Møffi Skrevet 25. mars 2011 #1541 Del Skrevet 25. mars 2011 Møffi: Regn deg tilbake fra termin, så får du riktig uke og dag F.eks jeg som har termin 6 aug som er på en lørdag, det er da 40+2 (Det min jordmor bruker) Da er jeg alltid +2 på lørdager, +1 på fredager altså er torsdager min byttedag på ukene Så regner jeg torsdager bakover 39, 38, 37........ til jeg kommer til dagen i dag og finner da uken og "plussen" Jeg gjorde dette og jordmoren var helt enig i logikken min, og gikk utifra den, selv om hun egentlig fikk et litt annet tall på dette hjulet sitt (Var to dager forskjell tror jeg) Jeg hadde jo fått 5 dager forskjell med UL-mannen, så var mildt sagt forvirret ja! Da får jeg 24+3, akkurat som babyverden.. Jaja, samme kan det være -- Helt imponert over hvor mye dere har kjøpt jeg altså! Her har vi arvet et lass med klær og fått låne bilsete, så har jeg strikket litt + kjøpt noen søte gulpekluter, og det er det! Godt det er 3,5 mnd til termin :gjeiper: Er du fornøyd med tfk-vognen sommerfuglen1982? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 25. mars 2011 #1542 Del Skrevet 25. mars 2011 Er du fornøyd med tfk-vognen sommerfuglen1982? Hei Ja, jeg er det synes den er veldig fin, enkel å legge sammen og sette opp igjen, bagen er superenkel å ta av og på og den ser såå lur ut mht bilstolen og i tillegg lett for "lille meg" å manøvrere Jeg har lest endel om at den er kronglete på snø, så jeg har vært ute og testet den flere dager allerede denne vinteren. Synes ikke det var noe problem, men vet det er mange som aaaaldri kan bli fornøyd med noe, så satser på at jeg vil like den også på turer i snø. Håper jeg er like fornøyd med den på samme tiden neste år også I tillegg får jeg den inn i bagasjen på golfen min + at sambo får understellet i skiboksen på stasjonsvogna vår. Håper og tror det er et fornuftig kjøp vi har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 25. mars 2011 #1543 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei Ja, jeg er det synes den er veldig fin, enkel å legge sammen og sette opp igjen, bagen er superenkel å ta av og på og den ser såå lur ut mht bilstolen og i tillegg lett for "lille meg" å manøvrere Jeg har lest endel om at den er kronglete på snø, så jeg har vært ute og testet den flere dager allerede denne vinteren. Synes ikke det var noe problem, men vet det er mange som aaaaldri kan bli fornøyd med noe, så satser på at jeg vil like den også på turer i snø. Håper jeg er like fornøyd med den på samme tiden neste år også I tillegg får jeg den inn i bagasjen på golfen min + at sambo får understellet i skiboksen på stasjonsvogna vår. Håper og tror det er et fornuftig kjøp vi har gjort Så fint å høre at dere er fornøyd Vi har så godt som bestemt oss for den vi også, har lest noen som er misfornøyd med den, men de fleste virker frelst! Satser på at vi blir det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 25. mars 2011 #1544 Del Skrevet 25. mars 2011 Ja, jeg er det synes den er veldig fin, enkel å legge sammen og sette opp igjen, bagen er superenkel å ta av og på og den ser såå lur ut mht bilstolen og i tillegg lett for "lille meg" å manøvrere Jeg har lest endel om at den er kronglete på snø, så jeg har vært ute og testet den flere dager allerede denne vinteren. Synes ikke det var noe problem, men vet det er mange som aaaaldri kan bli fornøyd med noe, så satser på at jeg vil like den også på turer i snø. Håper jeg er like fornøyd med den på samme tiden neste år også I tillegg får jeg den inn i bagasjen på golfen min + at sambo får understellet i skiboksen på stasjonsvogna vår. Håper og tror det er et fornuftig kjøp vi har gjort Vi har denne vognen til M på to år og er stort sett veldig fornøyde. En ting som er lite praktisk med den er tilgangen til kurven under når ryggen i sportsvogna er slått helt ned. Den krever også litt "tohåndsgrep" flere ganger og det kan være litt upraktisk om man feks har en unge på armen. Jeg har ikke merket noe til at den er dårlig på snø. Er det mye snø låser jeg forhjulet, løfter den opp bak og triller da på bare ett hjul. Jeg skulle gjerne hatt en vogn hvor man kunne snu sportsvogndelen sånn at man kunne ha øyekontakt med barnet, men man får aldri alt. Alt i alt er det en vogn jeg er godt fornøyd med og ikke "gruer" meg til å bruke på et nytt barn. Vi har det aller meste fra sist av klær og utstyr, men jeg skal kjøpe nytt bæresjal for det vi brukte sist er helt utslitt. Det blei brukt maaaaange timer og ga enorm frihet og ikke minst et rolig barn. Også lurer jeg på om vi skal kjøpe en sånn vugge man henger i taket til å ha i stua, men er ikke sikker. Vi trenger nok også litt tynnere klær siden M er født på vinteren og for det meste brukte ull. Jeg kjøpte en liten rosa sparkebukse i dag i str 50, det første plagget jeg kjøper til denne jenta Jeg husker fra sist at det gikk masse penger med til alle disse "småtingene" som jeg "måtte" ha. Men jeg var av de som hadde absolutt alt fra neglklipper til øretermometer og fødetruser fra apoteket og hadde trålet nettet for hva man kanskje kunne få bruk for dersomatte hvisomatte. Øretermometer er forresten ikke å anbefale, kjøp heller sånn hvor man slipper å berøre, men termometer er ikke det man trenger første uka. Nå kommer jeg på at jeg skal kjøpe sånne små tynne votter til de som klorer seg veldig. Jeg er visst ikke helt over det med at alt som kan være kjekt å ha må være på plass :sjenert: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #1545 Del Skrevet 25. mars 2011 Dette er ikke helt uvanlig under graviditet pga økt blodmengde og mer vann i kroppen. Det har vist noe med at det blir "trangt" i ene venen i håndleddet, som kan gjøre at man dovner og opplever prikking i hånden. Det er ikke behagelig og kan nedsette funksjonen i hånden. Hvis det blir veldig plagsomt kan det opereres med et forholdsvis enkelt inngrep, men det er ting man kan gjøre for å forhindre at det går så langt. Drikk masse vann og unngå for mye salt i kosten (unngå ferdigmat), unngå bevegelser som gir gjentatte bøyninger/vridninger i håndleddet (strikking, legge sammen tøy, osv). Noen har nytte av behandling hos kiropraktor eller fysioterapeut. Om det vedvarer hadde jeg tatt kontakt med lege eller jordmor for nærmere råd. Takk for svar! Kan det være vann i kroppen som gjør dette da, uten at det vises på utsiden? Ser lissom for meg at det må store mengder vann til for å ha slike utslag? Er jo ikke særlig hoven.. Sikkert uansett lurt å ta det opp med jordmor når jeg er der neste gang! Som noen av dere jenter har handlet!! ..nå ble jeg nesten stressa! Ikke tvil om kjære måå begynne på barnerommet i helga så vi får handla inn mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. mars 2011 #1546 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Meaty Det er fint når det går den veien da Ja, det er mest irriterende egentlig. Jeg skjønner jo godt at de gir meg den terminen ut fra målene for da er det kanskje ei jente som vokser mindre enn andre. Men å ignorere meg helt og ikke høre på hva min gynekolog har gitt for termin synes jeg er dårlig. Hadde jeg hadd sykluser der jeg ikke visste eggløsning eller ikke hadde vært på ul så hadde jeg ikke tenkt noe mer på det men Sender dere en klem Meaty og Sunshine, høres ut som dere har hatt litt å stri med det siste året I dag er det fredag jenter, håper dere får en strålende helg Det å føle at man blir ignorert av helsepersonell er en av de tingene jeg frykter aller mest ved graviditeten/ fødselen! Kan ikke tenke meg noe verre enn det å føle at alt skjer over hodet på meg. Tusen takk for klemmen, sender en tilbake og ønsker deg også en flott helg videre! Er trøtt i dag, for jeg var i et lite 50-årslag i går. Det ble en lang kveld, men det var utrolig moro og jeg storkoste meg, spesielt siden det ikke ble servert alkohol der. Jeg er ikke så glad i sånne tilstelninger der det blir voldsomt fokus på drikking, er avholds selv pga dette og alkoholisme i familien (og at jeg ikke liker smaken). Jeg har forresten fått innbydelse til skolejubileum, det er 20 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen. Det skal skje i juni, og jeg er veldig usikker på om jeg skal dra. Har aldri vært med på sånne ting, for folk maser alltid om at jeg skal drikke når mange samles. Men kanskje jeg skal benytte sjansen denne gangen, regner med at magen kommer til å være temmelig synlig, og da slipper jeg å forklare. En annen ting er at jeg ble en del mobbet på den tiden, og det er et par stykker jeg godt kan klare meg uten å møte...kanskje jeg kan se an om disse takker ja, for arrangementet ligger på Facebook så jeg kan se hvem som skal dit. Forøvrig så har jeg sunket veldig dypt, og sitter i skrivende stund i en onepiece som er alt for stor. Jeg som aldri skulle skaffe meg en sånn. Endret 26. mars 2011 av Meaty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. mars 2011 #1547 Del Skrevet 27. mars 2011 jeg må også si jeg alltid har ment at onepiece har vært helt grusomt, men jeg har også vurdert å kjøpe meg en. Tror ikke du er alene I helgen har vi kost oss med overnatningsbesøk av L sin fetter som blir 3 om noen uker, de koser seg gløgg ihjel. Takken for all hopping og dansing er et bekken som har gitt meg gangvansker og låst seg helt flere ganger i dag. Men vi skal ha middagsgjester så det er bare å bite tennene sammen Etterpå hadde jeg håpt å kunne finne litt gåsunger, ser det er masse av det på trærne rundt forbi. Det er et sikkert vårtegn og koselig å ha på bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mars 2011 #1548 Del Skrevet 27. mars 2011 Hallo jenter og happy søndag Hva tenker dere om bæretøy? Skal dere ha det? I tilfelle hvilken type? Og dere som eventuelt har erfaring, hva anbefaler dere? Jeg har funnet fin rimelig mei tai på ebay.... har ikke kjøpt den ennå, men mindre enn halve prisen av norske nettsteder Denne f.eks mei tai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. mars 2011 #1549 Del Skrevet 27. mars 2011 Hallo jenter og happy søndag Hva tenker dere om bæretøy? Skal dere ha det? I tilfelle hvilken type? Og dere som eventuelt har erfaring, hva anbefaler dere? Jeg har funnet fin rimelig mei tai på ebay.... har ikke kjøpt den ennå, men mindre enn halve prisen av norske nettsteder Denne f.eks mei tai Hei Den så fin ut Jeg har ikke tenkt så mye på sånn jeg, men kommer nok til å kjøpe det og Fikk en anbefalning fra en venninne, men det het noe annet (kan hende denne her er bedre enn den og for alt jeg vet).. Husker ikke navnet akkurat nå, kjekt med halv pris av Norge da.. Fryktelig dyrt mye av det baæretøyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 27. mars 2011 #1550 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Jeg har fått låne et elastisk sjal av ei venninne, hvis jeg og lillegutt liker bæring, blir det nok til at vi kjøper mer. Har hørt mye bra om mei tai Edit: de har veldig peiling på bæretøy på forumet til tettinntil.no Endret 27. mars 2011 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. mars 2011 #1551 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg har kjøpt en Moby Wrap på halv pris (elastisk sjal) De skal vere best å bære med helt i starten. Så tenkte jeg å sy en MaiTai senere Skal sy en for en venninne også så har litt å putle med. Sydde en til venninna mi i fjor, og den ble kjempebra! Men hun brukte den ikke før han var blitt noen mnd da. Derfor jeg har kjøpt sjal til nyfødttiden Må vere syperkoselig å bære helt i starten, og tenk så beroligende det må vere på den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 27. mars 2011 #1552 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg vurderer en mei tai, men har faktisk ikke så veldig lyst til å venne barnet mitt til å bli bært. Så vi får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. mars 2011 #1553 Del Skrevet 27. mars 2011 Vi hadde ikke noe spesielt å bære storebror i da han var liten. Brukte en vanlig baby bjørn en liten periode, men ellers ble det byssing Jeg er litt av samme oppfatning som Sunshine, at jeg ikke vil gjøre bæring til en vane. Mange må bære ungene i søvn og det er ikke noe jeg vil vende snuppa til. Nå kommer det selvfølgelig an på babyen også, alle er jo forskjellige. Men om det blir noe bæring kommer jeg til å gå til innkjøp av et sjal eller liknende. Jeg har veldig stive skuldre og klarte ikke bære L lenge av gangen i babybjørnen. Får man en baby med kolikk ville jeg definitivt ha kjøpt et av disse elastiske sjalene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 27. mars 2011 #1554 Del Skrevet 27. mars 2011 Ønsker heller ikke et bærebarn. Husk at nå er det sommertid jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 27. mars 2011 #1555 Del Skrevet 27. mars 2011 Sånne sjal, er de ikke vanskelige å knyte riktig? Ville vært redd for å miste ungen i gulvet mens jeg prøvde å knyte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 27. mars 2011 #1556 Del Skrevet 27. mars 2011 Vi hadde sjal til førstemann og han ble absolutt ikke et "bærebarn" av den grunn. Det var veldig praktisk å ha til kortere turer på butikken og ikke minst på reiser (fly og tog). Jeg brukte det litt hjemme også, hvis han var urolig og jeg skulle lage middag eller liknende, men det var ikke sånn at jeg bar konstant på ham. Knyteteknikken er rask å lære seg, er litt "skummelt" de første 2-3 gangene, men etter det går det veldig greit, synes jeg. Etter noen mnd kjøpe vi en bæresele av typen Beco butterfly2, jeg har brukt det en del, men ikke så mye som jeg hadde trodd. Gutten likte ikke å bli bært på lengre turer, vi ble begge veldig varme av det. Men har brukt den innimellom, så jeg er forsåvidt fornøyd med kjøpet selv om jeg har vurdert å selge det pga lite bruk. Bestemte meg for å ta vare på den til nestemann, har ikke tenkt å bruke tvillingvogn, og da ser jeg for meg at den kan være kjekk å bære minsten i hvis storebror trenger vogna litt. Det kjøpet vi imidlertid har vært aller mest fornøyd med er denne slyngen, The babasling. Den er superenkel å bruke og perfekt til småbæring. Det ble til at var denne vi tok med på flyplass, butikken, på bussen, osv. de aller fleste gangene. Det er ikke alle steder det er praktisk med vogn, og det er TUNGT å bære de når de nærmer seg 10 kg og de enda ikke kan gå selv. Den er imidlertid ikke egnet til bæring over lengre tid, da den belaster ryggen veldig skjevt og man får vondt i skuldrene. Men opptil en halvtime synes jeg gikk greit, og mannen og jeg byttet ofte på. Den er praktisk å bruke både under og over yttertøy. Den er noe mindre brukt etter at vi kjøpte bil. Men fra 4-5 mnd til 14-15 mnd ble den mye brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 27. mars 2011 #1557 Del Skrevet 27. mars 2011 Sånne sjal, er de ikke vanskelige å knyte riktig? Ville vært redd for å miste ungen i gulvet mens jeg prøvde å knyte... De elastiske sjalene som man gjerne bruker til nyfødt knyter man på seg FØR man tar oppi ungen. Her er en skjønn pappa som viser hvordan man knyter: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 27. mars 2011 #1558 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg ønsker heller ikke noe bærebarn og har ikke skuldre/rygg som takler mye bæring så har ikke tenkt så mye på det. Tror kanskje mannen har lyst på en bæremeis eller noe når snuppa blir større for turer i skog og mark, men tror vogn passer oss bedre sånn i spedbarnperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 27. mars 2011 #1559 Del Skrevet 27. mars 2011 Telise: Kom deg til legen med en gang. Jeg tipper du får 100% sykemelding en stund for å komme deg til hektene igjen Familien kommer alltid først, og når jobben sliter deg ut på den måten er det viktigere at du orker å gi sønnen din oppmerksomhet enn jobben. Du får aldri igjen for å slite i stykker helse og sinn. Sjefen din har tydeligvis ingen medfølelse så han fortjener heller ingen ekstra innsats. Forklar legen at det ikke hjelper å bli delvis sykemeldt fordi arbeidsmengden ikke blir mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. mars 2011 #1560 Del Skrevet 27. mars 2011 Telise: Kom deg til legen med en gang. Jeg tipper du får 100% sykemelding en stund for å komme deg til hektene igjen Familien kommer alltid først, og når jobben sliter deg ut på den måten er det viktigere at du orker å gi sønnen din oppmerksomhet enn jobben. Du får aldri igjen for å slite i stykker helse og sinn. Sjefen din har tydeligvis ingen medfølelse så han fortjener heller ingen ekstra innsats. Forklar legen at det ikke hjelper å bli delvis sykemeldt fordi arbeidsmengden ikke blir mindre. Signerer denne, ring med en gang i morgen tidlig. Ingen som takker deg for å ha slitt deg helt ut. Jeg var også sykemeldt i noen uker fordi jeg var utslitt, det er mye viktigere at du har tid og energi til gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå