Myzia Skrevet 17. juli 2011 #2321 Del Skrevet 17. juli 2011 Myzia og Møffi: Hvordan er bevegelsene til deres små nå? Hos meg har jeg merket betydelig mindre bevegelse noen dager nå, nesten så jeg blir litt bekymret innimellom... hvilke andre symtomer har dere? Murringene mine fra i går har gått ned til nivå 1 igjen... Og symfysen er heldigvis litt bedre i dag, kjentes ut som den var komplett delt i 2 i går :gjeiper: "Au!" Kynnere stadig vekk - ved den minste lille mage-angstrengelse og når jeg slapper av helt også *ah, han ormer seg - litt sulten kanskje?" Gleder meg sånn til han kommer ut nå... I uke 38-39 var han veldig rolig - kjente han kanskje bare 2-3 ganger i løpet av dagen.. Men jordmor mente at det er sånn i perioder, at det begynner å bli veldig trangt for dem der. Hun sa så lenge man kjenner bevegelser i løpet av en dag, så er det ok (selv om det ikke er spark..). Vi hadde besøk her på fredag og jeg drakk både cola og kaffe (OG fullmåne ) - og DA ble det liv! Så det er tydeligvis litt opp og ned fra dag til dag.. Synes også at murringene og vondtene går opp og ned, i går klarte jeg nesten ikke å gå da vi var på butikken, mens i dag føler jeg meg kjempesprek og spratt opp av senga.. (må si jeg likte følelsen i går bedre..) Hvordan ser magene deres ut, har de sunket noe? Merkelig at det har gått så mange dager her uten at noen føder, skal se vi får en boom i løpet av noen dager! Jeg har fylt helgen med flere avtaler, føler jeg går på veggen av å bare gå her! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. juli 2011 #2322 Del Skrevet 17. juli 2011 Hvordan ser magene deres ut, har de sunket noe? Merkelig at det har gått så mange dager her uten at noen føder, skal se vi får en boom i løpet av noen dager! Jeg så tydelig forskjell på magen fra uke 33 til 36 (han festet seg i uke 34) og på magebilde denne uken så er magen enda lenger ned. Men samtidig så er den også veldig høy... eh.. hvis du skjønte Dvs, den står veldig ut/rett frem liksom - men den lener jo også på lårene mine når jeg sitter Også kjenner jeg at jeg har plass i mellomgulvet (altså opp mot brystbenet). Enn du? Jeg tror Mjau-mjau har født Men syns vi skal satse på fødeboom nå anyways Mange som føder på mandager har jeg hørt, for da har de gått og ventet hele helgen på at noe skulle skje, også gir de opp og mandag så sier det *popp*.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. juli 2011 #2323 Del Skrevet 17. juli 2011 Spennende med mjau-mjau, virker jo som om hun har født ja Jeg er spent på neste kontroll som er til torsdag, om hun har festet seg eller ei. Det er så mye bevegelser i alle retninger så jeg tror igrunnen ikke hun har det. Og ikke vet jeg hvordan hun ligger heller, så her tar vi det som det kommer Sist fødte jeg 5 dager over termin, om det er oppløftende ord for dere som venter? :gjeiper: Uansett, er det ikke spennende når dere legger dere på kvelden eller står opp på morgenen? Vet aldri når det begynner og hvordan det begynner. Går vannet eller begynner det med rier? Ahh, det er kjempespennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. juli 2011 #2324 Del Skrevet 17. juli 2011 Myzia og Møffi: Hvordan er bevegelsene til deres små nå? Her er det en god del bevegelse om kvelden, særlig hvis jeg ligger på høyre siden. Føler jeg får god respons hvis jeg vil at han skal bevege seg. Men er jo ikke samme typen bevegelser som i uke 30 f.eks Hvordan ser magene deres ut, har de sunket noe? Merkelig at det har gått så mange dager her uten at noen føder, skal se vi får en boom i løpet av noen dager! Jeg har fylt helgen med flere avtaler, føler jeg går på veggen av å bare gå her! Ha en fin dag! Tror faktisk magen har sunket i løpet av natten her, syns den var ekstra langt nede i dag tidlig... Men nå har jeg fylt opp med sjokolade, så nå virker den større Går mye i avtaler her også, er så kjedelig og bare sitte hjemme og vente. Kjente litt ekstra murringer og kynnere i går kveld, men måtte jo selvfølgelig gi seg ila natten, haha, var skikkelig skuffa når jeg våknet klokka 2 i natt og måtte på do og innså at jeg ikke hadde vondter lengre :gjeiper: Tror forresten at mjau-mjau fikk jenta si i går ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløna! Skrevet 17. juli 2011 #2325 Del Skrevet 17. juli 2011 jeg er så lei av regnet gi meg fint vær!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. juli 2011 #2326 Del Skrevet 17. juli 2011 Kanskje det blir et mandagsbarn på deg da Møffi Alltid så spennende å gå inn i tråden her, plutselig er noen i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 17. juli 2011 #2327 Del Skrevet 17. juli 2011 Mannen håper på onsdag, for da er det flaggdag :gjeiper: Han mener det må være moro at "alle" flagger på bursdagen Vondtene har jaggu tatt seg litt opp igjen, og nå er det veldig liv i magen, men vi får vente og se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. juli 2011 #2328 Del Skrevet 17. juli 2011 Onsdag er altfor lenge til Kanskje jeg får en melding i natt da, man vet jo aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 17. juli 2011 #2329 Del Skrevet 17. juli 2011 Heier på Møffi! Føler liksom at hvis du kommer i gang så er det "fritt fram" for oss som ligger etter deg på lista også Er så utrolig rastløs i kveld, bare går rundt og smårydder og klarer iallefall ikke å sove. Sa til sambo i dag at nå gir jeg opp! Skal bare glemme hele babyen, eller glemme at termin nå er passert iallefall.. Men vet ikke helt hvor gjennomført det er, igrunn Satser på mandag -som noen her nevnte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. juli 2011 #2330 Del Skrevet 17. juli 2011 Er så spennende her inne for tiden! Her er jeg kommet til uke 37 + 4 og jeg er forholdsvis sprek enda, selv om jeg har et bekken/symfyse som krangler litt innimellom. Må variere dagene så jeg verken sitter for mye, går for mye eller gjør for mye, men elles går det ganske fint Har endel utflod, så føler jeg hele tiden løper på do for å sjekke etter, for noen ganger føles det som om det kommer mye, og jeg er bekymret for om det er vann som pipler, eller evt den berømte slimproppen Men sålangt har det da altså bare vert helt vanlig utflod Svigermor er sikker på at jeg kommer til å føde før termin, hun ser det på meg sier hun men jeg velger fortsatt å tenke at jeg nok går over, så får vi heller bli positivt overrasket Det meste er klart, så Ruccoliten får nå bare komme når h*n vil! Deilig å vere over 37 uker og uansett vere fullgått syns jeg Andre enn meg som forresten plutselig får sykt vondt i brystvortene i noen sekunder? Akkurat som om jeg må slippe dem løs litt, at de krøller seg litt sammen inni BH'en.... Varer ikke lenge, men skjer oftere og oftere nå! Har ikke antydninger til melk i dem enda, men dette kan vel kanskje bety at noe er på gang, og det er vel forsåvidt påtide sånn sett Men vondt når det står på da! Ønsker alle her inne en fin uke, og håper det kommer til oss alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 18. juli 2011 #2331 Del Skrevet 18. juli 2011 Fortsatt like tjukk Murringene ga seg i ettiden, men de var kraftigere enn i går, så er ganske sikker på at dette går riktig vei I morgen har jeg forresten kontroll på Ullevål, så da får jeg nok vite mer Myzia og dere andre: siden dette tydeligvis tar sin tid skal dere få lov til å snike i køen hvis dere vil det altså, jeg får mest sannsynlig tidenes staeste og tregeste unge (han kommer med andre ord til å likne på faren sin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. juli 2011 #2332 Del Skrevet 18. juli 2011 Myzia og dere andre: siden dette tydeligvis tar sin tid skal dere få lov til å snike i køen hvis dere vil det altså, jeg får mest sannsynlig tidenes staeste og tregeste unge (han kommer med andre ord til å likne på faren sin) Takk for at vi kan få snike --- Jeg føler meg klar og utvilt for fødsel i dag! Hadde nivå 2-murringer i dag tidlig, men sovnet godt og når jeg endelig stod opp langt ut på dagen var de borte... Et spørsmål til både uerfarne og erfarne her inne angående dyner: Jeg har kjøpt bare 1 stk babydyne (65 x 80) som ligger klar i vugga, tenkte å bruke denne i vogna også frem til høsten når det begynner å bli kjøligere og jeg kjøper dunpose e.l. Bør jeg allikevel ha 2 dyner? (Har også 80 x 100 dyne, men det er jo for en fremtidig sprinkelseng.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 18. juli 2011 #2333 Del Skrevet 18. juli 2011 Nei jeg tror det holder med en av hver. Vi har en vogndyne og en sengdyne, men bruker foreløpig bare pledd siden det er så varmt. Jeg har også kjøpt dunpose til vinteren (hev meg på et tilbud). Dynene brukes bare til å krølles rundt babyen i den store senga så hun føler seg tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. juli 2011 #2334 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Nei jeg tror det holder med en av hver. Vi har en vogndyne og en sengdyne, men bruker foreløpig bare pledd siden det er så varmt. Jeg har også kjøpt dunpose til vinteren (hev meg på et tilbud). Dynene brukes bare til å krølles rundt babyen i den store senga så hun føler seg tryggere. Ok, da bruker jeg ikke peng på en dyne til -------------- Myzia: Jeg ser deg nok Hvordan er formen i dag? Endret 18. juli 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. juli 2011 #2335 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei alle sammen:) Har ikke fått oppdatert da jeg ikke får svart i tråden via min mobil..... men har fulgt med dere:) Her kom jenta for en uke siden, 4260 g og 51 cm:) Hun ble etter et døgn fraktet i ambulanse til et annet sykehus, da hun hadde vann i lungene og slet med pusten...Ble liggende med noe som kalles cpap ( slange som presser luft inn i lungene, slik at det blir lettere å puste). Men etter noen døgn ble hun gradvis bedre:) Kom akkurat hjem etter å tilbrakt litt over en uke på sykehus.... Ble en tøff start men nå er alt så mye bedre. Gratulerer til dere som har fått:) Og lykke til til dere som er like rundt hjørnet:) Gratulerer så mye Telise! Litt annerledes start en enn hadde tenkt seg kanskje, man håper jo alltid at alt er i den skjønneste orden. Men godt det bare var en bagatell og at alt er fint nå! Gleder meg til å få Ruccoliten på utsiden jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 18. juli 2011 #2336 Del Skrevet 18. juli 2011 Gratulerer så masse Telise, og godt og høre at veslejenta har det bedre etter en litt tøff start Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 18. juli 2011 #2337 Del Skrevet 18. juli 2011 GRATULERER så masse til dere som har blitt mamma'er Her planlegges tiden omkring fødsel, og hvordan vi skal få kabalen til å gå opp med mannens to barn fra hans tidligere ekteskap, besøk på sykehuset og en som har bursdag omkring min termin. Det har gått seg tålelig fint til med våre planer, men det er jo også en biologisk mor med i bildet, som ikke takler så godt at far har gått videre med sitt liv og venter et nytt barn. Og det er så tungt å forholde seg til, især når det går ut over barna! Samvær skal være mest mulig sammenhengende, mener biomor, og vi kunne ikke være mere enige. Derfor er det så merkelig at hun på død og liv skal ta barna ut av samvær med far omkring bursdags-tidspunktet. Fordi hun ikke vil komme på besøk hos oss på dagen...Hun vil simpelthen ikke forholde seg til det nye barnet eller meg på en sånn dag. Jeg skulle gjerne gratulert meg selv, når jeg leser om hvor belastende det kan være med besøk etter fødselen, men jeg reagerer likevel på hennes kuvendig i forhold til samvær, når det tar hensyn til hennes følelser. Samtidig gir hun seg til å diktere hvordan og med hvem vi skal feire fødselsdagen når vi har barna på dagen. Hvilket vi vender det døve øret til, men det utrolige er jo at hun kan få seg til det. Det er så respektløst og invaderende! *humpf* ...pyh...det var godt å få ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. juli 2011 #2338 Del Skrevet 18. juli 2011 Gratulerer så mye Telise! Bare å få det ut Pastill - "let it out - let it go" pleier jeg å si Jeg har vaska gulv (fy! slitsomt! ) og shina huset, så nå kan lillemann bare komme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 18. juli 2011 #2339 Del Skrevet 18. juli 2011 Myzia: Jeg ser deg nok Hvordan er formen i dag? Har stort sett KG oppe i nettleseren, og glemmer helt å klappe sammen pc'en Men har faktisk hatt en ganske "travel" dag! Har vært hos jordmor og fått time til overtidskontroll på sykehuset neste mandag - noe jeg selvsagt ikke trenger :gjeiper: Så kom mannen hjem fra jobb - for en gangs skyld opplagt og gira, så da ble det litt gitt! Han mener at NÅ kommer lillemann fordi han har magisk sæd (siden jeg ble gravid på første forsøk...) Vi er ved godt mot iallefall! Her kom jenta for en uke siden, 4260 g og 51 cm:) GRATULERER med lilletulla, Telise! Ikke noe moro med komplikasjoner i begynnelsen, men det høres ut som hun har blitt tatt godt vare på? Godt å høre at dere har kommet hjem! Pastill: Som Line sier, det er bare å få det ut her! Det er vel ikke akkurat drømmesituasjonen å skulle planlegge slikt den siste måneden av graviditeten - får håpe hun tar "til vettet"... Nyt den siste tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. juli 2011 #2340 Del Skrevet 18. juli 2011 Gratulerer så masse Telise, håper alt er fint med jenta deres nå og at dere kan nyte de første dagene hjemme Pastill - det er derfor vi har en egen tråd her inne, for å snakke om alt mulig, enten det er graviditet eller andre ting og tang Da har de 3 som er fødeklare vært her inne i dag iallefall, men kvelden er enda ung Storebror var med på cubus i dag der han fant et sett til lillesøster som han SKULLE ha. Begynner å få ganske sterke meninger nå så da kjøpte vi det. (jeg sa han kunne finne noe til babyen) Heldigvis var det ganske fint så det gjorde ingenting, skjønningen vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå