MonThe Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #2101 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Møffi: Så godt å høre at alt er bra med dere, og at lillegutt vokser seg stor og sterk (kom på etterpå at jeg hadde Meaty i tankene når jeg skrev til deg, men synes det er bra at din lillemann også vokser seg str og sterk, inne i magen ) Pastill: ..og lykke til med glukosebel.test! ------ Her er huset "babyklart", nå er alle babyklærne vasket, fødebagen pakket, bilsetet funnet fram og nå kan lillegull egentlig bare komme! Men han trenger ikke ha det travelt Nå skal vi ut å titte etter et sammenleggbart stellebord, har egentlig bare kjøpt stellematte og tenkt å stelle på gulvet, men har nå kommet fram til at det blir litt slitsomt/upraktisk.. Ønsker alle en fin dag Endret 20. juni 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 20. juni 2011 #2102 Del Skrevet 20. juni 2011 Her er mer eller mindre ingenting klart, og i går fikk jeg akutt redebyggerinstinkt og angst for at snuppa skal komme tidlig så jeg er superstressa Jeg må kjøpe inn litt mer klær, vaske sengetøy og re opp senga, få ferdig badet så stellebordet kan gjøres klart (!), og rydde unna en haug med pappesker og søplesekker som står strødd rundt. Pluss at jeg har et par maleprosjekter som skulle vært gjort, kjøkkenet mangler deler fra leverandøren og elektrikeren er ikke ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 20. juni 2011 #2103 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Her er mer eller mindre ingenting klart, og i går fikk jeg akutt redebyggerinstinkt og angst for at snuppa skal komme tidlig så jeg er superstressa Jeg må kjøpe inn litt mer klær, vaske sengetøy og re opp senga, få ferdig badet så stellebordet kan gjøres klart (!), og rydde unna en haug med pappesker og søplesekker som står strødd rundt. Pluss at jeg har et par maleprosjekter som skulle vært gjort, kjøkkenet mangler deler fra leverandøren og elektrikeren er ikke ferdig. Hoi! Ja det var litt av en liste (og her sitter jeg og bekymrer meg fordi mannen ikke fikk spraymalt en vase gul i går ) Ellers førte dagen tur til IKEA til at vi nå har badebalje, overmadrass og sengekantbeskytter, så nå er vi så godt som i boks --- Flere som har begynt og merke murringer? Ser mange beskriver det som menssmerter, men siden jeg får veldig kraftige menssmerter til vanlig syns jeg ikke det er så ille, men noe skjer definitivt... Edit: skrivefeil Endret 20. juni 2011 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #2104 Del Skrevet 20. juni 2011 Her er det innimellom murringer/menssmerter ja Men bortsett fra det skjer det ikke noe særlig her, går og venter litt på de der maseriene og kraftige kynnerne som mange beskriver at de har i ukene før fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 20. juni 2011 #2105 Del Skrevet 20. juni 2011 Åååh, så spennende å følge med her altså Dere må alle huske å oppdatere oss når ting skjer, kan ikke la oss gå uten i mange dager :gjeiper: Maserier hadde jeg ingen av, det gikk rett på rier etter at slimproppen gikk og jeg hadde blødninger hele dagen. Maserier er vel mer normalt for flergangsfødende mener jeg å ha lest(?) Sunshine, du har virkelig god tid du Har dere blitt strippet noen av dere da? Her strippet jordmor meg den 3. juli og 5 juli kom han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. juni 2011 #2106 Del Skrevet 20. juni 2011 Flere som har begynt og merke murringer? Ser mange beskriver det som menssmerter, men siden jeg får veldig kraftige menssmerter til vanlig syns jeg ikke det er så ille, men noe skjer definitivt... Jeg har innimellom bitte litt murringer, men de er veldig svake. Så legger så vidt merke til de Har litt kynnere, om natta spesielt. Men syns det er litt vanskelig å tolke de nå, for jeg kan innimellom være usikker på hva som en kynner, eller om det bare er lillemann som presser seg veldig ut. Opplever det liksom som "delvise" kynnere ofte Ellers en del press nedover når jeg reiser meg og når jeg går nå... Han er forresten festet, kunne jordmor fortelle meg på fredag Minnie: Gøy å høre hvordan fødselen startet for deg. Veldig interessant om flere av dere erfarne forteller om sine tidligere fødselserfaringer fra det startet til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. juni 2011 #2107 Del Skrevet 20. juni 2011 Her er også alt klart Føler jeg har hatt så god tid at om jeg ikke skulle være ferdig snart nå, så hadde jeg bevisst måtte holdt tilbake noen av forberedelsene Murringer og noen rivende smerter er her, sprenger og stikker her og der.. Håper det er en viss form for modning, men noen har "slitt" med slike "modningssmerter" leeenge og vært inne til sjekk og så ha det vist seg at livmorhalsen er lang som bare det, så ikke sikkert det fører så mye med seg her heller. Men, jeg lever i trua Blir noen spennende uker inne her nå, håper alle har sladriser eller "vett" på å hoie ut når det skjer noe Er jo såå moro dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juni 2011 #2108 Del Skrevet 20. juni 2011 Spennende med alle som nermer seg termin nå ja! Her ligger Ruccoliten med hodet ned. Om det er festet eller ikke aner jeg ikke. var med jordmor 30 mai og da sa hun ikke noe om det ihverfall. Skal til legen på neste kontroll i slutten av mnd siden jordmoren har ferie. aner ikke hva han kommer til å sjekke? Skal man fortsatt ha med urinprøve? Men ihvertfall så kjenner jeg godt at hodet ligger langt nede. Magen er kjempelav, og det stikker og drar litt innimellom. Kjenner noe som sikkert kan betegnes som nedpress innimellom, men går stort sett greit. Svigermor mener jeg kommer til å få før tiden siden h*n ligger så lavt nede, og har gitt meg forbud mot å dra på hytta Jeg prøver å si at vi kan ikke bli hysteriske allerede 6 uker før temin, men hun mener at siden vi allerede har 40 minutter til sykehuset herifra, trenger vi ikke å dra på hytta der vi i tillegg må til med ferge! Jeg prøver å si at da ringer man jo på helikopter om det er noe akutt, men da kom det er nervøst smil fra en spent førstegangs bestemor!! Min egen mor er derimot så avslappet at hun drar til syden akkurat når jeg har termin (Barnebarn nr 7 i rekken :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juni 2011 #2109 Del Skrevet 20. juni 2011 Har forresten ikke vasket opp noe tøy enda, men tenkte å begynne nå til uka. Må bare få unna litt vanlig skittentøy først, var fullt på vaskerommet nå etter en travel uke med mye jobb og annet Skal bestille ny madrass til vuggen i morgen, ellers er vi ganske så avslappet i forhold til ting og tang ...faktisk så avslappet at vi ikke har ordnet med noe av papirer til jobb, nav eller noe enda... Kanskje på tide snart....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. juni 2011 #2110 Del Skrevet 20. juni 2011 Urinprøve skal man ha med på hver kontroll ja, blir vel bare viktigere og viktigere det fremover etter det jeg har skjønt.. Ifbm ødem og svangerskapsforgiftning og den pakka der.. Jm min sa at jeg burde sjekke urin og blodtrykk ofte nå når jeg var på kontroll sist (var veldig hoven i bein og fingre da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juni 2011 #2111 Del Skrevet 20. juni 2011 ....men vi er jo bare på kontroll hver 4 uke, så hva mener hun med ofte da? At man bør bestille timer tettere? Kan man velge dette selv? Jeg syns liksom hver 4 uke er litt sjeldent nå jeg da.. Tenker mye på Meaty som "tilfeldigvis" fikk oppdaget høyt blodtrykk uten å føle seg dårlig... (Jeg skriver "tilfeldigvis" fordi det er akkurat det det er! Det høye blodtrykket kunne jo kommet rett etter ene timen, og da er det jo 4 uker til neste gang! ) Siste uka har jeg nok hatt pittelitt vann i kroppen, men vet liksom ikke helt hvordan man merker om man har mye eller lite... sjekker ringene ofte, og måler faktisk omkretsen på leggene innimellom. Har en jobb der jeg står og går hele tiden, og enkelte dager føler jeg at beine er hovne, men jeg ser liksom ikke forskjellen.. Har ca 2 cm forskjell på leggene fra morgen til kveld, men aner jo ikke om dette er normalt eller om det er mye siden jeg ikke har gjort det før. Nå skal jeg gå å stryke kalesjen og blondekanten til vugga vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 20. juni 2011 #2112 Del Skrevet 20. juni 2011 Du trenger ikke følge så nøye med Ruccola, du merker at du får mer vann i kroppen - tro meg! Det er normalt med kontroller hver 4 uke, men de tar deg inn oftere hvis det er behov for det. I tillegg er det viktig at man følger med på sin egen dagsform og evt ringer lege/jordmor om man er usikker på om alt er normalt. --- Hvis dere mener at den lille lista jeg skrev opp her er lang skulle dere sett den detaljert. Jeg kan ikke annet enn å le for det er ganske ekstremt mye som absolutt burde vært i orden før en baby kommer. Det er litt krise å ikke ha strøm til kokeplatene og lys på kjøkkenet hvis vi skulle få problemer med ammingen. Samme med vasker og kraner på badet når man skal stelle en nyfødt... Men det ordner seg vel. I allefall så lenge snuppa holder seg i magen til jeg har bestilt henne I dag har jeg i det minste fått handlet en del tøy så nå har vi nok så vi klarer oss i de minste størrelsene. Og akkurat nå går en maskin med de nye klærne og sengetøy så da blir i allefall det klart. Stelleveska mi har visst butikken klart å rote bort, så gud veit når jeg får den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. juni 2011 #2113 Del Skrevet 20. juni 2011 Nei man da får hun bare holde seg på plass til termin, så ikke mor blir stressa Hvor i landet bor du forresten Sunshine? Ser det sniker seg inn ett og annet nynorskord med deg :gjeiper: Da stoler jeg på deg og satser på at jeg er klar over det når/om vannet i kroppen kommer (Jeg er forresten så heldig å ha en pensjonert jordmor som nabo, og har fått tillatelse til å lagre nummeret hennes i tilfelle rottefelle ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 20. juni 2011 #2114 Del Skrevet 20. juni 2011 Nynorskord? Neppe Jeg er Oslojente, Oslo-Øst Hvilke ord mener du er nynorsk i det jeg skriver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. juni 2011 #2115 Del Skrevet 20. juni 2011 De siste ukene praktiserer jm og lege kontroll oftere enn hver 4 uke her jeg holder til... Så jeg har ikke trengt å bestille noe oftere enn de selv henviser til. Dette kan vel sikkert variere fra sted til sted kanskje.. Nå når jeg ble satt med ødem på 2 merker en det ja.. Fikk bare såvidt på meg crocsene til mamma (2 str større enn jeg selv bruker) Men faktisk de par siste dagene er jeg blitt mye bedre håper du slipper vann i kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 21. juni 2011 #2116 Del Skrevet 21. juni 2011 Fra uke 36 er det vel kontroll hver 2. uke mener jeg å huske. Altså uke 36-38-40. Oftere ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. juni 2011 #2117 Del Skrevet 21. juni 2011 Fra uke 36 er det vel kontroll hver 2. uke mener jeg å huske. Altså uke 36-38-40. Oftere ved behov. Mmm.. Sånn er det hos meg også. Skal tilbake til jordmor neste fredag igjen jeg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 21. juni 2011 #2118 Del Skrevet 21. juni 2011 Er ikke så ofte jeg skriver her inne, men er jevnlig innom og oppdaterer meg Spennende med siste finish for de fleste nå - gleder meg til å høre om alle de fantastiske små som nå smått om senn vil komme til verden Jeg var på ultralyd i går, ble henvist av jordmor. Jeg har ikke lagt på meg noenting i svangerskapet så hun ville forsikre seg om at bebisen vokste som den skulle. Hun er bittelitt under gjennomsnitt men ifølge legen så hadde hun det helt perfekt der inne Hun ble estimert til å veie ca 3200g ved termin. Og jeg kjenner det er heeeeeelt greit at hun ikke er så stor! Fikk også i går endelig kjøpt inn dyner og sengetøy til både vogn og seng - har kjent at det har plaget meg litt at vi ikke hadde det klart. Skulle visstnok få av svigers men det drøyde så lenge og nå er de på ferie så tok saken i egne hender jeg Mannen sa vi bare kunne levere de kvitteringen når de kom hjem, men syns vi har fått så mye av dem allerede så dynene kan vi jammen meg stå for selv! Ha en flott dag jenter, jeg har tyvstartet permisjonen (ble sykemeldt de siste dagene) og skal ut å spise lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. juni 2011 #2119 Del Skrevet 21. juni 2011 Stelleveska mi har visst butikken klart å rote bort, så gud veit når jeg får den Var denne som fikk meg til å lure på om du var nynorsker bortgjemt i bokmålsverdenen, men mulig man sier/skriver det sånn uansett? (Jeg er nemlig nynorsker og ikke alltid så stødig på hva som er hva ) Tror man har kontroll hver andre uke her også den siste mnd, men jeg tenker nå jeg.. jeg var på kontroll i uke 31 og skal ikke før i uke 35 igjen. Er jo litt i lengste laget i mellom når en er kommet så langt syns jeg. Jeg er jo tross alt høygravid om bare noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. juni 2011 #2120 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Ja det er standard for hele Norge at man har kontroll annenhver uke den siste mnd mener jeg, men ellers bare hver fjerde uke. "Veit" ble skrevet i dialekt eller som uttryksmåte. Nynorsk har jeg virkelig ikke peiling på Endret 21. juni 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå