolikk-barn da Jeg nevnte det sånn raskt for kjære her for noen dager siden. Hans første reaksjon var: "man kan ikke reise på ferie med så små". Jeg er ikke enig. Livet stopper ikke selv om man får barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 12. desember 2010 #307 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg mener det går helt fint å dra på ferie med en baby etter ca 6 uker og barseltiden er over. Særlig om man fullammer. Da har man jo med seg perfekt mat som er rett tempratur som ikke blir sur overalt. Når det er sagt tror jeg jeg ville ha holdt meg til et EU land der jeg kunne få medisinsk og profesjonell hjelp om det var nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. desember 2010 #308 Del Skrevet 12. desember 2010 litt for dere som er 10 og 11 uker, ikke mange dagene igjen før dere kan senke skuldrene helt. Husker dagen jeg var 12 uker sist, var helt fantastisk ubeskrivelig Så heldige dere er som allerede har sett spirene, vi skal forhåpentligvis på ul til uka eller neste. Ser vi et hjerte rundt uke 8 er det relativt sikkert at det går bra. Gynekologen min sa det sist, at i de fleste svangerskap går det fint med et slående hjerte denne uka. *håpe* Ellers så har jeg vært å flydd mye i dag, med lillegutt på armen. Jeg tror jeg allerede begynner å få bekkenløsning Kjenner det verker når jeg reiser meg "inni" den ene rompeballen, litt av en forklaring Kjenner det godt igjen fra forrige svangerskap, da var jeg 100% sykemeldt fra så tidlig som 5 mnd. Gru o grøss sier jeg bare, nå må jeg se og få kontrakten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #309 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg mistenker at tiden egentlig går veldig fort og vi snart sitter her alle sammen med svulmende store mager Det gleder jeg meg til :rødme: Jeg ser for meg at det blir mest venting og lite ferie før de små kommer.Men hva tenker dere om en fin lang ferie utpå høsten når den de små er 2-3 mnd? Vi har planer om å bruke litt av ferien før sommeren, skal til Egypt en uka i feb/mars, og håper også å få til en stobyweekend iløpet av våren Er ikke fremmed for en ferie når den lille har kommet heller, men tror nok ikke vi kommer til å planlegge noen tur, tar det som det kommer. Vet jo ikke hvordan den første tiden blir Hadde nok ikke villet reise så langt med fly når de er så små da.. Jeg tror jeg allerede begynner å få bekkenløsning Uff, det høres ikke godt ut! Håper det holder seg i orden en stund til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 13. desember 2010 #310 Del Skrevet 13. desember 2010 for 6 uker!! Hurra for 6 uker!!! Takk for det Jeg har sett babyen min på ultralyd En nydelig liten skapning som bevegde seg og ble målt til 9+6 (en dag frem) :rødme: Åååh, så fantastisk! Så heldig du er Møffi. Jeg kjenner at å jeg heller litt mot å ha tidlig ultralyd jeg også, vi har vært litt i tvil om vi skal bestille det eller ikke. Litt usikker på hvilken uke vi eventuelt vil bestille time i, fikk du noe råd og tips angående det der du var? Jeg har faktisk også sett min!! Rakk jo å gå på første timen til utredning, og da hadde jeg vaginal ultralyd. "Der er egget som skal komme ut ved neste mens", sa gynekologen og pekte på skjermen. Bare at det ble ingen mens, det ble to blå i stedet! Så jeg har sett lille baby da h*n var heeelt ny-sammensmeltet, og sikkert bestod av 8 celler eller noe sånt! Så morsomt! Her er vi 11 + 1 i dag... da er vi inne i vår tolvte uke Nå kan snart skuldrene senkes, og julen komme Gratulerer med inngangen i den 12. uke Jeg mistenker at tiden egentlig går veldig fort og vi snart sitter her alle sammen med svulmende store mager Gleder meg til det! Er ikke fremmed for en ferie når den lille har kommet heller, men tror nok ikke vi kommer til å planlegge noen tur, tar det som det kommer. Vet jo ikke hvordan den første tiden blir Hadde nok ikke villet reise så langt med fly når de er så små da.. Enig i det MonThe, en slik ferietur tror jeg vi tar litt etterhvert. Høres veldig deilig ut, men aner ikke hvordan formen er når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 13. desember 2010 #311 Del Skrevet 13. desember 2010 I dag har jeg vært på første kontroll hos lege! Veldig tidlig skjønner jeg, men jeg hadde opplyst hvor langt jeg var på vei før legekontoret satte opp timen i dag! Legen sa heller ingenting om at det var veldig tidlig, og skal ikke på noen ny kontroll før ultralyd i uke 18. Noen som vet hvorfor første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 egentlig? :klø: Ellers virket det som om alt var greit, eneste var at blodsukkeret var litt i grenseland. De ville ha meg tilbake en morgen før jul for å måle fastende blodsukker, jeg håper virkelig ikke det er noe i veien.. Sykepleieren sa at det var vanlig at blodsukkeret ikke var helt stabilt når man var gravid, jeg forsto det slik at det hadde en sammenheng med hormonene som racer rundt i kroppen. Jeg får vel være litt ekstra forsiktig med hva jeg spiser (uten at det er så lett i disse tider ) Vi får satse på at alt er ok ved neste kontroll av blodsukkeret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #312 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) I dag har jeg vært på første kontroll hos lege! Veldig tidlig skjønner jeg, men jeg hadde opplyst hvor langt jeg var på vei før legekontoret satte opp timen i dag! Legen sa heller ingenting om at det var veldig tidlig, og skal ikke på noen ny kontroll før ultralyd i uke 18. Noen som vet hvorfor første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 egentlig? :klø: Ellers virket det som om alt var greit, eneste var at blodsukkeret var litt i grenseland. De ville ha meg tilbake en morgen før jul for å måle fastende blodsukker, jeg håper virkelig ikke det er noe i veien.. Så gøy med 1.kontroll overstått! Tror det er litt forskjellig fra lege til lege, hvor tidlig de vil "ta deg inn". Jeg var til legen når jeg var 4 + 4, og hun regnet dette som 1.kontroll. har vært inn og tatt blodprøver i ettertid da. At det skal være melllom uke 8 - 12 kan jeg kanskje tenke meg er fordi at det da er større sjans for at svangerskapet vil gå fint.. :klø: Samtidig er det tidlig nok til at en kan gjøre nyttige endringer, f.eks. spise mer jern, mindre sukker etc. Og på legekontoret mitt fikk jeg beskjed om at noen av blodprøvene måtte taes etter uke 10. Blodsukkeret kan jo slå ut høyt hvis du spiste snop/jucie/brus i går, så trenger ikke være noe galt Endret 13. desember 2010 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. desember 2010 #313 Del Skrevet 13. desember 2010 I dag har jeg vært på første kontroll hos lege! Veldig tidlig skjønner jeg, men jeg hadde opplyst hvor langt jeg var på vei før legekontoret satte opp timen i dag! Legen sa heller ingenting om at det var veldig tidlig, og skal ikke på noen ny kontroll før ultralyd i uke 18. Noen som vet hvorfor første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 egentlig? :klø: Har forstått det sånn at alle disse blodprøvene skal helst tas mellom 8-12 uker da.. Tok du blodprøver når du var der? Jeg tok mine når jeg var der forrige uke (7+2). Hun sa også at neste kontroll egentlig ikke er før etter rutine-UL i uke 18, men at hun anbefalte å ta månedlige kontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. desember 2010 #314 Del Skrevet 13. desember 2010 Noen som har smarte hyggelige ting å ønske seg til jul for førstegangs-mammaer? Jeg har ønsket meg hvit sprinkelseng av kommende onkel i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #315 Del Skrevet 13. desember 2010 Har ønsket oss gavekort på diverse møbelbutikker/senter til jul vi, som vi kan bruke på babyting når det nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 13. desember 2010 #316 Del Skrevet 13. desember 2010 Gavekort på H&M og andre steder de selger mamma-klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syngende Sara Skrevet 14. desember 2010 #317 Del Skrevet 14. desember 2010 Da har jeg også vært på UL, og jeg fikk ikke så gode nyheter som deg, Møffi... De fant ikke hjertelyd, og det viste seg at jeg har hatt en MA og at embryoet hadde dødd ved 8+5. Altså for litt over en uke siden... :tristbla: Vi gråt begge to en time i bilen da vi var ferdige på Volvat, var så utrolig trist. Men begynner heldigvis å gå litt bedre nå. Må bare tenke som så at da var det uansett ikke liv laga. Skal til utskrapning på Ullevål i morgen tidlig, og nå gleder jeg meg bare veldig til å få det overstått.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #318 Del Skrevet 14. desember 2010 Åh, så trist Syngende Sara!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 14. desember 2010 #319 Del Skrevet 14. desember 2010 Så trist å lese, Syngende Sara Sender deg mange varme tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 14. desember 2010 #320 Del Skrevet 14. desember 2010 Så trist syngende Sara! Vi skal på ul til mandag, redd for samme beskjed selv.. selvom jeg ikke har mistanke om at noe er galt, men det kan man jo aldri vite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå