Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Huff, jeg har ikke drømt på lenge nå men i går drømte jeg at jeg begynte å blø masse og strigråt. Tror det er fordi jeg har hatt en uberaktiv babis i magen de siste dagene som er våken store deler av dagen. For meg som har morkaka foran er dette uvvant da jeg ikke har kjent like harde dult hele veien, kanskje den har flyttet seg igjen? Litt vittig at man nesten blir bekymret over så masse liv også :fnise:

Aj, kiip drøm Minni :sjenert:

Drømmer ikke så mye jeg heller, men i natt drømte jeg at jeg hadde født og hadde babyen min. Men av en eller annen grunn så hadde jeg ikke fått han rett på brystet, så jeg følte ingenting :overrasket::tristbla: Totalt fravær av følelser. I virkeligheten er jeg veldig opphengt i dette med tilknytning og hud mot hud asap! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med gutten Meaty!! :strix:

..så flott å høre at alt er bra med deg og den lille, lille gutten! :hug:

Her er jeg straks på tur opp på jobb for siste gang, gleder meg til å se igjen mine kolllegaer :jepp: ..Og gleder meg til å gå derifra og ikke skulle tenke/være i jobb-modus på vel ett år :fnise:

Ha en god dag jenter! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres herlig ut MonThe! Jeg er ferdig på fredag og gleder meg helt vanvittig til å gå hjemme noen uker og bare kose meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Meaty! Så bra at både du og mini er i god form - det blir en spennende tid framover!

Resten her for knipe igjen noen uker til :)

Vi skal ut på en liten utenlandstur noen dager, siste utflukt på en stund! Håper på at baby ikke vil ut på veien nedover i Europa :)

Endret av Myzia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy lørdag alle sammen! :nigo:

Jeg har begynt å skrive en liten (lang :gjeiper: ) liste til fødebagen... og googler litt og sånn. Og ser da at fryktelig mange har smokk på lista..? :filer:

Det sies jo at man ikke bør bruke smokk før ammingen er godt etablert så det skjønner jeg ikke helt poenget... :klo:

Skal dere ha med smokk?

:ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg tanker kanskje litt sånn at den kan vere grei å ha i bagen om man får til ammingen med en gang, eller om man blir kjempesår og ikke klarer å amme og babyen bare gråter :vetikke:

Gjør jo ikke noe om den bare blir liggende i vesken heller liksom :)

Husk babysokker forresten, det har jeg hørt er en ting man vanligvis må ha med selv og ikke får på sykehuset...? tynn lue også? Andre som har hørt det samme?

Skal begynne på min liste sanrt jeg også, legg gjerne ut din her Line :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret sterkt på at jeg ikke hadde med smokk forje gang.. Så det skal ligge i veska denne gangen!!! Jeg fikk til slutt låne smokk på sykehuset, for han hadde så stort suge behov at jeg fikk veldig såre bryst.. :S Så kjekt å ha det med, om dere har valgt at dere skal bruke det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt i en smokk i lillegulls sykehusbag, bare sånn for å ha det.. Har også hørt som Ruccola at man anbefales å ha sokker til de små, på sykehuset her får man ikke det iallefall. Skal også ha med tynn lue, man får låne det her, men må jo ha til hjemreisen :)

En annen ting, på sykehusene her må man ha med seg slippers/tøfler da det ikke er lov å gå barbent, kanskje det gjelder for fler? :)

Var på apokteket i dag for å kjøpe med en brystvortekrem, men klarte ikke bestemme meg for hvilken en jeg skulle ta -- hva slags krem har dere andre? Noen av dere som har barn frafør som vil anbefale en? ..Tenker som så at det er en ting det kan være like greit å ha i hus, for det er vel ikke til å unngå at brystvortene blir ømme og såre når man starter med ammingen.

Gleder meg foresten sånn til amminga, håper jeg får det til :rodmer:

God lørdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag! :vinke:

Ja, det håper jeg også går veldig bra :rodmer:

Purelan til brystvortene har liksom festa seg hos meg etter all info jeg har lest, men har jo ingen personlig erfaring selvsagt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Meaty :)

En annen ting, på sykehusene her må man ha med seg slippers/tøfler da det ikke er lov å gå barbent, kanskje det gjelder for fler? :)

Alle bør ha med slippers/tøfler på sykehuset. Sist tok jeg meg en tur ut i korridoren på natten barbeint og da fortalte en sykepleier at det ikke var særlig lurt fordi det var så mye bakterier der alle gikk. Bakteriene kunne da bli med opp i senga mi og opp i såre, blødende steder som jeg slettes ikke ville ha bakterier i på det tidspunktet.

Gjett hvem som aldri mer kommer til å gå barbeint på sykehuset?! :goodbye:

Med den holdningen der får du til ammingen :jepp:

Jeg skrev masse "skremmende" om min ammestart for en stund siden og måtte poste innlegget uten å avslutte med noe positivt. Ammingen var MYE vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg, men det som løste det for oss var at jeg for det første satt og at det var mannen som la M til brystet. Ha så alt fra en mye bedre vinkel, til sammen hadde vi nok armer (han løftet barnet, jeg holdt puppen) og det ga en veldig trygghet å være to som vurderte om M lå riktig med nakken osv. Da vi begynte med dette løste det seg :)

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, da skal jeg ihvertfall ha med slippers, hadde det med sist og men tror jeg bare gikk i sokkelesen da.. Husker ikke helt.. :P hehe...

Ang Amminga hos meg så hadde jeg ikke nok melk så jeg ga tillegg så fort vi kom hjem, han fikk litt på sykehuset også, etter litt masing fra meg.. :P Men å legge han inntil var aldri noe problem for meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det ingen krem som virket, kun lufrtørking. Hadde sår som småblødde men lufttørking var helt utrolig effektivt. Ellers så prøvde jeg både avent sin krem og purelan. Tror jeg ville gått for purelan sin, det var den de anbefalte på sykehuset også :)

Kjempespent på ammingen jeg også, håper jeg får det til og kommer godt igang med det samme. Knotet lenge sist, men han fikk av meg frem til ca 6 mnd :)

Jeg skal forøvrig ha med crogsene mine denne gangen også, de er deeeilige å gå med :briller:

Ellers så fikk jeg handlet en god del på fredag og vi er snart i mål. Fikk kjøpt en god del tøy og småting til lillesøster, litt til storebror og litt til meg selv :D Endte med 2100,- mindre på kortet, men da har jeg fått kjøpt: 2 pyjamaser,2 bukser, 3 bodyer, 4 luer, masse sokker, strømpebukser, smekker, 1 koseteppe, laken, håndkler, kluter, rangle o...g sengetøy til lillesøster ♥ Til L fikk jeg kjøpt 2 shorts, 3 t-skjorter, 1 "badeskjell" i hardplast. Til meg har jeg kjøpt 1 tights, 4 topper/singleter, 1 bikinitopp, hårfarge, bodylotion, shampo & balsam pluss litt smådill på upstairs :D Må si jeg er fornøyd med dagens handel altså, synes ikke det var så veldig galt akkurat :D

Nå mangler vi kun noen sparkebukser og noe litt tykkere tøy, tenkte å kjøpe et par av de kosedressene på hennes. Også skal vi kjøpe bilsete, sutter,sengebeskytter, ammeinnlegg også tror jeg vi er der :nigo:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en god deal for 2100,- Minnimuspus! :)

Her drøyer vi den siste handlinga til jeg får feriepenger om en uke... Syns det enda er så leeenge til for det kribler sånn i shoppingfingra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vi har bestilt vogn, bilstol, vippestol og diverse småtterier hos en butikk i nabobyen.

Kommer vel om noen uker tenker jeg, for vognen var litt ventetid med den fargen vi skulle ha. De oppbevarer alt til oss så vi kan hente det samlet :)

Får feriepenger 20 juni og så kommer vel skattepengene rundt 23 tror jeg, så dette her blir bra! :hoppe:

I tillegg har jeg nettopp fått lønn! Det er fordelen med å få lønn timebastert, sidan man da får så mye på en gang! :hoppe::fnise: Så da ble det altså 12tusinger i lønn den tolvte, 22tusinger i feriepenger den tyvende og 11tusinger i skattepenger den tjuetredje :nigo:

DET LIIIIIKER VI!!! :bolledeig:

Skal sette mesteparten på sparekonto etter vi har betalt babybutikken da, for tipper neste sommer blir litt mer skral enn i år pengemessig ;) (Får ikke noe særlig feriepenger neste år, og så vet jeg ikke hvordan skatten vil bli når man er i permisjon og sånn...Så greit å sikre seg så ikke vi står der med bare en lønn ;) )

Ellers er vi vel stort sett ferdige med handlingen. Mangler bare småtterier som stellematte, sprinkelbeskytter, tynne luer og siklesmikker tror jeg :)

Siklesmikker finner jeg ikke, så lurer på å sy selv! Noen som har gjort det? Hvilket stoff brukte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en god deal for 2100,- Minnimuspus! :)

Her drøyer vi den siste handlinga til jeg får feriepenger om en uke... Syns det enda er så leeenge til for det kribler sånn i shoppingfingra ;)

Lenge til? Du har jo bare 4 uker til termin du heldiggris :gjeiper:

Jeg skal ha med den kommende storebror ut på litt shopping denne og neste uke, han skal få velge sutter og litt tøy :) Og kanskje noe fint til seg selv også :rodmer:

Jeg håååper vi får skattepengene i juni vi også, hadde vært sabla deilig å fått gjort litt med bilen og kost oss. Fikk 12 i feriepenger, får 20 i skattepenger samt 18 i lønn så de 20 hadde ikke vært vonde å få nå :) Typisk om de ikke kommer før i august, men det er ingen krise det heller.

Jeg elsker siklesmekkene til røff og tøff, du får kjøpt den stort sett overalt. Lurer på om det var lindex eller noe der som hadde de til 39,-. Det er de "skjerfene" med fleece-stoff bak som tar ALT. L siklet og gulpet ekstremt masse og det var de eneste som tok alt uten at de ble våte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har vi bestilt oss sydentur i desember...... Tenker veldig på hvordan det blir å reise med en så liten baby da...... aldri vært i syden med en 5 mnds gammel unge jeg... Noen som har gjort d??

Ny kontroll med UL i morgen....vektestimering på den lille:) Blir SPENNENDE:)

Vi planlegger italia-tur i oktober, dvs med ca 3 mnd baby :nigo: Håper alt går i boks så får tatt vår første familieferie raskt! :ler: Tips jeg har fått er å bare ta det med ro og ikke planlegge så mye så skal det gå helt fint med baby på ferie :)

apropo vekstestimering - man får ikke det så lenge alle mål ser normale ut eller?` Eller, hva skal til for at man kan få det? :klo:

Kunne godt tenkt meg det selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med utenlandsturer på dere begge. Selv har jeg null erfaring med det, men vil tro det er lurt å ikke planlegge så masse sm Line sier :)

Vi var på ul forrige uke, det er pga sf-målet. Er vel som regel det som avgjør om man får ekstra ul eller ei, pluss diabetes etc..

Ikke så mange uker til du får se babisen nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo vekstestimering - man får ikke det så lenge alle mål ser normale ut eller?` Eller, hva skal til for at man kan få det? :klo:

Kunne godt tenkt meg det selv :ler:

Tenkte jeg skulle spørre JM på torsdag om hun kan (vil) anslå størrelse på lillemann jeg :jepp: ..er vel ikke like nøyaktig vekstestimering som en UL, men bare sånn på gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...