LineGourmet Skrevet 6. september 2011 #2661 Del Skrevet 6. september 2011 Støtter kostholdsendring i motsetning til hardslanking ja. Det er jo en grunn til at vi har et par kg ekstra nå - ungene skal jo spise oss opp! Jeg har mistet 13 av 17 kg. Har gått sakte siste ukene, sikkert fordi jeg spiser mengder med sjokolade på kvelden :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 6. september 2011 #2662 Del Skrevet 6. september 2011 Heldigvis reagerer lillegutt på sjokolade her, hvis ikke hadde jeg slitt enda mer :gjeiper: Har hørt så mye om 30 day shred, noen her som har prøvd? 6 uker siden fødsel her i dag, så har vel ikke noen unnskyldning for å ikke trene lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 6. september 2011 #2663 Del Skrevet 6. september 2011 Nå er jeg på tynn is, men jeg mener å ha lest noe om at ammende ikke skal spise noe sånn slankepillegreier. At de inneholdt ett eller annet. Mulig det bare var et bestemt merke.. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var på en sånn "offentlig side" som man får anbefalt på helsestasjonen og klikker seg inn på gravid. Sist satt kg på ganske lenge, men mener jeg gikk endel ned da M var fra 6 til ti måneder, så dere trenger ikke fortvile helt ennå over gjenstående kg. Jeg gikk totalt ned mye mer enn jeg gikk opp sist og har vel ikke vært så tynn som da M var 10-12 mnd på sikkert 15 år (bortsett fra magen). Da sto jeg opp hver annen time om natten og tror det utgjorde vel så mye som ammingen... Jeg har som plan nå å skille mellom hverdag og helg når det kommer til søtsaker. Forsøke å kutte inntaket av "bomber" med kalorier og ellers leve generelt sunt. Dette er (aller, aller mest sannsynlig) siste gang jeg ammer og jeg har lyst til å benytte muligheten til å gå ned i fettprosent på en "billig" måte. Sist gikk jeg veldig ned, men det kom dessverre på igjen, så nå vet jeg hvor fokuset må ligge... Men jeg må jo ned før jeg kan begynne å finne ut "hvordan jeg holder meg der". I natt var snuppa skikkelig urolig og lagde så mye lyder. Det samme har hun vært i dag og hadde grønn bæsj nå. Det betyr at noe er "i ulage" og hun vil ha mat mye oftere enn normalt og gulper masse. Akkurat som vi sleit så med med M. Åh, jeg håper så inderlig at vi slipper den kolikklignende tilstanden vi hadde med M! Mener å huske at den begynte etter noen uker, er det noen som husker noe om det? Hun er to uker nå, så frykter det verste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 6. september 2011 #2664 Del Skrevet 6. september 2011 Heldigvis reagerer lillegutt på sjokolade her, hvis ikke hadde jeg slitt enda mer :gjeiper: Har hørt så mye om 30 day shred, noen her som har prøvd? 6 uker siden fødsel her i dag, så har vel ikke noen unnskyldning for å ikke trene lengre Her reageres det også på sjokkis, så vi er også "heldige" (ja, jeg synes det er et offer!) Angående 30 days shred så har jeg fulgt Jillian Michaels online program FØR jeg ble gravid. Jeg kombinerte det med løpetrening og kostholdsomlegning, og holdt meg til dette sammen med sirkeltreningen hennes i langt mere enn 30 dager - og jeg skal hilse og si det er effektivt! Gikk både ned i vekt og etterhvert klesstørrelser selv etter at vekten stoppet opp. fikk masser av energi av det, og med kostholdsomlegningen ble også huden penere og fordøyelsen min fungerte også mye bedre. Personlig tror jeg ikke på 30 dagers "kurer", men vedvarende arbeid for å holde seg i form. 30 days shred er imidlertid en god kickstarter! Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. september 2011 #2665 Del Skrevet 7. september 2011 Kiri: det er nok cla-piller du tenker på. Det trodde jeg egentlig ikke folk trodde på lenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. september 2011 #2666 Del Skrevet 7. september 2011 Her har 13kg rast av og jeg veier nå faktisk 11kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid!! (ja jeg gikk kun opp 2kg i graviditeten) Det er helt fantastisk og jeg håper enda en del kg renner av. Skal gjøre det jeg kan for å holde meg der etter at amminga er avsluttet også, føler jeg er skikkelig motivert nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 7. september 2011 #2667 Del Skrevet 7. september 2011 Her har 13kg rast av og jeg veier nå faktisk 11kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid!! (ja jeg gikk kun opp 2kg i graviditeten) Det er helt fantastisk og jeg håper enda en del kg renner av. Skal gjøre det jeg kan for å holde meg der etter at amminga er avsluttet også, føler jeg er skikkelig motivert nå WOW!! Gratulerer!!! Så gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. september 2011 #2668 Del Skrevet 7. september 2011 WOW!! Gratulerer!!! Så gøy Takk! Ja, det er helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 7. september 2011 #2669 Del Skrevet 7. september 2011 Noen som blir med på et "fellesprosjekt" med å gjøre knipeøvelser? Hvor vi motiverer hverandre, gir tips til hvordan man skal huske å ta de og sånn Jeg har som mål å ta 100 hver dag, men selv om det har gått de to dagene prosjektet har vart, har jeg en stygg mistanke om at det ikke kommer til å vare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. september 2011 #2670 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg er ikke begynt å trene, men trente ikke før heller da Er faktisk mamma-trening her, der man tar med barna og trener sammen med dem Lurer på å prøve meg på det, men må ha meg noe nytt treningstøy først, det gamle er sikkert myglet i skapet Men ellers så går jeg mye da, går lang tur med vogna minst to ganger i uka, og har tenkt å få det til oftere når vi får litt mer rutiner på ting Har dere tatt 6 ukerskontrollen damer? Her må man bestille den selv, og jeg vet ikke om jeg gidder....vet alt er fint nedentil, og det sjekker de jo uansett ikke engang. Så da er det bare prevansjonsspørsmålet, og det vet jeg jo ikke selv enda Har hørt de ikke anbefaler spiral om du uansett bare skal ha den inne ett år p-piller er utelukket! gidder ikke utsette kroppen min for det lenger! samme da med p-stav og p-plaster. Og når kondom ikke funker på meg, hva gjør man da? Tror vi får bare satse på at vi er av dem som er beskyttet av ammingen jeg....blir vi gravide igjen kjapt får det nå bare stå til, men helst vil vi nå vente en stund da. Tenker rundt 18-20 mnd i mellom må vere fint, men sånt kan man jo aldri planlegge da. Vil ikke vente for lenge, for årene går fort når man er i 30-årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 7. september 2011 #2671 Del Skrevet 7. september 2011 Hvorfor ikke prøve minipillen Cerazette da? Jeg har brukt det i flere år og har ingen bivirkninger. Jeg endte opp med de fordi jeg ikke tåler noen andre piller, og fordi spiralen gjør at jeg blør veldig mye (innmari dumt når man alltid har hatt lav blodprosent). De kan man også bruke når man ammer. Knipeøvelser ja... Joda jeg tar noen nesten hver dag, men sikkert ikke så mange som jeg ville. Jeg er med på motivasjon jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 8. september 2011 #2672 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg var akkurat på 6-ukers, alt stod fint til nedentil og legen skamroste både p-stav og spiraler... Men her går vi nok for kondom Fikk forøvrig beskjed om at jeg bør vente 1,5-2 år med å bli gravid igjen pga ks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 8. september 2011 #2673 Del Skrevet 8. september 2011 Var cerazette jeg hadde de siste årene før vi ble prøvere. Den var bedre enn mange av de andre jeg har prøvt, men fortsatt tok de sexlysten fra meg, og jeg ble også mer stabil i humøret etter jeg sluttet på dem. positive med dem ar at jeg mistet mensen helt da, men alikevel er det ikke verdt det syns jeg :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 8. september 2011 #2674 Del Skrevet 8. september 2011 På 6 ukerskontrolen skal man jo sjekke om alt er bra nedentil, om man da har sydd da. Starta på p-pilla for 2 uker siden jeg, og jeg skal på 6 ukerskontrollern til mandag. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 8. september 2011 #2675 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) kiri og Sunshine: jeg har tatt mine 100 knip i dag - har dere?? ..og -14 kg i dag! Endret 8. september 2011 av Pastill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. september 2011 #2676 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som har innspill på reisetriller? Se her: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=588200 Angående 6-ukers kontroll for oss så syns jeg det var litt bortkastet. Ingen GU hos meg og kun prat om prevensjon, som jeg ikke har tatt stilling ennå Så hadde jeg visst hvordan det foregikk så ville jeg ventet noen måneder til eventuell innsetting av spiral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 8. september 2011 #2677 Del Skrevet 8. september 2011 Så flink du er Pastill. Blei bare 40 knipeøvelser på meg i går... Får gjøre det bedre i dag! I dag er en sånn "teit" dag. Vi la oss ALT for seint i går og snuppa vokna da jeg skulle legge meg og stellet tok lang tid og hun var så våken. Tror vi sovnet rundt 1.30. Var våken en time igjen (minst) seinere på natta og oppe da mannen og M dro på jobb/bhg. Sov så til langt ut på dagen og når jeg ikke kommer meg i klærne og føler at "nå kan jeg gjøre noe" kl 13.30 går liksom piffen ut. Så i dag har jeg bare vært på datan og føler liksom at jeg ikke har energi til å gjøre noe gøy, men heller ikke er trøtt nok til å sove. Det går utover humøret! Blir nok bedre når mannen kommer hjem. Har ikke lest tråden om reisetriller, men vi kjøpte en brukt da før vi dro til Roma. Da annonserte jeg selv i lokalavisa etter reisetrille hvor man kunne legge ned ryggen og flere ringte. Kjøpte en for 200kr(!) og den har virkelig tjent seg inn. Denne bruker vi når vi flyr (slipper da hard behandling og masse slitasje på den vanlige vogna) og når vi skal på hytta/tur og har bilen full av pikkpakk er det kjekt med en vogn som tar liten plass. Et tips når man vil kjøpe brukt er å selv annonsere. Min erfaring er at det blir MYE billigere for de som ringer da har ikke sjekket ut hva prisen på varen ligger på på finn.no og er ofte mest interessert i å bare bli kvitt tingen. Har hendt at jeg har fått ting som har vært helt fine bare fordi folk vil bli kvitt det (feks stort huskestativ med sklie og klatrestativ). Her i byen har vi en gratisavis hvor man kan annonsere gratis, men de fleste lokalaviser har "Roteloftet" eller andre småannonser en dag i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 8. september 2011 #2678 Del Skrevet 8. september 2011 Var på seksukerskontroll forrige uke, og det ble gjennomført GU for å sjekke at alt var som det skulle der nede. Jeg ble jo sydd en del. Fikk også resept på cerazette. Det var enten det eller spiral som var alternativene når man ammer. Jeg har ikke lyst på spiral, er så ømfintelig der nede så redd den skal være ubehagelig. Spiral ville hun heller egentlig ikke anbefale å sette inn om den skal taes ut før de 5 årene den kan sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 8. september 2011 #2679 Del Skrevet 8. september 2011 Her har det vært en dag som har testet tålmodigheten min. Småtten har spist annenhver time, med unntak av noen få lengre soveøkter på 3-5 timer. Resten av tiden skriker han, og blir sur hvis vi stapper inn sutten. Definitivt en periode med økedøgn vi er inne i nå, og jeg er ikke god til bare å sitte ned og amme hele dagen... Noen, please gi meg styrke og tålmodighet Skal en spiral helst sitte inne i 5 år før den tas ut, altså? Hmmm... det var liksom det prevensjonsalternativet jeg hadde sett for meg, men det spørs om vi ikke skal gå for noe annet da. Hormoner av noen sort er utelukket. Nå må jeg i tenkeboksen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. september 2011 #2680 Del Skrevet 9. september 2011 Det var det legen min sa ja pastill, men kan jo hende det er leger med andre meninger andre steder... Usj, det der med økedøgn kjenner jeg til. Hadde det forrige uke her, ble fastlåst til sofaen med puppene ute i flere dager... Denne uken derimot er hun bare helt fantastisk!! Så "hang in there" - det går forhåpentligvis over fort. Hun her nektet også å ta smokken da, men nå har den blitt hennes beste venn igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå