Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Vi bruker bare mesoftservietter eller skyller henne i vasken :) Jeg bruker Natusan sine ammeinnlegg og bortsett fra at de loer litt er jeg veldig fornøyd. Jeg lekker nesten ikke så jeg trenger bare bytte en gang om dagen.

Snuppa vår likte ikke å bade de første ukene. Om det er pga alder eller fordi vi tok varmere vann vet jeg ikke, men nå virker det som om hun synes det er behagelig. Det jeg synes er synd er at det ikke lukter noe av badeolja vi bruker, så tranlukta forsvinner ikke :forvirret: Jeg luktet litt på en type med beroligende lavendel men er litt i tvil siden det er parfymert. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang tranlukt så holdt vi ikke ut lukta med M (som i tillegg var en gulpebaby og det luktet tran av både henne og alt mulig annet).

Vi byttet til Eskimo-3 som fås kjøpt på helsekosten og som smaker tuttifrutti og som ikke lukter.

Vet at ei venninne fikk seg en overraskelse da de puttet termometer i badevannet til den hylende babyen. De var sikker på at vannet var passe (ved å kjenne med håndleddet), men termometeret viste en eller et par grader for kaldt. Da de fikk riktig temperatur likte babyen å bade, så i det tilfellet var det ikke mye som skulle til.

Ellers er det vel bare forskjell på folk. Noen liker å bade og andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset fikk vi beskjed om å putte albuen nedi vannet for å sjekke temperaturen, men jeg må ha det enda varmere for at snuppeline skal like å bade. De var utrolig nøye på akkurat den albuemålingen, men det bryr jeg meg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset fikk vi beskjed om å putte albuen nedi vannet for å sjekke temperaturen, men jeg må ha det enda varmere for at snuppeline skal like å bade. De var utrolig nøye på akkurat den albuemålingen, men det bryr jeg meg ingenting om.

Det gjorde vi også, og det er for kaldt for han. Bruker et hakk kaldere enn mitt eget valg av vann jeg nå :) (blir nok oppunder 40 grader sikkert..., passe når man kjenner med hånden )

Badet i stad faktisk - han koste seg masse, svømmetak, smil og alt :rodmer::nigo:

Flytta stellematta ned på gulvet ved siden av baljen med hettehåndkle klart så da ble det ikke så mye hyling når vi gikk opp av vannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt nye joggesko til M, bukse til mannen, klipt naboens hekk, lukt litt av naboens skråning og ordnet litt i hagen vår.

Det er vel tegn på at man begynner å ha ting i orden og klart?

Det gjenstår bare å klippe mannen, han kan jo ikke se langhåret ut på de første bildene av lillesøster :fnise: Også vil jeg ha med meg åpen gård i morgen. Og få klipt M's tånegler. Og massert mellomkjøttet litt og en runde eller fler i sengehalmen for ikke glemme heeelt hvordan det er...

Men når det er gjort skal alt være i boks. Tror jeg da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Troooor deler av slimproppen har gått nå, forrige gang fødte jeg et døgn etterpå. Er lov å håpe :gjeiper:

Det rare er at jeg ikke husker hvordan slimproppen så ut forrige gang i det hele tatt, annet enn at jeg husker at jeg mente den måtte ha gått. Denne gangen er jeg litt usikker, men det er hvertfall slimete der nede..

Begynner å bli utålmodig jeg, enda det egentlig er litt tidlig å bli det enda.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hvertfall helt sikker på at slimproppen er gått,ingen tvil lenger der. kom mer slim etterhvert. Nå lurer jeg på om vannet har gått også. Lukten minner hvertfall om det, og jeg synes det siver litt om gangen. Et ganske sikker på at vannet gikk kl 02.30, men har ingen rier enda,bare murringer. Kan jo være at det bare var tynn utflod som kom i forbindelse med slimproppen,så jeg avventer litt enda og ringer føden når morgenen kommer- åh, håper virkelig det skjer noe nå :) får ikke sove for jeg er så spent. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, flickan!

Slimproppen gikk tirsdag for nesten 2 uker siden her i gården....men intet som har skjedd ennå. :snurt:

4 dager på overtid nå....... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjedd noe her enda. Har nettopp vært på føden og der trodde de ikke vannet var gått. Dvs først så trodde de det ut ifra bindet de undetsøkte, men var såpass usikre at de ville ta en vaginal undersøkelse for å være sikker. Hvis man rugger litt på hodet skal det visstnok frigjøre litt plass sånn at evt vann vil sive mer ut. Det gjorde det ikke hos meg, så da trodde de ikke at det var vannet. Men de ville ikke utelukke det helt heller så jeg fikk beskjed om å gå med bind og følge med på tempen. Hvis det ikke kommer mer vann trodde det at det mest sannsynlig har bristet fra fosterhinna høyt oppe, og at noe vann hadde kommet, men det hadde ikke noe å si for fødselen og evt infeksjonsfare, så da satte de ikke i gang hvis det ikke skjer noe av seg selv.

Så jeg fikk vel i grunnen beskjed om at ting kan skje når som helst, men at det også kan ta dager og uker også, umulig å si.

Sukk, var så motivert for at det var vannet som var gått at jeg nesten ble litt skuffet. Får bare krysse fingrene for at det skjer noe de nærmeste timene/døgnene da :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er uansett på gang Flickan! Masse lykke til og supert å lese oppdateringer fra deg :jepp:

Fødte du før, på eller etter termin med førstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det er i gang, og at du snart har nurket ditt hos deg, Flickan! :popcorn:

Vi kom forøvrig litt videre med badingen i går - fant ut at vannet her nok også har vært litt kaldt. Vi brukte badetermometer i går, og dersom man skal gå ut fra "albue-måling" er vannet bare ca 34-35 grader, noe som jo er kaldere enn kroppstemperaturen.. I tillegg til å ha litt varmere vann, badet vi han på formiddagen i går - da han var rolig og fornøyd etter morgen-ammingen. Og jammen så det ut som han koste seg skikkelig, smilte og tok svømmetak med bena. Så da er det tydeligvis oppskriften for en lykkelig badebaby :)

Han begynner å bli såpass tung nå at jeg synes det er vanskelig å holde han på en arm i vasken - blir spennende å se hva vekten er på helsestasjonen i morgen! Er ikke forundret om han har kommet opp i 5kg allerede - enda han bare er 4 uker! Glupsk liten herremann;)

Vi måtte feire her på fredag - for da kom nemlig fødselsattesten! Synes det var så fint å se navnet hans svart på hvitt - offisielt en helt ordentlig person er han nå! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det fint lite, nå føler jeg ikke det siver noe fostervann heller, så nå har jeg innfunnet meg litt med at dette kan ta tid og at jeg fint kan gå en stund til. Med forrige gikk slimproppen 4 dager før termin, dagen etter startet fødselen med vannavgang og rier, på natten kom lillegutt, så datoen ble 2 dager før termin.

Er jo enda hele 2 uker til termin enda, så det var kanskje litt optimistisk å tro at det skulle skje noe nå. Begynner å bare å bli så klaar for å møte lillebror eller lillesøster. Merker jeg begynner å bli litt spent på kjønn igjen, har egentlig ikke tenkt så mye på det i det siste, men det er jo litt ekstra spenning nå om dagen.

Når det gjelder bading hadde vi akkurat samme erfaringer med poden som dere har nå. Vi måtte ta vannet noe varmere enn det anbefalte albu-vannet og lå nok nærmere 39-40 grader. Da eelsket han til gjengjeld å bade og vi kooste oss med badestund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner jeg med det blir fødsel i løpet av kommende døgnet. Håper hvertfall det. Har hatt rier av varierende grad i mer eller mindre hele natt, og de virker å øke i styrke. Foreløpig er det overkommelig smertefullt, men det er jo ikke akkurat digg :gjeiper: Stort sett har riene kommet med 10 min mellomrom, men det har variert veldig.Prøver å få oversikt over riene på rieteller.no nå, men akkurat nå var det typisk ganske rolig. Blæh, ser ut til at dette vil ta litt tid gitt.. Gidder ikke reise på føden for tidlig heller, er bedre å være hjemme synes jeg. Gleder meg til det hele er over og vi har et lite knøtt i armene. :rodmer:

Så krysser fingrene for at det er "the real thing" nå, og ikke enda en falsk alarm av noe slag. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så krysser fingrene for at det er "the real thing" nå, og ikke enda en falsk alarm av noe slag. :popcorn:

Ååå :hoppe: Håper det tar seg opp litt utover dagen nå da - tipper det skjer noe i natt jeg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Flickan, krysser fingrene for at noe har skjedd hos deg :) Og heldig er du som er i gang.

Her var jeg til jordmor i går, hadde 1 cm åpning og nesten avflatet mm. Slimproppen gikk på fredag/lørdag sammen med litt blod og etter stripping og akupunktur i går begynte jeg å blø litt og det kommer litt og litt. Ble bedt om å ta klyster og det gjorde jeg. Alt i alt endte det med masse megasterke kynnere og en sliten kropp :sjenert:

Skal til legen i morgen og jordmor på fredag, om ikke noe har skjedd da så regner jeg med de setter meg igang.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende minni! Hvordan startet din forrige fødsel?

--

Her er kondisen på topp :gjeiper: Gikk akkurat en time med vogna og pustet som en gamling med kols... Men hva gjør man vel ikke for å få den lille til og sove litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille-store-gutt kom til verden kl 00.11 i natt. En kraftig plugg på 4,5 kg og 51 cm lang. En trang fødsel og et brukket kravebein på den lille,men alt står bra til med mor og barn. Nå koser vi oss på barselhotellet og nyter tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...