Møffi Skrevet 19. juli 2011 #2341 Del Skrevet 19. juli 2011 Så søtt minnimusepus Skjønner han at han skal bli storebror? -- Det er dyrt og gå på overtid altså! Her trøsteshopper jeg i hytt og gevær Nei, nå syns jeg han skal finne veien ut, før mamman har brukt opp alle feriepengene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. juli 2011 #2342 Del Skrevet 19. juli 2011 -- Det er dyrt og gå på overtid altså! Her trøsteshopper jeg i hytt og gevær Nei, nå syns jeg han skal finne veien ut, før mamman har brukt opp alle feriepengene sine ...nå følte jeg meg litt truffet... shopping er finfint tidsfordriv bare synd det koster så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. juli 2011 #2343 Del Skrevet 19. juli 2011 Da er det egentlig fint å bo på et ganske lite sted, for jeg må ut å reise for å shoppe Hvordan har dere damene det nå når det er litt varmere? Fått mer vann i kroppen? Det har jeg nemlig.... Anklene mine er nesten ikke-eksisterende og jeg har vert mye våken i natt for det sprenger litt. Føler ansiktet også er begynt å hovne litt og jeg får voldsomme liggemerker på hoftene og skuldrene, som er vonde en stund etterpå for de blir så dype. Lagt på meg 3,5 kg på 9 dager, så er nok litt vann her ja Spent på hva legen sier i morgen. har bare hatt 0-1 i ødem tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 19. juli 2011 #2344 Del Skrevet 19. juli 2011 Vann ja! har gått opp 2 kg på en uke nå :dåne: får merker på kroppen av alt mulig, klær, sofaen jeg ligger på, you name it! Godt det snart er ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 19. juli 2011 #2345 Del Skrevet 19. juli 2011 Gratulerer Telise! Jeg hadde mye vann den siste uka i allefall, og da var det også fryktelig varmt og lummert her så det ble litt slitsomt. Heldigvis er alt borte nå og jeg har flotte slanke føtter igjen Nå håper jeg bare at de siste 4 kiloene også skal renne av, men da må jeg kanskje slutte å spise kaker og sjokolade hver dag Men jeg har i det minste gått ned 12 kg på 2 uker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 19. juli 2011 #2346 Del Skrevet 19. juli 2011 Æsj, enda en dag uten at noe skjer.. Har ikke så mye vann "utenpå" kroppen (dvs hovne ankler osv), men har vann inni leddene! Både fingre og føtter verker, klarer ikke å knipe sammen fingrene og mister alt mulig i gulvet (og når jeg er tilegg er en KLØNE fra før... ) Høres ikke noe godt ut å få så mye vann i kroppen på så kort tid! (men må innrømme at jeg fniser litt for meg selv, ser for meg alle høygravide som blåses opp som ballonger den siste uka.. små gleder! ) Godt å høre at det raser av igjen, Sunshine!Jeg har faktisk gått ned litt igjen den siste uken, så kan vel ikke klage.. Jeg har hatt besøk av ei venninne hele dagen, og skal en tur for å plukke opp noen poser babyklær fra en annen venninne nå - så nesten så man glemmer at man venter (men bare nesten!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. juli 2011 #2347 Del Skrevet 19. juli 2011 Så søtt minnimusepus Skjønner han at han skal bli storebror? Ja, han var herlig da altså Jeg tror nok ikke han skjønner det, måtte nok hatt enda et år på seg for å forstå ordentlig. Jeg tror derimot at han skjønner at babyen er et eller annet vesen og ligger inni mammas mage, han er veldig klar på at bleiene og diverse stelleting "itte er Lutas sin, baby sin" Han har en tendens til å bytte ut k med t Da er det egentlig fint å bo på et ganske lite sted, for jeg må ut å reise for å shoppe Hvordan har dere damene det nå når det er litt varmere? Fått mer vann i kroppen? Det har jeg nemlig.... Anklene mine er nesten ikke-eksisterende og jeg har vert mye våken i natt for det sprenger litt. Føler ansiktet også er begynt å hovne litt og jeg får voldsomme liggemerker på hoftene og skuldrene, som er vonde en stund etterpå for de blir så dype. Lagt på meg 3,5 kg på 9 dager, så er nok litt vann her ja Spent på hva legen sier i morgen. har bare hatt 0-1 i ødem tidligere. Husker jeg fikk masse vann mot slutten, da var det lite å gjøre med vekta. Var helt febrilsk kan jeg huske og gikk vel opp ca 5-6 kilo de siste 4 ukene. Foreløpig har jeg ikke fått noe nevneverdig med vann, bortsett fra noe sokkemerker. Gratulerer Telise! Jeg hadde mye vann den siste uka i allefall, og da var det også fryktelig varmt og lummert her så det ble litt slitsomt. Heldigvis er alt borte nå og jeg har flotte slanke føtter igjen Nå håper jeg bare at de siste 4 kiloene også skal renne av, men da må jeg kanskje slutte å spise kaker og sjokolade hver dag Men jeg har i det minste gått ned 12 kg på 2 uker! Så deilig Sunshine, godt å snart ha fått av alt som på kan jeg tenke meg Her har jeg nå gått opp 6,5 kilo og ligger bedre an nå enn med L, men så er det jo noen uker igjen også. Så fort varmen kommer vil nok også vannet komme, håper jo ikke det skal være slikt vær resten av sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. juli 2011 #2348 Del Skrevet 19. juli 2011 Her var det stille :popcorn: Sitter her med kynnere og enda mer kynnere, herlig å være gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. juli 2011 #2349 Del Skrevet 19. juli 2011 Kanskje det er stille før stormen for noen.....? Sender ut en masse gode tanker til alle som har fødsel nært forestående her inne! Ønsker oss alle masse lykke til, og krysser alt jeg har for masse gode opplevelser og få komplikasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #2350 Del Skrevet 19. juli 2011 Enig med Ruccola her over - lykke, lykke til til alle dere som går og venter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. juli 2011 #2351 Del Skrevet 19. juli 2011 Signerer Ruccola jeg også, måtte det bli gode opplevelser for oss alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 20. juli 2011 #2352 Del Skrevet 20. juli 2011 Melder meg inn i vanngjengen: har gått opp 5 kg siste uken. Men det er vann: anklene er så hovne at min mormor på over 90 år har smekrere ben enn meg. Skal på ny kontroll på fødeavdelingen i morgen. Spent på hva de sier da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 20. juli 2011 #2353 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg vil fødeeeeeee!!! I natt fikk jeg det for meg at jeg måtte bytte pute med mannen, for det ville jo føre til at lillegutt kom... Men selv ikke det funka Murringene jeg kjente for et par dager har dessuten blitt helt borte, oh yes! Men, men, kun 6 dager til de setter i gang da (litt positiv skal jeg være :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 20. juli 2011 #2354 Del Skrevet 20. juli 2011 Håper du snart er ferdig, Møffi. Å gå på overtid er en helt annen tidsregning: hver dag føles som en uke - minst... Har tidligere gått 5 og 16 dager over: men denne gangen vet jeg at jeg blir satt i gang før pga stor baby/seteleie/svangerskapsdiabetis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 20. juli 2011 #2355 Del Skrevet 20. juli 2011 Føler med dere som går over tiden - det må være en tålmodighetsprøve av dimensjoner. Og toppet av med vann i kroppen og x antall kilos vektøkning, så kan enhver bli gal... Jeg priser meg lykkelig over at jeg vil bli satt igang omkring termin, hvis jeg ikke føder av meg selv før. Er det noen av dere som har født før som har blitt satt igang? (kan ikke huske om det har vært skrevet om før i tråden). Hvordan var i så fall det? Har andre erfaringer å dele, så vil jeg gjerne høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. juli 2011 #2356 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg vil fødeeeeeee!!! Jeg og!!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juli 2011 #2357 Del Skrevet 20. juli 2011 Melder meg inn i vanngjengen: har gått opp 5 kg siste uken. Men det er vann: anklene er så hovne at min mormor på over 90 år har smekrere ben enn meg. Jeg hadde rett og slett ikke ankler i forgårs jeg! Kulene på sidene var rett og slett ikke-eksisterende! De kom litt igjen i går, og i dag er de veldig bra! .....og vekten viser faktisk hele to kilo mindre enn for to dager siden! (Er nok været ja, var strålende sol når jeg hovnet, nå er det regn) Skal til legen nå etterpå, så skal bli godt å få sjekket blodtrykk. Liker å vite at alt er bra liksom Ruccoliten er endelig begynt å bli litt mer aktiv! Har kjent liv hver dag hel tiden, men ble nesten litt urolig over hvor lite strekking, sparking og tøying som pågikk inne her (Tok meg i å tenke på at kanskje ikke alt var som det skulle, at musklene var svake eller noe var feil..) Men nå er det fullt rabalder oppunder ribbebeina, så nå er mamma fornøyd - selv om det til tider er skikkelig vondt! Men det tåler jeg for Ruccoliten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. juli 2011 #2358 Del Skrevet 20. juli 2011 Kan Myzia melde fra før hun går? Jeg er nemlig veldig spent på om mannens magiske var magisk eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 20. juli 2011 #2359 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg og!!!!! Og jeg!! Ruccoliten er endelig begynt å bli litt mer aktiv! Har kjent liv hver dag hel tiden, men ble nesten litt urolig over hvor lite strekking, sparking og tøying som pågikk inne her (Tok meg i å tenke på at kanskje ikke alt var som det skulle, at musklene var svake eller noe var feil..) Men nå er det fullt rabalder oppunder ribbebeina, så nå er mamma fornøyd - selv om det til tider er skikkelig vondt! Men det tåler jeg for Ruccoliten min Deilig å kjenne liv når det har vært stille! De vet å si ifra, så mammaene blir beroliget Har hatt en ekstremt slapp dag i dag, har rett og slett ikke kommet meg opp av sofaen..tuuuung i kroppen!! Blir også litt bekymret for lite bevegelser innimellom, men så kommer det plutselig et spark! I går var jeg en tur hos en venninne (eller bekjent er vel et bedre ord, vi var en del sammen i barndommen) for å hente det jeg trodde var et par poser med arveklær etter sønnen hennes. Hun har liksom sagt flere ganger at vi kan arve litt babytøy, så jeg tenkte at det er jo fint... Bortsett fra at det hverken var litt eller babytøy!! Det var SEKS søplesekker med klær + diverse annet! :omg: Det var liksom ikke så lett å takke nei heller, jeg så ikke hvor mye det var før hun hjalp meg med å bære ut i bilen, og det bare kom sekk etter sekk.. Det var liksom ikke noe spørsmål om hva jeg ville ha, og jeg ville ikke virke utakknemlig.. Hun virket liksom så stolt over alt hun hadde funnet fram.. Bestemte meg for å begynne sorteringen da jeg kom hjem - etter å ha overtalt en lettere skeptisk mann til å bære alt i hus.. Vi ble ikke noe mindre skeptiske da vi fikk se innholdet, det var bare en masse klær stappet om hverandre - mest i str 1-2 år (sønnen hennes er vel 3), og det alle meste var GODT brukt og/eller flekkete. Luktet også som det var lagret i lang tid på et rått loft.. Jeg bare gav opp etterhvert, kastet en god del, og sorterte resten til fretex.. Endte vel opp med fire plagg til mini.. Beklager at dette ble langt - bare ble helt paff jeg, er det vanlig å gjøre det slik? Snakk om å overlate rotet sitt til andre! Samtidig må jeg nok takke meg selv som ikke klarte å si ifra.. Merker jeg kommer til å tenke meg godt om før vi "arver" fra flere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juli 2011 #2360 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Nei, jeg vil ikke påstå det er vanlig!!! Aner ikke hva jeg hadde gjort! Er jo nesten frekt å sende med klær i str 2 år når du ikke har fått ut babyen engang jo! Men har du fått alt, hun skal ikke ha tilbake noe? Du forsikret deg vel om det før du gir bort/kaster....? Enkelte forventer at man kan lese tankene demmes og kan bli sure og sinte på sånt vet jeg Når jeg fikk 5 gravidbukser og noen topper med en venninne, fikk jeg ettertrykkelig beskjed om at hun skulle ikke ha dem tilbake, jeg kunne kaste dem eller gi dem videre alt etter som jeg følte for det selv. Veldig greit å få den beskjeden, for ellers hadde jeg jo lurt litt i etterkant, og vert redd for å slite ting ut (Flekker kan forresten komme selv om plagget var rent når det ble lagt bort. Vi vasket opp en del babytøy fra når kjære var liten, og de gikk bort i vask med litt vanish på, og svigermor sverget på at alt var rent og flekkfritt når hun pakket det bort ) Endret 20. juli 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå