Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg vasker vekk bæsjen ved å ta han under springen jeg, sørger for å ha varmt vann (ikke for varmt da selvfølgelig) og da er han rolig så jeg får tørket etterpå :) Funker her i gården i hvert fall!

Vi booket dåp i kirken rett ved her, vet ikke hvordan det er men f.eks. med vielser må man jo betale hvis man vil vies i en annen kirke.. :sjenert: Du får ta en telefon til kirkekontoret og høre, Line :)

Mmm.. tror vasken/springen er den beste løsningen :Nikke: Merker at når jeg har han i vann så tar han jo beina ut automatisk i froskestilling, så da kommer jeg til. Men har brukt våtservietter mest til nå :sjenert: Får endre rutinene litt ;)

Jeg får sjekke opp kirkespørsmålet etterhvert, sikkert greit å ta det i nærmeste også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde styre unna våtservietter Line, de er veldig sterke på den sarte huden. Jeg har prøvd de i mitt eget ansikt for å fjerne sminke en gang og det sved som et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igangsettelse er fastlagt! Deilig å ha det på plass....men så håper jeg likevel det kommer igang av seg selv før. Synes knerten er mer aktiv inni der enn han pleier, sånn har det vært de to siste dagene. Er det et tegn, mon tro?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde styre unna våtservietter Line, de er veldig sterke på den sarte huden. Jeg har prøvd de i mitt eget ansikt for å fjerne sminke en gang og det sved som et helvete.

Ja, er ikke det der merkelig - at våtservietter skal svi sånn i ansiktet! Og allikevel er det så mye brukt. Fatter ikke at de ikke kan lages annerledes... Noen merker er kanskje mildere enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang våtservietter så brukte vi, åh, hva heter de igjen? Det er en pakke fra apoteket som er hvit og kvadratisk og jeg tror den har grønn skrift. Fås i to størrelser. Uansett, det er "tørre våtservietter" hvor man bare fukter de i vann og de inneholder ingenting. VELDIG mye bedre enn feks libero sine som blir som matpapir i forhold. Eneste ulempe er at de kan være litt vrine å brette ut etter at de er fuktet.

Vi brukte disse på M ganske lenge og gikk over til vanlig våtservietter som vi fortsatt bruker. Jeg tar en test innimellom og bruker de som intimservietter på meg.

Jeg jobber i byggebransjen og når vi går befaring med byggherren for å overlevere et bygg har jeg alltid med meg en pakke med våtservietter. Det er helt utrolig hvor mange flekker de fjerner!!!

Og her snakker vi ikke om vanlige matflekker, men feks om man får merke på veggen av at noe har skrapt borti (feks med en nøkkel). Et sånt merke som ikke har gått bort med vanlige vaskemidler blir faktisk borte av våtservietter!!! Så har dere merker på feks dørene hjemme, så gå over med en våtserviett.

Dette sier jo endel om at det slettes ikke bare er vann som brukes på disse klutene!

Mener foreldre &barn nylig hadde en test av våtservietter, men vet ikke resultatet, leste bare forsiden.

Det er forresten skikkelig dyrt å gå i matbutikk for tiden! Det er jo helt utrolig hva man "trenger" på lager av alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ang våtservietter så brukte vi, åh, hva heter de igjen? Det er en pakke fra apoteket som er hvit og kvadratisk og jeg tror den har grønn skrift. Fås i to størrelser. Uansett, det er "tørre våtservietter" hvor man bare fukter de i vann og de inneholder ingenting. VELDIG mye bedre enn feks libero sine som blir som matpapir i forhold. Eneste ulempe er at de kan være litt vrine å brette ut etter at de er fuktet.

Vi brukte disse på M ganske lenge og gikk over til vanlig våtservietter som vi fortsatt bruker. Jeg tar en test innimellom og bruker de som intimservietter på meg.

Mesoft hette disse klutene før, nå heter de "Vidi barn" og er i en oransj pakke :)

Vi bruker disse med bare vann på. Tar på litt babyolje om noe sitter fast :)

Finnes som våtservietter også. kjøpte disse her en dag men ikke testet dem enda. (Mer praktisk med våtservietter til stellebagen ;) )

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-922856.aspx

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kompresser dere mener? Det bruker jeg til lillegutt, det var noe jeg ikke hadde tenkt på før vi havnet på nyfødtintensiven. Der bruker de nemlig kun sånne, og denne metoden har jeg adoptert etter at vi kom hjem. :) Kompresser med litt vann fungerer mye bedre enn våtservietter, det er i hvert fall min erfaring. De billigste jeg har sett er på Meny, der koster en pakke 22 kroner. Hos apotekene ligger de rundt 26 kr. Tar gjerne imot tips om steder der man kan få dem enda billigere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg kluter og mannen kompresser :) Hver sin smak!

Jeg driver og tester litt ulike ammeinnlegg for tiden, hva er deres favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesoft hette disse klutene før, nå heter de "Vidi barn" og er i en oransj pakke :)

Disse bruker vi og, syns de er best :)

Har ikke testet våtserviettene av samme type, gjør vel kanskje det når vi har brukt opp alle de prøvene vi har liggende. Bruker kun våtservietter når vi er utomhus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver også å unngå for mye våtservietter - synes det fungerer veldig bra å bare skylle han i vasken. jeg kjøpte også sånne ltit tykkere engangs-kluter i butikken, kostet 20 kr for 200stk eller noe - er også fine!

Har noen prøvd å bade babyen enda? Vi har gjort det to ganger, og foreløpig synes han ikke at det er noe morsomt.. Men veldig deilig å komme inn i et varmt håndkle etterpå! Han har ganske masse hår som faktisk blir "møkkete" i løpet av uka (gulp og melk og diverse :gjeiper:), og tenker at han kanskje vil like å bade etterhvert... Jeg har fått tips om å dryppe litt morsmelk i vannet - noen som har forsøkt det, eller har andre tips for å få badeglad baby? :)

Ellers sliter vi mye med tett nese - har forsøkt med morsmelk som nesedråper en god stund, og prøvde saltvann i går - se ut til at det hjelper noe. Jeg har en sånn nesesuger som får ut en del slim - men dersom noen har andre tips tar jeg gjerne imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått tips om å dryppe litt morsmelk i vannet - noen som har forsøkt det, eller har andre tips for å få badeglad baby? :)

Kanskje du skulle prøvd en Tummy Tub? Du kan jo forsøke å bade han først med en helt alminnelig bøtte (a la den du vasker gulvene med) for å se om det fungerer, og så investere i "the real thing" hvis det er en suksess. Tummy Tub er brukt på mange sykehus, blant annet Aker sykehus, for å roe ned urolige og anspente barn :)

Googler du "tummy tub" finner du mer info og bilder!

Endret av Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver også å unngå for mye våtservietter - synes det fungerer veldig bra å bare skylle han i vasken. jeg kjøpte også sånne ltit tykkere engangs-kluter i butikken, kostet 20 kr for 200stk eller noe - er også fine!

Har noen prøvd å bade babyen enda? Vi har gjort det to ganger, og foreløpig synes han ikke at det er noe morsomt.. Men veldig deilig å komme inn i et varmt håndkle etterpå! Han har ganske masse hår som faktisk blir "møkkete" i løpet av uka (gulp og melk og diverse :gjeiper:), og tenker at han kanskje vil like å bade etterhvert... Jeg har fått tips om å dryppe litt morsmelk i vannet - noen som har forsøkt det, eller har andre tips for å få badeglad baby? :)

Vi har bare bada noen få ganger, han er veldig skeptisk og freaker ut når vi tar han opp av vannet. Det blir vel kaldt antar jeg. Første gangen hylte han i vannet også, men tok litt varmere vann de andre gangene og da var det nok mer behagelig for han ;)

Bade er jo så gøy! (skal være... :sjenert: )

-----

Så våtserviettene ljuger på reklamen altså, skal jo være så mildt og fint spesielt for nyfødt hud og alt :daane: Libero bruker vi ikke mer, testet libero hand og face wipes og lillemann fikk nupper i ansiktet. Var vel libero våtserv. vi brukte når han var så rød i rumpa si også :tristbla: Vi liker natusan (det samme med amme-innleggene med ull utenpå) og babybox wipes (fra apoteket).

Men åpenbart at det er kun vann som gjelder og kluter :Nikke:

edit: baby wipes heter de, ikke baby box :roll: - takk for link Kiri - skal leses med omhu! ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi kunn dusjet med han, og det liker han:)

Ang tett neste, om ikke saltvann hjelper så har apoteket litt sterkere neste spray til baby. men de har den ikke framme fordi man ikke skal bruke det for mye... Men spør du etter det og forklarer at du har prøvd alt, så henter de den.. Jeg måtte til slutt bruke den på eldsta mann i starten, men man skal kun brukes i et par dager.. Men den hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kompresser dere mener?

Ja, det er disse jeg mente :)

For oss som er late og vil ha engangs.

Er rompa først rød er det ekstra lurt å kutte ut våtservietter.

Her øser det ned i dag og det passer dårlig med at jeg gjerne skulle ha klipt hekkene og gjort litt ute.

I går fikk jeg levert en god del lopper til loppemarked og ryddet i "hobbyhylla" mi og gitt masse stoff og garn til barnehagen. Tror jeg aldri har et så ryddig hus, hage og garasje som når jeg er høygravid! Sånn sett burde man vært gravid mange flere ganger i livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips når det gjelder bading: Varm håndklærne på 50 grader i stekovnen! :) Da blir ikke sjokket så stort når småtten skal ut av vannet. Og så er det bare å pakke inn så fort som mulig. Dette lærte jeg på sykehuset. Men man må være 2 når man gjør dette, for håndklærne må jo tas ut akkurat før babyen løftes ut av vannet. Småen her elsker å bade, det har han gjort helt fra han var bare litt over kiloen. Han slapper skikkelig av, og sovner nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babywipes fra apoteket er de våtservietten jeg liker best. Libero sine syns jeg er de dårligste...

Bading er favorittaktivitet nr 1 her i huset, har elsket det fra første gang hun fikk lov ;) Tar nesten svømmetak når hun koser seg i balja, blir derfor til at vi bader henne ca annenhver dag. Hun har også mye hår som må vaskes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...