Sunshine Skrevet 7. juni 2011 #2041 Del Skrevet 7. juni 2011 Ang den jordnøttolja: Jeg har også tenkt mye på det er med soppinfeksjon. Jeg har klart meg gjennom hele svangerskapet uten noe sånt, så jeg har ikke lyst på det de siste ukene når man har så mange andre plager likevel. Jeg mener at jeg fikk soppinfeksjon av massasjeolje beregnet for intimt bruk en gang i tiden og er derfor litt ekstra skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2042 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei Venter spent på oppdatering fra Meaty her og, om det skulle være henne! ...og lurer på hvem av oss som er nestemann Har drømt mye om fødsel de siste dagene, er vel hodet som har innsett at det nærmer seg og driver å "forbereder" seg Jeg har smurt magen mye med krem, ikke hovedsaklig for å prøve å unngå strekkmerker, men for at det føles godt for huden, som Sommerfuglen sier! Synes det minsker kløe og sånt også Og om det nå skulle hjelpe på med strekkmerker så er jo det helt greit Når det gjelder antall arbeidsdager igjen så er jeg sykemeldt, men hadde jeg vært på jobb hadde jeg hatt to arbeidsdager igjen, etter i dag. Ganske sprøtt å tenke på! Har jobbet litt hjemmenifra de siste dagene (skriver en "overlapping" til han som skal ta over for meg), og skal oppom jobb i morgen for å delta på to møter. Føler at når jeg går derifra i morgen kan jeg gå derifra med god samvittighet, og bare slappe av , da er det jo kun en dag til jeg går "glipp av" pga sykemeldinga, Lurer på en ting -- har fått en Avent brystpumpe, manuell. Kan den kun brukes med Aventflasker? Ønsker alle en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 7. juni 2011 #2043 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) "Lurer på en ting -- har fått en Avent brystpumpe, manuell. Kan den kun brukes med Aventflasker?" Ja tror det bare er det som kan brukes... Endret 7. juni 2011 av Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2044 Del Skrevet 7. juni 2011 "Lurer på en ting -- har fått en Avent brystpumpe, manuell. Kan den kun brukes med Aventflasker?" Ja tror det bare er det som kan brukes... Ok, takk for hjelpa. Må vel gå til innkjøp av en flaske eller to da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 7. juni 2011 #2045 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg er helt kake pga det dårlige og klamme været vi har Jeg sover dårlig om natta og samler masse vann. I tillegg har jeg mensmurringer i dag og føler meg rett og slett skikkelig dass. Jeg bestemte meg for å ha hjemmekontor de få timene jeg skulle jobbet, for jeg har jordmortime halv ett i dag. Er akkurat i samme form som deg - føler meg skikkelig værsyk! Satt i tilegg noen timer stille på restaurant i går kveld, og fikk ikke på meg skoene da vi skulle gå igjen.. Hjemmekontor hørtes ut som en god idé, synes det er et slit å komme seg på jobb om dagen.. Jaja, nå har jeg bare i morgen igjen - og deretter en uke ferie! Skal noen dager innom jobb etter ferien også, for å få avsluttet alt - nå går det fort i svingene! Det er litt mer aktivitet her om dagen - og blir sikkert enda mer dersom fødslene er i gang allerede!! *spennende*! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. juni 2011 #2046 Del Skrevet 7. juni 2011 Åj, blir spennende å høre om meaty ja! Så inne på termintråden at hun har termin 20 august og da "bare" er 30 uker på vei Det er to uker MINDRE enn meg det, og jeg kjente meg litt panisk ved tanken - selv om jeg vet at de fleste som blir født nå overlever fint. Bare er så kjempespent på hvordan det har gått om det var henne som har født! Så utrolig godt at de fanget opp det høye blodtrykket på kontroll og fikk henne innlagt ihvertfall! Spesiellt siden hun ikke har følt seg dårlig! Skummelt det der syns jeg, ihvertfall når en bare er på sjekk hver fjerde uke Her tror jeg kanskje jeg er begynt å få litt vann i beina. Hadde sokkemerker etter mine "non marking" soker i går og det pleier jeg ikke å få. Kjære måtte massere beina litt før leggetid fordi jeg følte det sprengte litt. Liker absolutt ikke Vet det er et tegn på bl.annet svangerskapsforgifting, så syns det er skummelt jeg, selv om jeg vet mange er plaget med det uten å få S-F. Her er ikke mer en 14 varmegrader, så er liksom ikke det som gjør det heller. Har våknet både i går og i natt og hatt litt dovne hender også, så håper virkelig dette bare er forbigående! Var mye ute å gikk på søndag da vi var på tur med et vennepar, så krysser alt jeg har og håper det er derfor! Så i dag er støttestrømpene på for å forebygge. Kjennes bra ut sålangt, men har en del å gjøre i kveld så spent på hvordan det kjennes ut før leggetid Er det noe spesiellt man kan gjøre for å unngå vannet i kroppen forresten? Altså utenom å bruke støttestrømer og å begrense saltinntaket? :vetikke : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 7. juni 2011 #2047 Del Skrevet 7. juni 2011 Det er vel på denne tiden det er vanlig å få en del vann i kroppen. Jeg hadde masse vann med L og la på meg ganske jevnt mot slutten. Å sitte med beina høyt hjelper også, ellers så er det nok ikke så lett å stoppe det nå når varmen tar tak Jeg har begynt å bli litt hoven rundt anklene og har måttet ta av meg en ring, ellers går det fint. Men regner med det kommer nå i dette været samt at det begynner å gå mot slutten Er veldig spent på Meaty jeg også, hun jeg hørte om gikk det iallefall veldig fint med, både mor og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. juni 2011 #2048 Del Skrevet 7. juni 2011 Er det noe spesiellt man kan gjøre for å unngå vannet i kroppen forresten? Altså utenom å bruke støttestrømer og å begrense saltinntaket? :vetikke : Drikke mer vann Det skal visst hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. juni 2011 #2049 Del Skrevet 7. juni 2011 Angående vann i kroppen så er mange gode råd nevnt!Jeg har mange års erfaring pga en blodpropp som har gitt tidvise ødemer i ene foten etterfølgende. Det som fungerer for meg er: drikke vann, mosjonere lett (bruke leggmusklene aktivt), ligge med bena høyt og bruke støttestrømper/støttestrømpebukse. Av og til sover jeg med støttestrømpene om natten, så har jeg lekre legger igjen dagen etter Var på kontroll i dag (igjen) og alt er som det skal være. Ikke sukker i urinen i dag, så jeg tviler enda mere på det der med svangerskapsdiabetes enn i går. Jordmor sier hun kunne kjenne hode ligge nedover mot bekkenet, det er jo veldig positivt! Og så fikk jeg vite noe som dere som har barn fra før helt sikekrt vet alt om: Ammingen kommer ikke ordentlig i gang de tre første dagene, og på dag tre så er barnet veldig sulten og skriker nesten hele tiden! Det er naturens måte å få melken ordentlig i gang på, ifølge jordmor. Babyen suger veldig for å få mat, og så begynner endelig melken å renne... Skrekk og gru!!! Jeg fikk et stikk av panikk og tenkte på alt dette "ammestresset" mange beskriver det som. Nå begynner jeg å forstå litt hva det kommer av... Men så roet jeg meg ned, og fortalte mannen at dette skulle vi nok finne ut av. Det gode er jo at vi i dag har supre MME hvis alt skulle gå galt! Det hadde man jo ikke før i tiden. Jeg tror ammingen min kommer til å gå så fint Nå er jeg bare forberedt hvis det skulle bli noen harde dager med masse skriking og ømme bryster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 7. juni 2011 #2050 Del Skrevet 7. juni 2011 Det med ammingen stemmer til punkt og prikke her, aldri tenkt på det men det var nok det døgnet som var det verste. Med verste mener jeg at det var da det ordentlige "arbeidet" begynte, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. juni 2011 #2051 Del Skrevet 7. juni 2011 Hva var det jordmor sa til meg i dag da? Var det at halvparten av alle gravide opplever å få vann i kroppen? Husk at det alene ikke er et tegn på svangerskapsforgiftning da, det er heller mer normalt enn unormalt Selv har jeg måtte ta av meg alle ringene for et par uker siden, og på lørdag måtte jeg ha på meg sandaler som var 2 numre for store! Heldigvis går det opp og ned, så i dag har jeg vært en del bedre, spesielt da det ble kjøligere i lufta (Jeg la på meg 1,5 kilo fra lørdag til i dag, og det er nok for det meste vann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 7. juni 2011 #2052 Del Skrevet 7. juni 2011 Oj, jeg ser at det er en liten verden! Mamma snakket i går om en kollega som hadde ei datter som var i kontakt med noen på nettet som hadde blitt innlagt på sykehuset, jeg skjønte ikke hva hun pratet om så jeg koblet det ikke da. Men jo, jeg fikk en gutt i går kveld. Jeg var veldig dårlig hele dagen, med sterk hodepine og oppkast. Blodtrykket ble bare høyere og høyere, så legen sa at de ville utføre keisersnitt. En halv time etter det var gutten ute, alt gikk altså utrolig fort. Han ble født kl. 20.19. Jeg fikk se ham noen sekunder, før jeg ble lagt på intensivovervåkning, og ble værende der nesten ett døgn, uten å se babyen min. Nå har jeg endelig fått holde ham, han skrek litt først men roet seg da han ble lagt på brystet mitt. Helt utrolig. Nå ligger jeg på barselavd, jeg og samboer har fått eget rom, men gutten ligger på nyfødt intensivavd. noen etasjer over oss. Pleierne er veldig fornøyde, de sier han er sterkere enn gjennomsnittet og han så veldig frisk ut da han kom ut. Han er 34,5 cm og veier 1035 gram, han er jo så klart liten men det er faktisk kraft i de små beina som sparker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. juni 2011 #2053 Del Skrevet 7. juni 2011 Gratulerer så mye som mamma Meaty! Vi liker vel ikke sniking i køen her, men det får nå vere greit siden du ikke kan noe for det Ønsker dere masse lykke til fremover, og :hopper:litt ekstra for at gutten er sterk og fin til å vere så liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 8. juni 2011 #2054 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Gratulerer så masse med den lille gutten Meaty! . Heelt ok for meg med sniking i køen når det er livsviktig både for deg og lillegutt. Håper du kommer deg raskt etter ks og kan få være hos den lille skjønningen deres! Endret 8. juni 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 8. juni 2011 #2055 Del Skrevet 8. juni 2011 Gratulerer så mye Meaty Håper du kommer deg raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 8. juni 2011 #2056 Del Skrevet 8. juni 2011 GRATULERER Meaty! Så herlig!!! Jeg er så emosjonell for tiden at jeg sitter her og gråter over å lese om babyen din! Det er da fabelaktig hva man kan få til på sykehusene i dag, og ikke minst hvor imponerende naturen selv er. Deilig å lese at han er en sterk krabat. Litteratur om amming er noe jeg har kastet meg over for tiden, og jeg kan knapt lese 3 sider om det, før jeg forestiller meg hvordan det blir, og så sipper jeg. Bildet i hodet mitt av baby i sengen mellom oss, hvor vi begge, mannen og jeg, kikker forelsket på den lille tassen og hverandre, gir en masse gledestårer. ..føler meg som en skrulle, og gleder meg vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 8. juni 2011 #2057 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg er heldigvis ikke så emosjonell, men jeg tåler ikke mye motgang før jeg har lyst til å sette meg ned og grine. I går dro jeg fra huset og hjem til leiligheten og oppdaget ikke at jeg hadde glemt igjen nøklene mine før jeg skulle åpne garasjen. Da hadde jeg mest lyst til å sette meg ned og grine Jeg kjørte tilbake (bare 5 min hver vei), og hentet nøklene og da ble det litt av et styr med parkering grunnet vask av garasjen og det tok lang tid før jeg endelig var på vei inn. Da satt gråten langt oppi halsen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. juni 2011 #2058 Del Skrevet 8. juni 2011 Å guri Meaty - han er så liten... Gratulerer! Håper alt er bra med dere alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. juni 2011 #2059 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Gratulerer med lillegutt Meaty, tenkte det måtte være deg Godt at du blir godt passet på, har hørt mye positivt om sykehuset så du er nok i gode hender Håper du kommer deg raskt etter keisersnittet, spent på å høre mer fra deg. Også så liten han var, var nok like greit at de tok han ut nå, da har dere det best begge to. Åh, nå kjenner jeg at jeg gleder meg til jeg også får babisen I morgen er det ul, gleder meg masse Spent på hvordan det er siden vi nå har byttet sykehus. Jeg er suuuper emosjonell om dagen og gråter av ingenting. Virkelig de sykeste ting altså, men sånn var jeg sist også. Da gråt jeg over hagesneglene som mamma hadde tatt av dage :gjeiper: Huff, jeg har ikke drømt på lenge nå men i går drømte jeg at jeg begynte å blø masse og strigråt. Tror det er fordi jeg har hatt en uberaktiv babis i magen de siste dagene som er våken store deler av dagen. For meg som har morkaka foran er dette uvvant da jeg ikke har kjent like harde dult hele veien, kanskje den har flyttet seg igjen? Litt vittig at man nesten blir bekymret over så masse liv også Endret 8. juni 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 8. juni 2011 #2060 Del Skrevet 8. juni 2011 Gratulerer så mye med gutten, Meaty!! Kjempefint og høre at han var frisk og sterk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå