sommerfuglen1982 Skrevet 1. juli 2011 #2221 Del Skrevet 1. juli 2011 hoii Her skjer det mye i dag Lykke lykke til med kontroll/fødsel.. Må jo komme deg i veien i dag da og ikke reise hjem skulle man tro.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 1. juli 2011 #2222 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har så sykt lyst på spekemat akkurat nå. Er det for tidlig å hive seg over spekeskinka? Personlig hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å hive innpå noen sneier spekeskinke, da sjansene for smitte er så små. Spesielt hvis spekeskinken er relativt fersk. Du kan varmebehandle den ved å legge den på et stykke tørt brød inn i ovnen! Pizza med spekeskinke og ruccola er jo også superdigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 1. juli 2011 #2223 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Åh, gleder meg til spekeskinke igjen Tror jeg skal kjøpe inn så jeg har i kjøleskapet til jeg kommer hjem! Og så gleder jeg meg til en ordentlig biff Edit: ny ul med lillegutt i dag forresten, han er nå 2840, fortsatt slank rundt magen, men ikke noe de bekymrer seg nevneverdig for Ny kontroll neste tirsdag (40+0) Endret 1. juli 2011 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juli 2011 #2224 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg er her enda, en har rier med ca 6-7 minutters mellomrom nå. Det har variert litt på tiden i mellom den siste timen. Jeg skal egentlig inn på føden for sjekk grunnet vannavgang kl fem, men det håper jeg egentlig jeg slipper for jeg kan ikke se at jeg skal orke å reise frem og tilbake nå... Jeg har så sykt lyst på spekemat akkurat nå. Er det for tidlig å hive seg over spekeskinka? Masse lykke til Sunshine! Jo lenger man er hjemme jo fortere går det til fødsel på sykehuset (på en måte ) Jeg har spist salami siste mnd når jeg har hatt lyst på.... så jeg hadde hivd meg over spekeskinka hadde jeg vært deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 1. juli 2011 #2225 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Så spennende Sunshine! Jeg hadde også hivd meg over spekeskinka, har selv synda den siste måneden og bare MÅTTE smake når jeg kjøpte og serverte mannen Endret 1. juli 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 1. juli 2011 #2226 Del Skrevet 1. juli 2011 Vi hadde bare en egen navn fest for førsta mann vi.. Der vi bare samlet familien og koste oss med mat og kaker. Fikk fine gaver.. Vi bare kallte det for Navnfest vi. Kommer til å gjøre det samme med neste mann og. Ingen av oss er noe kristene, og jeg syns det er teit at vi skal da sitte i kirken å love ting vi aldri kommer til å holde. Selv om noen i familen kanskje ble skuffet for at vi ikke valgt kirken ble det en fin dag fordet! Da blir det nok navnefest her også - godt å høre hvordan andre har gjort det! Jeg er her enda, en har rier med ca 6-7 minutters mellomrom nå. Det har variert litt på tiden i mellom den siste timen. Jeg skal egentlig inn på føden for sjekk grunnet vannavgang kl fem, men det håper jeg egentlig jeg slipper for jeg kan ikke se at jeg skal orke å reise frem og tilbake nå... Jeg har så sykt lyst på spekemat akkurat nå. Er det for tidlig å hive seg over spekeskinka? Hurra - da kom du deg over til riktig måned! Kjenner også på følelsen av å ikke være helt klar enda, når man liksom har innstilt seg på å gå litt over.. Men det høres jo ut som du er godt igang nå, snart er det en liten mini-sunshine her! Vi har gitt fra oss leiligheten i dag, så nå venter noen dager hjemme hos mamma&pappa før vi overtar det nye huset.. Har vært litt mye stress i går og i dag, og nå har jeg virkelig fått betale med kjempehovne føtter! Noen som sliter med det? Kjennes ut som om huden skal sprenge! (hjelper nok ikke at jeg gikk rundt i ballerinasko uten demping i hele går...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. juli 2011 #2227 Del Skrevet 1. juli 2011 Sunshine........??? :popcorn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. juli 2011 #2228 Del Skrevet 1. juli 2011 Da har MonThe fått gutten sin så jeg i boken hennes! Gretulerer så mye som mamma!!!!! Og masse lykke til Sunshine! Håper alt går finfint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. juli 2011 #2229 Del Skrevet 2. juli 2011 Gratulerer så masse MonThe!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 2. juli 2011 #2230 Del Skrevet 2. juli 2011 Gratulerer MonThe. Spennende, Sunshine. Lykke til i innspurten. Innom og leser, men har skrevet lite i det siste. "Kort" oppsummert: har stor baby som ligger i seteleie, skal ha vending i uke 37/38 en gang, håper det blir vellykket, men hvis ikke blir det vaginal setefødsel, babyen er estimert til ca 5 kg, svangerskapsdiabetisen går sin gang, men behovet for insulin har steget i taket selv om jeg passer på, er mer hoven i høyre fot i forhold til venstre fot: 3 cm i diameter forskjell, bekkenet er verre enn noen sinne: er lei - skal innrømme det. Er glad for at dette er mitt siste svangerskap. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. juli 2011 #2231 Del Skrevet 2. juli 2011 Trodde de tok keisersnitt når ungen lå i seteleie jeg?? Men kanskje ikke helt oppdatert... Har selv forsøkt å få ut en baby på 5 kg, men han lå den rette veien da:) (Bekkenet mitt var for smalt....så han ble til slutt tatt med keisersnitt) Kanskje litt mye deling av detaljer men Er det flere som er veeeldig øm der nede....??? Har så ubehag i tillegg til at føttene kjennes ut som om jeg har glemt å strekke ut etter trening.... Skikkelig ubehagelig å gå for tiden ......(Vondt å knipe bena sammen) Kan dette være bekkenet?? Nei seteleie går som regel bra, så lenge det er rumpa som ligger til å komme først ut Men de tar ofte røntken av bekkenet for å sikre seg at det er bredt nok Ligger føttene an til å komme ut først, blir det ofte KS og om babyen ligger i tverrsnitt (På tvers i magen, verken eller ligger ned) da blir det alltid KS. Jeg er veldig øm i dag også! Sliter med å gå skikkelig, og det er ofte kjempevondt å skulle reise seg opp fra sofaen. Klarer nesten ikke å stå på en fot, og det er vanskelig å bøye seg til å ta på soker og sko. Fått litt mer vann i kroppen kjenner jeg, og har veldig vondt fremme i bekkenet. (symfysen?) Kan dette bety at hodet har festet seg eller noe? Syns liksom det skjedde så raskt - nesten over natten Legen sjekket ikke etter om det var festet eller ikke på tirsdag. Når er det vanlig at hodet fester seg egentlig? Når gjorde det det med dere, og merket dere noe til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 3. juli 2011 #2232 Del Skrevet 3. juli 2011 Her skrev legen HF allerede i uke 34, tror det skjedde i slutten av uke 33, kan huske at det ble litt annerledes å gå etter det... --- Lurer på om jeg skal ta et par dager på hytta til mamma og pappa, er 2 timer unna, men bare 20 min til sykehus da.. Hvordan funker det egentlig om man må ringe til et "fremmed" sykehus? De er vel pliktige til å hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. juli 2011 #2233 Del Skrevet 3. juli 2011 Ja, et fremmed sykehus må ta i mot deg Bare husk å ta med deg helsekortet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. juli 2011 #2234 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Sommerfuglen har blitt mamma! Oppdatering direkte fra Sommerfuglen kl 1330: "Lillegutt ble født i dag kl 1105. Han er 52 cm og 3530 gram. Alt er bra med oss begge to Klem " ----- Hurra! Gratulerer så mye! Endret 4. juli 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 4. juli 2011 #2235 Del Skrevet 4. juli 2011 Gratulerer så mye til dere som har fått baby'ene deres!!! Nå kommer de en etter en!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. juli 2011 #2236 Del Skrevet 4. juli 2011 Så moro Da gikk det relativt kjapt med tanke på at de dro inn ved 04.00 tiden. Må si disse babyene er eksperter på å komme før tiden eller på termin. Hvem er neste ut? Er det Mjaumjau, Line, Møffi eller Telise? Jeg sniker gjerne i køen, men ikke riktig enda. I følge de første ul-ene så er jo datoen 13. august så om jeg får i slutten av juli gjør ingenting. Dog har jeg en veldig følelse på 16-18. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. juli 2011 #2237 Del Skrevet 4. juli 2011 Så moro Da gikk det relativt kjapt med tanke på at de dro inn ved 04.00 tiden. Må si disse babyene er eksperter på å komme før tiden eller på termin. Hvem er neste ut? Er det Mjaumjau, Line, Møffi eller Telise? Jeg sniker gjerne i køen, men ikke riktig enda. I følge de første ul-ene så er jo datoen 13. august så om jeg får i slutten av juli gjør ingenting. Dog har jeg en veldig følelse på 16-18. august Ja, syns vi har veldig presise babyer så langt - håper det fortsetter sånn Møffi er i hvert fall før meg (1 uke før) - jeg venter 2 uker til Er ikke klar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 4. juli 2011 #2238 Del Skrevet 4. juli 2011 Her kunne han gjerne kommet nå!! Er litt lei denne harde magen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 4. juli 2011 #2239 Del Skrevet 4. juli 2011 GRATULERER TIL SOMMERFUGLEN! Må si disse babyene er eksperter på å komme før tiden eller på termin. Hvem er neste ut? Er det Mjaumjau, Line, Møffi eller Telise? Jeg sniker gjerne til meg en litt tidligere dato, 13. er termin men hun kan godt komme nå Har ikke fått kjøpt hentesett enda, for jeg finner ikke noe jeg liker i rett str, men det er vel ikke den største krisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stara Skrevet 4. juli 2011 #2240 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg har blitt mamma! Fredag kveld kom lillegutten til verden 3 uker før termin. Var en lang og tung fødsel som endte i keisersnitt, fordi han lå med ansiktet feil vei (stjernekikker). Han lå bomstille, og jeg ble stresset og barnet ble stresset. Men, til tross for litt dramatikk, var det en god og trygg opplevelse. Samboer som ikke har vært såå "babysjuk" eller opptatt av graviditeten, fikk farsinstinktet slått inn for fullt, og er helt fantastisk som pappa! Er fremdeles på Ullevål, blir her til onsdag. Gled dere til å få babyen ut! Det er helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå