Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Hi hi..Ja, Kiri, jeg tror du må være den eneste ;)

Her er jeg ferdig med ovelevering på jobb og alle må-tingene. Resten som står på listen nå, er bare kos. Går og pusler hjemme med hus og hage og dagene går fort, synes jeg. Tenk at snart er 9 måneder overstått...

Vi var på besøk hos venner med en liten datter på halvannet år her forleden, og mannens to barn på 7 og 9 år var med. Halvannetåringen var visst "megairriterende" og gikk og pillet i alle saker og ting som de to store holdt på med. Jeg overhørte en samtale mellom dem:

Han :"Tror du [navnet på babyen i magen] blir like irriterende og går og piller på alt mulig?"

Hun: "Nei, for det skal vi lære han at han ikke skal. Og hvis du spiller Nintendo, for eksempel, så skal jeg leke med han, så han ikke kan forstyrre".

Jeg smeltet fullstendig!

:rodmer:

Skjønne ungene!

Endret av Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig Pastill :rodmer:

Kiri: Jeg ville også helst gå litt over tiden. Jeg rakk aldri forberede meg skikkelig på at jeg skulle bli mamma syntes jeg, men da det først var overstått var jeg veldig glad for at det var gjort. Jeg visste jo ikke hva jeg gikk til, og smågruet meg til fødselen. Men når det først var gjort var det ikke så ille heldigvis. Bare slitsomt siden jeg hadde fostervannslekkasje i nesten 3 døgn og rier i totalt 40 timer.

Og jeg tar gjerne en fødsel til bare for å prøve lystgass igjen for det var virkelig kanongøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo 12 dager over tiden, men har helt glemt det nå ;) Var vel verdt ventingen, men må si det var veldig rart og legge seg den mandagen og vite at man skulle bli mamma neste dag....

Lystgass ja, haha, mens alle legene, jordmødrene osv drev og stressa rundt fordi lillegutt hadde dårlig fosterlyd lå jeg og supa i meg det og kom visst med litt av hvert av kommentarer :gjeiper:

Men syns maska hadde en litt rar fjøssmak :klo: mulig det bare var meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på besøk hos venner med en liten datter på halvannet år her forleden, og mannens to barn på 7 og 9 år var med. Halvannetåringen var visst "megairriterende" og gikk og pillet i alle saker og ting som de to store holdt på med. Jeg overhørte en samtale mellom dem:

Han :"Tror du [navnet på babyen i magen] blir like irriterende og går og piller på alt mulig?"

Hun: "Nei, for det skal vi lære han at han ikke skal. Og hvis du spiller Nintendo, for eksempel, så skal jeg leke med han, så han ikke kan forstyrre".

Jeg smeltet fullstendig!

:rodmer:

Skjønne ungene!

Ååå, fine ungene! Jeg gleder meg skikkelig til å få flere barn - synes samholdet mellom søsken er noe av det fineste :rodmer: (men bør kanskje vente litt med flere barn, mini er jo bare drøye to uker :fnise:)

Her er vi godt igang med "dagliglivet" - mannen har begynt på jobb igjen, og jeg og J er alene hjemme hele dagen. Savner allerede litt voksenkontakt - men det er virkelig nok å fylle dagene med! Var en tur på helsestasjonen i dag for å få veid han, og han har allerede gått opp nesten én kilo siden fødselsvekten (4380gr i dag)!! Han er nok like glad i mat som mammaen sin :)

Noen andre som har gulpe-babyer? I dag var det skikkelig sprut-oppkast-aktig, sprutet utover hele sofaen og stuebordet - herlig... Blir jo litt bekymret, men han virker strålende fornøyd, så tror ikke det er farlig så lenge han spiser godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gulpebaby sist og det skal ikke være noe farlig, bare veldig upraktisk. Du vil lære deg til hva man (ikke) gjør rett etter måltid, alltid ha gulpeklut i nærheten osv, men jeg har ikke så mye flere trøstende ord enn det da. Men det er jo et godt tegn at du har nok melk til å fylle han mer enn full :)

I dag trodde jeg at jeg bare skulle en liten tur innom jobben og fullføre noen småting. Men når jeg først er der har jo selvfølgelig min "makker" på 65 år også en lang liste og ting som "det ville være veldig kjekt om Kiri gjorde" siden han ikke kan noenting på data. Dermed blei jeg værende i alt for mange timer og fikk ikke gjort alle ærendene jeg skulle (men noen) i byen. Kom hjem sliten og sur og med kort lunte til M. Måtte sove litt på sofaen etter middag og er fortsatt sur på meg selv for at jeg har latt meg selv bli så sliten pga at han er sleip. I morgen skal M til kiropraktor, jeg til legen og vi skal til bankrådgiver + at mannen skal bort etter jobb, så det blir ikke en "slappe av og pusle med koselige ting dag". Fredag vurderer jeg å kjøre til Ikea alene, men å få en stor seng inn i bilen er kanskje ikke det høygravide skal bedrive tiden med... Men det er jo utrolig hvilken hjelp man får når man står der med magen :)

Ellers begynner jeg å bli litt lei av at folk sier "du ser jo så spreeeek ut, man ser jo ikke at du er gravid bakfra, du har jo ikke lagt på deg ett gram utenom magen." Jeg sammenlikner meg jo ikke med hvordan de hadde det som høygravide, jeg merker bare til min egen form (og energi/humør) og det merkes DEFINITIVT godt :krangle::fy_fy::eeeh:

Pastill: Hils barna og si at 1,5 år er den aller verste "pillealderen" før de skjønner helt hva "nei" betyr. Veldig søt historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlige unger pastill! :)

Her har vi vært en snartur på butikken i dag, kun jeg og lillemor. Det var første trilletur heeeelt alene bare oss to. Litt skummelt men det gikk så fint, hun sov gjennom hele turen :fnise:

Men det er tydelig at ammetåka har satt seg her og selv om jeg ikke fullammer... For tror dere jeg fikk med meg alt jeg skulle ha? Nei... Kom på flere ting når jeg kom hjem... Jaja, middagen er iallefall i boks!

I dag har jeg og min fantastiske mann vært gift i 4 år :bryllup:

Gleder meg til maaaaang flere fine år sammen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bryllupsdag, maju-mjau! Det er så deilig når forholdet man er i, er godt :) Det er også noe av det beste man kan gi sine barn, mener jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag hvor humøret er svart!

Startet med en krangel i natt, eller mer korrekt at jeg kjeftet på mannen uten at han sa et pip igjen (det skjer aldri!) Sov dårlig både før og etter og alle tre har vi sovet alt for lite i natt. (Hvorfor våkner M TIDLIGERE av å bli lagt for sent???)

Dagen i dag startet ikke det spor bra og jeg skjønte med det samme at om vi går for dagens plan om å dra til Ikea alle tre rett etter frokost, blir det virkelig "familieidyll" (veldig ironisk sagt). Og mannen var sur og sovnet igjen etter å ha lukket døra hardt igjen.

Jeg vurderte å ta med meg M og kjøre til Ikea alene, men etter å ha grått tre ganger før kl var 10 (mer enn jeg gjør i løpet av en mnd eller to), blei jeg redd for at det skal sette i gang fødselen. Og overtroisk som jeg er vil jeg ikke ha barn født på den 13. når mannen og jeg i tillegg er sure på hverandre (ihvertfall jeg på han). Vi skal ha en dobbeltseng på Ikea og jeg vil ikke styre med den alene. Samtidig vil jeg ikke sende mannen alene fordi det er andre småting vi skal ha som jeg vil plukke ut selv. Og jeg vil ha denne sengen NÅ for vi sover på madrasser på gulvet og det begynner å bli alt for tungt å reise seg opp og blir ikke enklere etter fødselen, mener jeg å huske.

På dager som denne ser jeg for meg tilværelsen litt fram i tid som alenemor :grine::grine:

Dette blei litt av en motvekt til innleggene over :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da...Får håpe det ordner seg for dere..

Jeg letter etter ammetopper, men finner jo ingen...!! H&M hadde noen supre for noen årsiden.. men de hadde de vist ikke lenger. Ikke finner jeg noen lignede heller. eller jeg finner men de er så himmla dyre! Huff får vel bare kikke litt videre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda kiri :klemmer: Det ordner seg sikkert :)

Her har vi økedøgn, så puppen er fremme for ørtende gang i dag.. Han blir jo ikke mett stakars.. Er det dumt og gi mme da? Eller får man bare holde ut og satse på at produksjonen tar seg opp og at jeg får en mer fornøyd og mindre sulten baby om en dag eller to :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi økedøgn, så puppen er fremme for ørtende gang i dag.. Han blir jo ikke mett stakars.. Er det dumt og gi mme da? Eller får man bare holde ut og satse på at produksjonen tar seg opp og at jeg får en mer fornøyd og mindre sulten baby om en dag eller to :klo:

Det tar seg opp kjapt - dagen etter ;) Er det helt 100 % krise og du ikke holder ut så kan man alltids gi bitte litt tillegg (hvis han er veldig urolig og hysterisk og du går fra konseptene) :ler:

-----

Kiri: Skjønner hvor du er - men det blir alltid bra igjen :jepp::). Dette er bare dumme høygravid-tanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiri!

Det er en ting man aldri skal ta stilling til som gravid, og det er om man skal skilles... det er hormonene som styrer deg for tiden...totalt.

Du tror det ikke nå, men det går over og det blir bedre :)

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da Kiri. Ikke kjekt når det er sånn, men som de andre sier er nok ikke tiden for store avgjørelser akkurat nå :klemmer:

Møffi: Jeg ville ikke gitt tillegg om vektoppgangen er fin og du ikke føler det er krise, det vil bare gjøre at du bruker enda lenger tid på å få opp produksjonen. Selvsagt, blir du helt utslitt må du bare gjøre det som funker for dere, men det er kun hyppig amming som vil hjelpe på produksjonen. Jeg synes forøvrig ikke det var passende med navn med økedøgn, som indikerer at det bare er noen få dager, min erfaring er at det kunne vare godt over en uke før det roet seg litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja når jeg leste økedøgn for første gang trodde jeg det var døgn i entall jeg :gjeiper: Heldigvis varte det forrige gang bare i 2-3 dager, en uke må ha vært slitsomt! I natt var puppen ute hver 2. time *gjesp* men han er jo så snill og sovner etterpå så da er det egentlig levelig :)

Ha en finfin søndag alle sammen :klemmer: Her er det siste dag mannen er hjemme og vi skal kose oss og slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiri: :klemmer: Hormonene dine hjelper nok svært lite på slike tanker, og mannen din er sikkert litt sliten, og derfor ikke så veldig medgjørlig. Disse mennene blir også slitne av å ha gravide koner (selv om vi ikke nødvendigvis forstår det). Jeg håper dagen i dag er lettere for dere.

Møffi: På de verste dagene gir jeg NAN etter å ha puppet (har alltid skjedd på natten). Det har vært 4-5 ganger der hun har vært hysterisk etter mer mat og ikke roer seg ved puppen, og da har jeg varmet opp litt NAN. Da drikker hun seg mett og sovner utmattet i flere timer etterpå. De gangene hun har roet seg etter amming gir jeg ikke NAN, for da vet jeg at hun får det hun trenger av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk pastill! Det er deilig å føle seg så lykkelig!! :rodmer:

Kiri: så trist med sånne dager, men er sikker på det ordner seg og at det bare er hormonene som styrer. Sender deg en stor trøsteklem :klem:

-------------------------------

Her har vi hatt en fantastisk helg, lillesnupp har vært en engel selv om morgenen i går startet med krampegråt. Vi ble vekket kl 07:00 av arbeid i leiligheten under - j**** irriterende på en lørdag morra! Snupp fikk dermed ikke sove og skulle nesten tro hun var skikkelig morragretten. Fikk roa henne i vogna på tur og da sov hun en stund og våkna blid som en sol etterpå og har vært det siden. Fikk det første smilet i går også, smeltet mamma-hjertet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smilene er virkelig hjertesmeltere :rodmer: Snuppa vår smiler og ler hver morgen når jeg snakker med henne. :hjerte:

Å, så herlig! Gleder meg til smil med sammenheng jeg også! :jepp::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...