Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Hei Meaty, så bra å høre at det går fint med dere! Høres ikke noe særlig ut å måtte være "innestengt" på sykehuset så lenge, men da vet du iallefall at han er i gode hender!

Ingen som har hørt noe fra mjau-mjau? Hun hadde vel antydning til murringer på øsndag - fødsel? Og Telise fikk vel også i går! Her går det unna! :popcorn:

Jeg var hos jordmor igjen i dag - en ny denne gang siden vi har flyttet. Fantastisk koselig dame, var der i en hel time og fikk snakket skikkelig gjennom fødselen.. Magen har sunket skikkelig nedover, så får håpe det skjer noe her også snart..

Edit: ser jo at mjau-mjau har skrevet i boka si, så da er det vel foreløpig bare Telise som ha fått!

Endret av Myzia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til Telise! :blomst:

Her går alt kjempebra! Ammingen går bra og jenta vår legger godt på seg. Jeg har ikke veid henne siden forrige uke, men hun ser mye tykkere ut og har allerede fått dobbelthake :fnise::rodmer: Hun sover stort sett hele tiden, men vi har slitt litt de to siste nettene. Hun vil liksom ikke sove, bare henge i puppen til hun sovner. Med en gang jeg pakker den bort våkner hun. Men det går vel over :) Når hun først sovner sover hun gjerne 6-7 timer så vi får tatt godt igjen på søvnen ;)

Huset nærmer seg ferdig. Det gjenstår fremdeles en del på kjøkkenet, men nå har vi heldigvis fått opp alle skapene så det ser mye mer ferdig ut. Det gjenstår en del på det elektriske og litt småtteri fra snekkeren. I kjellerstua er det fremdeles en god del som skal gjøres, men det haster ikke å få ferdig. Her oppe føles det i allefall som et ganske ferdig hus :)

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fremgang her jenter...

Fortsatt murringer og noe som foregår men ikke noe som tar seg opp dessverre... Syns hu beveger seg mindre i dag og men sånn har det vært gjennom hele svangerskapet da. Noen rolige dager innimellom alle de veldig aktive :fnise:

Godt å høre at alt går bra med dere Meaty og deilig at huset begynner å bli ferdig for dere også Sunshine.

Her skal det nå stekes pannekaker til middag, nam-nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre Sunshine :)

Ingen fremgang her jenter...

Fortsatt murringer og noe som foregår men ikke noe som tar seg opp dessverre... Syns hu beveger seg mindre i dag og men sånn har det vært gjennom hele svangerskapet da. Noen rolige dager innimellom alle de veldig aktive :fnise:

Godt å høre at alt går bra med dere Meaty og deilig at huset begynner å bli ferdig for dere også Sunshine.

Her skal det nå stekes pannekaker til middag, nam-nam :)

Du har vel termin i morgen du, mjau mjau? Så spennende :) Her merker jeg også at "noe" skjer, men er ikke så sterkt lissom... I dag har jeg spist tacopizza og gått på tur, her prøver vi diverse kjærringråd :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel termin i morgen du, mjau mjau? Så spennende :) Her merker jeg også at "noe" skjer, men er ikke så sterkt lissom... I dag har jeg spist tacopizza og gått på tur, her prøver vi diverse kjærringråd :gjeiper:

Ja! :nigo:

Her har vi gått tur og vært og shoppet som jo også innebærer en del gåing, men er ikke så mye jeg orker for jeg får så sykt vondt i bekkenet.. :(

Lurer på om vi må prøve en krydderbombe til middag i morgen og kanskje prøve oss på litt :sengekos: , men syns ærlig at det og er fryktelig vondt for tiden...

Krysser fingrene for oss begge Møffi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! :nigo:

Her har vi gått tur og vært og shoppet som jo også innebærer en del gåing, men er ikke så mye jeg orker for jeg får så sykt vondt i bekkenet.. :(

Lurer på om vi må prøve en krydderbombe til middag i morgen og kanskje prøve oss på litt :sengekos: , men syns ærlig at det og er fryktelig vondt for tiden...

Krysser fingrene for oss begge Møffi!

Jeg fikk med mannen på :sengekos: her om dagen, men spesielt romantisk ble det ikke akkurat, mer av typen "ja vi får vel se om dette gjør at han vil ut da" :gjeiper: Jeg føler meg ikke akkurat spesielt sexy med 15 kg ekstra på kroppen, men var verdt et forsøk :fnise:

Funker kanelboller også da, kanskje? Det fikk jeg jaggu lyst på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med mannen på :sengekos: her om dagen, men spesielt romantisk ble det ikke akkurat, mer av typen "ja vi får vel se om dette gjør at han vil ut da" :gjeiper: Jeg føler meg ikke akkurat spesielt sexy med 15 kg ekstra på kroppen, men var verdt et forsøk :fnise:

Hehe... kjenner meg igjen i den uttalelsen der :gjeiper: ¨

Jeg sa til mannen når vi var ferdig: "håper det var siste gangen med så mye ekstra å drasse rundt med i senga" :ler:

Selv har jeg spist råsterk thai glassnudel-chili-middag i dag, munnen brant og nå kniper magen.. men jeg tviler på at det betyr noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... kjenner meg igjen i den uttalelsen der :gjeiper: ¨

Jeg sa til mannen når vi var ferdig: "håper det var siste gangen med så mye ekstra å drasse rundt med i senga" :ler:

Åh, så bra det ikke bare er meg/oss :fnise:

I dag tror jeg det blir vaaaaaarmt! Har lyst til å bade :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at sengeaktiviteten har dalt her de siste månedene også, er liksom litt begrenset hva man får til når det vanligvis tar 5 min å snu seg fra en siden til den andre :fnise:

Jeg prøvde meg på kanelboller på tirsdag, blir vanligvis flott resultat, men nå hadde jeg bare tørrgjær.. Det ble bare tunge klumper, er ikke venn med tørrgjær! :nei: Må ta meg en runde på forumet og se om det finnes flere gode kjerringtips!

Magen har "falt ned" skikkelig siden mandag, plutselig er det litt plass mellom puppene og magen igjen! Det må vel bety at noe skjer snart??! Har litt angst for at jeg ikke rekker å føde før hele svigerfamilien kommer til landet (mannen er ikke norsk), har liksom prøvd å time det så vi får en drøy uke alene med babyen først...

Håper dere nyter solen jenter! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrgjær er noe herk ja! mine kanelboller ble veldig gode (bare sånn for å gni det inn :gjeiper: , så nå har vi et lite lager i fryseren også)

I dag er termin :hoppe: Rart at tiden har gått fort og sakte på samme tid.. Men nå er det ikke lenge til lillegutt kommer, både jeg, mannen og diverse besteforeldre er ganske utålmodige nå. Merker dessverre ikke så mye tegn på at fødselen er rundt hjørnet, men men.. Uansett bare 10 dager eller noe før man settes i gang da. Er det ikke sånn reglene er nå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrgjær er noe herk ja! mine kanelboller ble veldig gode (bare sånn for å gni det inn :gjeiper: , så nå har vi et lite lager i fryseren også)

I dag er termin :hoppe: Rart at tiden har gått fort og sakte på samme tid.. Men nå er det ikke lenge til lillegutt kommer, både jeg, mannen og diverse besteforeldre er ganske utålmodige nå. Merker dessverre ikke så mye tegn på at fødselen er rundt hjørnet, men men.. Uansett bare 10 dager eller noe før man settes i gang da. Er det ikke sånn reglene er nå? :klo:

Fersk gjær er det eneste som duger ordentlig! :kokk:

Grattis med termindato Møffi, syns du høres så sinnsykt glad og tålmodig ut :ler: Selv feirer jeg 1 uke til termin i dag, og er litt bekymret for å gå langt over likevel (har nemlig innbildt meg og vært optimistisk på at ting vil skje før termin.. :sjenert: ).

Overtidskontroll er vel mellom 7-10 dager etter termin, hvor du da får en ny dag for eventuell igangsetting? På sykehuset? Med UL og sånn? Jeg er litt usikker selv.. men..

Noen som vet? Og gjerne spesielt med Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med termindato Møffi, syns du høres så sinnsykt glad og tålmodig ut :ler: Selv feirer jeg 1 uke til termin i dag, og er litt bekymret for å gå langt over likevel (har nemlig innbildt meg og vært optimistisk på at ting vil skje før termin.. :sjenert: ).

Overtidskontroll er vel mellom 7-10 dager etter termin, hvor du da får en ny dag for eventuell igangsetting? På sykehuset? Med UL og sånn? Jeg er litt usikker selv.. men..

Noen som vet? Og gjerne spesielt med Ullevål?

Jeg har hele tiden forholdt meg til at jeg nok går over termin (de sier jo at de fleste 1.gangsfødende gjør det), men han kan gjerne komme nå altså! :gjeiper:

Det stod noe i avisa på lørdag(?) om at det var kommet nye retningslinjer ifht overtid og at man anbefalte overtidskontroll på dag 7 og igangsetting innen dag 294 hvis jeg ikke husker feil.

Når jeg hadde time på Ullevål på tirsdag var det ei foran meg i køen som hadde termin 2. og skulle bli satt i gang dagen etter (altså 13.) Men her er det sikkert individuelle forskjeller.

Håper bare jeg slipper og gå alt for lenge over og må bli satt i gang, hører jo at de fødslene skal være værre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg skulle få overtidskontroll i løpet av den neste uken, men legen jeg var hos i dag ville heller ha meg tilbake dit om en uke for så eventuelt å bestille overtidskontroll på Ullevål.

Kontrollen i dag var forøvrig den merkeligste kontrollen jeg har vært på. Han sjekket ikke hjertelyd, ikke målte han magen - han kjente ikke på magen engang.

Jeg følte meg absolutt ikke ivaretatt og hormonell, sliten og lei som jeg er så førte jo det selvfølgelig til en strøm av tårer når jeg var ferdig... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, mjau-mjau, det hørtes ikke kjekt ut :klemmer: Hvis du har behov for å høre hjertelyd og sånn kan du sikkert ta en telefon til føden :)

Forøvrig tror jeg det tar veldig kort tid fra legen din bestiller time til overtidskontroll og til du får det på sykehuset. Snakk om en dag eller toppen to. Og som nevnt over så fikk hun jenta jeg overhørte time til igangsetting da dagen etter. Så det kan gå veldig fort når du først kommer inn i systemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskgjær er herved kjøpt inn, får satse på bedre resultat denne gangen :) Har store planer om å ha et lite "husmorlager" med godsaker i fryseren!

Jeg har satt opp med ny kontroll hos jordmor her på mandag (dagen etter termin), og hun sa at dersom jeg ikke hadde født da skulle jeg inn på kontroll på sykehuset mandagen etterpå (altså 8 dager etter termin). Fikk inntrykk at man settes i gang ganske raskt etter det.. hmh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferskgjær er herved kjøpt inn, får satse på bedre resultat denne gangen :) Har store planer om å ha et lite "husmorlager" med godsaker i fryseren!

Jeg har satt opp med ny kontroll hos jordmor her på mandag (dagen etter termin), og hun sa at dersom jeg ikke hadde født da skulle jeg inn på kontroll på sykehuset mandagen etterpå (altså 8 dager etter termin). Fikk inntrykk at man settes i gang ganske raskt etter det.. hmh..

Ja, jeg har også planer om husmor-lager i fryseren - men har slitt litt med å finne tiltakslysten så langt. Men i dag ble jeg litt inspirert av gjær-diskusjonen her og smalt plutselig sammen en foccacia :ler: Så nå er mesteparten av den i frysen i hvert fall. Skal også lage kringle-kanel-boller ..... snart... :filer:

Skal du på Ullevål Myzia? Eller var det Ahus.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte brownies for å ha et lager i fryseren, men nå har jeg jaggu spist opp alt sammen :gjeiper:

Skal ikke se bort i fra at kanelbollene forsvinner hvis jeg går lenge over tiden også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte brownies for å ha et lager i fryseren, men nå har jeg jaggu spist opp alt sammen :gjeiper:

Skal ikke se bort i fra at kanelbollene forsvinner hvis jeg går lenge over tiden også :fnise:

:fnise:

Brownies er jo farlig godt, det er noe som ikke kan bakes her i huset iallefall.

Forøvrig bruker jeg kun tørrgjær, får ikke til den ferske :sjenert:

Jeg må kanskje ha en bakedag jeg også i tilfelle, håper egentlig ikke på så kjempemasse besøk med en gang men...

Denne gangen har vi bestemt oss for at det kun er de nærmeste som får komme på besøk på sykehuset, med mindre jeg er i super form. Etter en kjemperevning sist så klarte jeg såvidt å sitte og enda skulle folk presse seg på. Så denne gangen får de bare bli skuffet om jeg sier nei, sånn er det bare! Min manns søster ble fornermet når hun ikke fikk komme første dagen (med sine 2 unger på 1 og 3) sammen med bestemødre og fedre :filer:

Virker som det jevner seg litt mer ut her nå i forhold til å føde på terminen, de første 3 var jo veldig raske og kom vel 4-5 dager før termin? Spennende med Møffi og mjau-mjau nå :lur:

Og etter det er det Myzia og Line? Herlighet så mange som går å venter nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn fra meg også. Leser alt, men har vært stille en liten stund.. Gratulerer til de jeg event ikke har gratulert :)

Formen er fin, men vet ikke om det er feriemodus eller ny-fase-i-graviditeten-modus jeg er kommet inn i, men tempoet er definitivt ikke det samme!

Etter deilige dager i Kragerø med mye sol og varme merker jeg at ringene er litt trangere og har nå begynt å drikke vesentlig mer enn før. Ser at langtidsvarselet melder om masse regn på fjellet hvor vi skal, så håper det gjør at jeg ikke legger på meg masse vann. Er det mer enn å drikke mye og spise lite salt man kan gjøre for å unngå mye vann i kroppen?

I dag har jeg kjøpt inn saueskinn og gikk gjennom hele bunken for å finne det absolutt største. De to vi har nå skulle gjerne vært litt lengre, så det passet jeg på denne gangen. Kjøpte også en sparkebukse, noen helsetepper og endel ting på apoteket. Har tatt ned en eske med de minste str med klær fra loftet og sett at vi har endel, uten at jeg har skrevet ordentlige lister og sånn, bare dannet meg et inntrykk av at vi må ha flere sparkebukser i tynnere stoff. Så noe har endelig skjedd på BABYredebygging og rensing av naboens takrenne og denslags har litt lavere prioritet (det er jo gjort alt...) Har også lest om graviditeten fra uke 32 til fødsel + om amming og litt diverse. Dette svangerskapet har jeg lest helt minimalt! Nå er det heller sjeldent jeg leser om sånn "uke til uke"... Tar med bøker på fjellet både for å lese om fødsel, barseltid og 2-åringer (les bleieslutt + søskensjalusi).

Dere andre som har barn fra før: hva gjør dere for å forberede på at det kommer en liten baby med alt hva det innebærer? Var på biblioteket i dag for å låne bøker å lese for M, men synes jeg fant så få og kom ikke på titler jeg vet at finnes. Noen som vet om gode barnebøker om å få søsken?

Akkurat nå skulle jeg egentlig pakket en masse for fjellturen vi skal på, men har så innmari lite lyst... Mye bedre å sitte her.

Og en ting til: Helt enig i det med besøk, Minni! Når man sitter der og helst bare vil plundre med ammingen i fred og vifte med puppene og dusje etter å ha tisset og har vondt her og der og det lekker og man føler seg skikkelig ulekker og er mentalt helt ut-av-dæ-sjæl, ja da er det ikke bare gøy med besøk av fjern og nær som i tillegg vil holde babyen! :fnise: Sist inviterte vi alle venner til visitt noen dager etter at vi hadde kommet hjem og ga dem to valgmuligheter. Familien kom på sykehuset og barseltårene kom heldigvis rett etter visittiden dagen før vi egentlig skulle hjem. Jeg gråt meg til et døgn til på sykehuset og er veldig takknemlig for det. Er også glad jeg hadde lest/hørt dette med at besøk kan være veldig belastende og lærte en ting eller tre om hva jeg selv har gjort (i god mening) med andre som nettopp har fått barn...

Lykke til dere som snart har termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...