Minnimusepus Skrevet 11. mars 2011 #1321 Del Skrevet 11. mars 2011 Huff, de bildene er fæle altså. Måtte inn å se jeg også Og her klager vi over at det snør liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. mars 2011 #1322 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja det setter ting i perspektiv Men,men, akkurat nå er det ikke noe vi kan gjøre annet enn å tenke på dem som har det vondt. Føles som en dråpe i havet å vere med på sånne "bygg oppigjen landsbyen" pengeprosjekt, og vi gjør det vel ofte mye bare for vår egen selvfølelse oppi det hele. La det nå vere sagt at jeg er en svært følsom person, som faktisk aldri ser nyheter engang, fordi jeg orker ikke å kjenne på smerten over hvordan mennesker oppfører seg... Krig, drap og elendighet er jo nesten det eneste vi får se på nyhetene Føler vi blir følelsesmessig avstumpet av å se bilder fra absolutt alt som skjer rundt i verden. (Nå tenker jeg på at de filmer og tar bilder av lik liggende i gatene og sånt, naturkatastrofer blir litt annet da... Men uansett syns jeg grensene for hva de pøser ut bilder av er laaaaaaangt overstrukket!) Ja, vi trenger å vite hva som foregår rund oss, men vi trenger ikke å se det hver dag! Det har mer negativ effekt en positiv spør du meg! Men nå er det fredag og helg som Minnimusepus sier, og nå har jeg fått lettet hjertet litt så la oss tenke på noe hyggeligere Noen som har noen positive nyheter å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. mars 2011 #1323 Del Skrevet 11. mars 2011 Leser i denne tråden om det med sykepenger eller dagpenger og det ser faktisk ut til at jeg får sykepenger for de 3 ukene. Det har kanskje noe med at ingen vil ta inn en gravid som er 34 uker på vei, så jeg stiller jo ikke akkurat sterkest der Har ikke lest linken, men vet at en venninne fikk lønn(?) fra Nav etter at hennes vikariat gikk ut en stund før permisjonsstart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. mars 2011 #1324 Del Skrevet 11. mars 2011 Ok, er du helt sikker på dette? Tenkte å ringe nav senere, er litt av en kabal som skal gå opp dette med permisjon altså. Nei, men du kan i allefall ikke få vanlig lønn. Om du fremdeles er sykemeldt vil du nok få en form for sykepenger, men om det regnes av arbeidsledighetspengene eller tidligere lønn vet jeg ikke. Spør heller ute i forumet, der får man alltid svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. mars 2011 #1325 Del Skrevet 11. mars 2011 Noen som har noen positive nyheter å dele? Ja! I helga flytter leieboerne ut av huset vi har arvet, så nå kan vi endelig begynne med renoveringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. mars 2011 #1326 Del Skrevet 11. mars 2011 Har ikke lest linken, men vet at en venninne fikk lønn(?) fra Nav etter at hennes vikariat gikk ut en stund før permisjonsstart. Ja, er ganske sikker på at jeg får sykepenger og ikke dagpenger Det var en byrde mindre å tenke på, men får nok forlenget kontrakten uansett. Kjekt å ha noe å falle tilbake på om jeg finner ut at jeg ikke begynner på skolen Noe positivt: Det er jo HELG og i kveld skal vi kose oss med taco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. mars 2011 #1327 Del Skrevet 11. mars 2011 Det er jo HELG og i kveld skal vi kose oss med taco Jaaaa! Jeg skal lage kylling enchiladas og guacemole http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=3347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. mars 2011 #1328 Del Skrevet 11. mars 2011 Jaaaa! Jeg skal lage kylling enchiladas og guacemole http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=3347 Åh, det så godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. mars 2011 #1329 Del Skrevet 11. mars 2011 Da må du nok gå på dagpenger ja. Jeg tror hun får sykepenger i og med at hun har vært sykemeldt hele veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. mars 2011 #1330 Del Skrevet 11. mars 2011 Jaaaa! Jeg skal lage kylling enchiladas og guacemole http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=3347 Mmmm, det så godt ut! Skulle ønske jeg hadde dine matinteresser. Da hadde vi kanskje hatt noe annet en pizza, taco eller lasange når vi skulle kose oss I morgen skal vi ha indrefilet, det er jo litt bedre iallefall Lykke til med huset sunshine, da blir det oppussing av eget barnerom eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 11. mars 2011 #1331 Del Skrevet 11. mars 2011 HELG!! Her blir det nachos!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. mars 2011 #1332 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) I morgen skal vi ha indrefilet, det er jo litt bedre iallefall Jeg kan telle på en halv hånd de gangene jeg har spist indrefilet siden jeg ble gravid. 1 gang faktisk Får jeg den ikke rosa kan det være det samme Endret 11. mars 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. mars 2011 #1333 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg kan telle på en halv hånd de gangene jeg har spist indrefilet siden jeg ble gravid. 1 gang faktisk Får jeg den ikke rosa kan det være det samme Vil det si at du har to fingre? Jeg har jobbehelg, men har ikke lyst til å stå tidlig opp i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. mars 2011 #1334 Del Skrevet 11. mars 2011 Lykke til med huset sunshine, da blir det oppussing av eget barnerom eller? Ja alt i huset skal pusses opp, fra den minste vinduslist til gulv og tak. Vi har to rom som skal bli barnerom, men får vel la det ene stå relativt nøytralt frem til vi har nr to på vei Håndtverkerne er klare til å begynne, kjøkkenet og trapp mellom etasjene er bestilt, fliser til badet er bestemt, og tapeter er valgt ut. Så de neste ukene skal vi sette opp ferdig baderomsforslag, finne parkett og farger til de resterende veggene. Ja og så må vi vel se på garderobe og møblering. Moro! Eh ja, og garasje og drenering må vi begynne å tenke på når snøen smelter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 11. mars 2011 #1335 Del Skrevet 11. mars 2011 Får jeg den ikke rosa kan det være det samme Helt enig! Så da jeg var ute og spiste middag med halve familien til samboer i går (i Belfast), så kjøpte jeg hamburger i stedet for biff. Enda det stedet har verdens beste biff... Det var egentlig litt nedtur. En annen ting som skuffet meg, er at da jeg skulle shoppe en del mammaklær i går, så fant jeg nesten ingenting. Jeg hadde sett for meg at britiske billigkjeder sånn som Primark skulle ha masser av billig mammatøy, men de hadde ingenting! Og jeg var til og med i den største butikken i byen her. Gikk også på Bhs og Dunnes, men samme leksa der. Så jeg endte faktisk opp med å handle litt på H&M, og det kunne jeg jo like godt gjort hjemme. Får trøste meg med at pundet er relativt billig nå, da, så sparte vel litt penger. I dag har jeg hatt ligamentsmerter deluxe, de kommer og går men i dag har det vært skikkelig plagsomt hele dagen. Jeg tror ikke jeg har merket noen bevegelser enda, men er ikke helt sikker. Er 16+3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. mars 2011 #1336 Del Skrevet 11. mars 2011 Meaty - TopShop har også mammaklær! (Hvis du er der borte fortsatt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. mars 2011 #1337 Del Skrevet 11. mars 2011 Vil det si at du har to fingre? Jeg har jobbehelg, men har ikke lyst til å stå tidlig opp i morgen... Her merker jeg at hormonene slår inn for fullt og jeg begynner å bli veldig sliten igjen Litt depping oppi alt helgepratet :gjeiper: Jeg skal bort til helgen og kjære skal arrangere fest for klassen. Jeg har forstått det på han som at det er en ren guttefest men nå skal plutselig alle begynne å ta med seg damene også. Da ble jeg kanskje litt skuffet eller paff og det kan ikke gubben forstå. Ikke at det gjør noenting, men når jeg oppfattet at det skulle være guttefest når kjerringa var avsted og ikke en fest der alle kunne komme, men ikke meg! Åh Nå sitter jeg her å griner, hormonell og sliten som jeg er. Er det noen som forstår meg eller er jeg bare teit? Forklarte det sikkert 10 ganger at det ikke gjør noenting men at jeg kanskje ble litt paff og skuffet fordi jeg hadde oppfattet det som om det bare var gutter. Men det skjønner han fortsatt ikke og fortsetter å skal prate om det. Teite mannfolk innimellom altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. mars 2011 #1338 Del Skrevet 11. mars 2011 Teite misforståelser? Nei det har jeg aaaaldri blitt fornærma og sur på grunn av Og det aller værste er jo når de ikke vil prate eller forstå Menn altså - kan ikke leve med de og kan ikke leve uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 11. mars 2011 #1339 Del Skrevet 11. mars 2011 ***GLADNYHET*** Vi ble plutselig veldig impulsive og har bestemt oss for å selge/kjøpe nytt før lillemann kommer, og har satt i gang med bank og megler. Mest sannsynlig kan vi ende opp med 5-600.000 i gevinst på leiligheten vår, det var utrolig herlig å høre! Megler kommer på mandag, så foreløpig takst er bare basert på utviklingen i området. Også har vi jo pusset opp ganske mye, så krysser fingrene! Hipp hurra! Synes også det er helt forferdelig med Japan - det er nesten det jeg merker best ved graviditeten, at jeg blir nesten fysisk dårlig av sånne forferdelige ting - mye mer enn før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 11. mars 2011 #1340 Del Skrevet 11. mars 2011 Her merker jeg at hormonene slår inn for fullt og jeg begynner å bli veldig sliten igjen Litt depping oppi alt helgepratet :gjeiper: Jeg skal bort til helgen og kjære skal arrangere fest for klassen. Jeg har forstått det på han som at det er en ren guttefest men nå skal plutselig alle begynne å ta med seg damene også. Da ble jeg kanskje litt skuffet eller paff og det kan ikke gubben forstå. Ikke at det gjør noenting, men når jeg oppfattet at det skulle være guttefest når kjerringa var avsted og ikke en fest der alle kunne komme, men ikke meg! Åh Nå sitter jeg her å griner, hormonell og sliten som jeg er. Er det noen som forstår meg eller er jeg bare teit? Forklarte det sikkert 10 ganger at det ikke gjør noenting men at jeg kanskje ble litt paff og skuffet fordi jeg hadde oppfattet det som om det bare var gutter. Men det skjønner han fortsatt ikke og fortsetter å skal prate om det. Teite mannfolk innimellom altså Synes også det hadde vært litt kjipt! Særlig når man liksom tror, også er det ikke sånn, også føler man at man ikke burde reagere men gjør det likevel også skjønner ikke mannen noe.. Klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå