Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med lille Ulrik. :klemmer:

Godt at du slapp vente lenger.

Ja lurer på hvem som blir nestemann ut. Her er det ingen tegn til fødsel iallefall. Men det er akkurat som det ikke plager meg nevneverdig nå som babyen ligger med hodet rett vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det Jm time og Legetime, snakke om man sette i gang eller vente til etter helgen... :S ville helst kommet igang selv men... Nå er jeg så lei denne harde mangen at egentlig er det det samme.. :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, Diabla. :klemmer:

I morgen skal jeg settes i gang: gleder meg til å få det hele overstått. Har sterke kynnere etter røsking i dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står bra til, 3 uker til termin. jeg begynner å bli så stor at det ikke er noe morsomt å gå gravid lenger. +19 kg og varmt vær meldt for kommende uke er ingen god kombi... Er hoven i omtrent hele kroppen, hendene sovner av fordi nervene blir sammenklemt i håndleddet. Og jeg våkner hver time til hver tredje time om natten. Noe sier meg at alt dette bare er forberedelser på tiden som kommer :fnise:

Hvoirdan går det med dere mamma'er - får dere til amming og annet stell og rutiner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Så spennende med dere som nå er i innspurten :)

Beklager så mye at jeg kom å snek i køen, men jeg klarte liksom ikke å holde tilbake heller :fnise:

Fødselen gikk fint, og melken kom tredja dagen, så nå går det kjempefint!

Vesla tar puppen kjempebra, så er ikke noe spesiellt sår. Litt vondt de første 10 sekundene, og så er det greit ;)

Hun spiser og sover, så vi føler oss kjempeheldige! :jepp:

Nydelige lille gullet vårt :rodmer:

Er det noen av dere som allerede er mødre som kan hjelpe meg litt forresten?

Hvor ofte skifter dere ammeinleggene? Etter hver amming, eller et par ganger for dag....?

Og på hvilken dag fikk dere denne kjempeblødningen som skal komme når skorpene etter morkaken kommer ut...? JM sa ca på dag 10-12 etter fødsel, men jeg føler jeg liksom går å venter på den hele tiden! Kjedelig å gå med nattbind, når en egentlig ikke trenger det liksom :sjenert:

Lykke til dere som nå er på vei til å få nurkene på utsiden! :hoppe::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjempeblødningen merket ikke jeg noe til. Jeg begynte bare å blø litt kraftigere for en ukes tid siden, og så har det avtatt igjen, men ikke sluttet helt.

Ammeinnleggene bytter jeg faktisk bare en gang om dagen, men jeg lekker ingenting, eller i såfall veldig lite så jeg har de der mest i tilfelle lekkasje. Jeg sover med dem også for jenta vår sover så lenge om natta at jeg våkner opp med brystspreng. Bytter innleggene når jeg dusjer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg sover med dem også. Bytter vel kanskje 2-3 ganger om dagen, alt etter hvor våte de har blitt.

Har ull utenpå da, for her er ikke akkurat kjempesommer :sjenert:

Lekker endel, spesiellt på ene puppen.

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg syns det lukter litt surt på ene puppen, og lurer på om det er innlegget sin feil, eller om jeg kan ha en påbegynnende betennelse eller noe? :klo:

Kanskje jeg burde prøve å gå mer uten, i de periodene jeg ikke har spreng....? Føler jeg blir litt klam med de på nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bytter også engang om dagen, men lekker ikke noe særlig.

Bruker ullinnlegg. Har allerede fått brystbetennelse og går nå på antibiotika og legen anbefalte å bruke ullinnlegg selv om det er +30 grader ute rett og slett fordi det er så lett å få betennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg bytter også engang om dagen, men lekker ikke noe særlig.

Bruker ullinnlegg. Har allerede fått brystbetennelse og går nå på antibiotika og legen anbefalte å bruke ullinnlegg selv om det er +30 grader ute rett og slett fordi det er så lett å få betennelse...

Jeg har ull utenpå innleggene, ulla blir bare søkkvåt viss ikke, og da blir jeg jo kald, så det er verre :)

Og jeg kler meg godt når jeg er ute, for her er alltid vind.

Kjøpte nye innlegg i forgårs, de var dyre, og damen på butikken sa hun selger enormt mye av dem. Thermobaby tror jeg de heter. Virker veldig gode :)

Syns ikke det lukter så mye lenger, så kanskje jeg bare rett og slett hadde hatt det på litt for lenge? (Tok det på før jeg la meg, og hadde det til morgenen etter og litt utpå formiddagen)

Noen som har noe mer innspill på det med blødningene jeg spurte om lenger oppe...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Ikke så mye action her om dagen, alle er vel enten travelt opptatt med små nurk, eller renner/hovner bort i varmen? :gjeiper: Her går det meste veldig bra, vi har vært hjemme noen dager og begynner å finne rutinene. Synes stort sett vi har fått en veldig snill baby, man lærer overraskende fort å forstå hva de mener! :kgbaby:

Sliter litt med såre pupper og at han vil drikke ofte - til gjengjeld har jeg MYE melk! Måtte pumpe litt i begynnelsen, men det ser ut til at det har stabilisert seg litt. Jeg bruker sånne engangsinnlegg som jeg bytter etter behov, ca 2-4 ganger om dagen. Må også sove med dem om natta.. Har brukt ullinnlegg utenpå om kvelden/når det er litt kaldere.. Jeg har enda ikke prøvd å bruke bare ull-inlleggene, er det noen som gjør det, til tross for at det lekker? Ser for meg at det blir litt klamt?

Har ikke tenkt så mye over dette med blødningen, synes det blør litt "på og av", men det kommer kanskje en større snart?

Det er så koselig å lese om hverdagen til alle nybakte mødre her, vi er vel heldige!! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Jeg fikk ihvertfall beskjed om at det kom til å komme en større blødning på ca dag 10-12. for da skal skorpen fra der morkaken har sittet komme løs og ut.

Skulle ikke vere enorm, for da kunne noe vere galt, men det kunne bli som en kraftig mentruasjonsblødning sa jordmoren.

Føler jeg liksom går å venter på syndefloden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på hvilken dag fikk dere denne kjempeblødningen som skal komme når skorpene etter morkaken kommer ut...? JM sa ca på dag 10-12 etter fødsel, men jeg føler jeg liksom går å venter på den hele tiden! Kjedelig å gå med nattbind, når en egentlig ikke trenger det liksom :sjenert:

Å! Er det det som har skjedd meg i dag :sjenert: Satan! Kjente det plutselig bare rant masse rett etter at jeg hadde stått opp i dag, gikk på do og da *unnskyld detaljene* han det den store klysa med levret blod ut av dåsa! :roll::kvalm: Ganske ekkelt og litt skremmende. Googla meg frem til at det måtte være noe skorpe-greier ja... dag 11 her... :gjeiper:

edit: men ikke så mye blod utenom klysene, mere rosa vandig - som fostervann ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min lille kommet! Kom natt til 1 August. Var 3810 gram og 52 lang! Ble satt i gang på fredag med ballong, men denne hjalp ikke så på lørdag fikk jeg 2 tabletter og søndag fikk jeg 1. Så fikk de endelig tatt vannet og da var det igang! Så kl: 00.24 var han ute! Det er herlig å ha han her.. :) Jeg fikk dra hjem nå.. Og det syns jeg var veldig deilig, var så utrolig varm på sykehuset... :S:S

Nå er det bare kose tid frammover..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Diabla :nigo:

----------------

Jeg bytter amme-innlegg 4-6 ganger daglig, lekker en del, spesielt om kvelden og natten og når jeg ammer. syns engangs-innleggene blir fort bløte og kalde :filer: Kjøpt ull i dag, og etter neon timer så føles de mye bedre syns jeg. :)

:kgbaby: nekter å sove alene i dag :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...