Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Har heller ikke vært på hytten, men i helgene skjer det så mye annet enn å være på internett. Men må jo innom og oppdatere meg på nytt. :klemmer:

Har ikke kjent liv enda, men det er litt tidlig foreløpig for min del.

Hvordan er det med dere jenter: har melken begyndt å komme også? Her drypper det allerede. :gjeiper:

Er bare rundt seks uker siden jeg sluttet å amme lillemor, så jeg har fremdeles endel melk. Skulle tro det ville være slutt nå, kanskje det er graviditeten som opprettholder produksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde melk en god stund etter jeg sluttet å amme. Det rant ut, spesielt når jeg stod i dusjen. Trodde flere ganger jeg var gravid :fnise:

Du kommer til å ha melk enda 1 1/2 år til du da, om ikke melka stopper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn O. Pyret har noe mamma klær.. men ikke mye.. hehe... syns det er vanskelig selv å finne jeg... derfor brukte jeg sist svangerskap, masse t-skjorter fra samboer og stoore joggebukser.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper synes jeg er lett, for jeg har masse tunikaer og topper med strech. Trange topper fremhever bare kulen så det er fint synes jeg :) Det blir kanskje litt værre å bruke de vanlige klærne mine de siste månedene, men foreløpig går det helt fint. En del av klærne sitter faktisk finere nå enn før for nå synes kulen, i stedet for at jeg så småtykk ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trange topper fremhever bare kulen så det er fint synes jeg :)

:jepp:

Idag er jeg alene på kontoret og det er egentlig ganske deilig. Jobber med salg og da gjør det ingenting å ha en ordentlig ringedag i ny og ne helt i fred :)

Ellers så er det ul på onsdag og jeg er såå spent. Også reiser vi på hytta til helgen og håper på strålende fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som skal ha UL allerede på onsdag. Jeg må vente helt til neste fredag! Herregud som tiden snegler seg avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige dere som skal så tidlig på Ul, må vente helt til 28 feb jeg...:S Klarer ikke vente... I natt drømte jeg at jeg fikk ei litta jente.. det var såå koslig å dulle med en baby igjen, synd det bare var en drøm.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten her går litt opp og ned.. Kommer ann på om jeg orker å spise noe særlig eller ikke tror jeg, noen dager har jeg DEN apetitten mens andre dager orker jeg ikke tanken på noe særlig mat...

Jeg vil absolutt vite kjønn - og nå er det bare halvannen uke til UL :duskedame:

Var hos JM på fredag og fikk målt hjerteslagene - 148 herlige slag i minuttet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får god oppfølging pga gjentatte aborter tidligere. Ellers hadde jeg nok bestilt tidlig ul for å se at alt var i orden :) Men merker godt jeg har en fra før, er litt roligere denne gangen.

Men tenk da, dere får jo snart vite kjønn, det må vi vente mange uker til. Klarer nesten ikke vente og håper de kan se det. Har faktisk en følelse av gutt denne gangen også. Sist hadde jeg en jentefølelse helt frem til dagen før ul, da var jeg bombe sikker på at vi fikk gutt. Og det fikk vi, en herlig og frisk gutt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe med tickeren din minniemusepus, den viser at pjokken din er over 2 år, det stemmer vel ikke ;)

Jeg misunner og dere som skal på tidlig ul snart. Vurderer å bestille det selv også likevel, får se det an litt til..

Jeg har fått legetime 14.februar, da er jeg 12 + 1. Synes det er passe og gjør ikke noe om det er en stund til. Synes det er så lang tid mellom de første kontrollene at jeg gjerne tar den første så sent som mulig.

Ellers fikk bestevenninna mi en (stor) liten pjokk på nesten 4,7 kg i morges. Tror alle fikk litt sjokk over at han var så svær, selv om hun har hatt ganske høye SF-mål. Men fødselen gikk kjempefint og tok bare 5 timer, enda hun var førstegangs. Ikke noe smertestillende heller, en skikkelig drømmefødsel, sier hun. Jeg er full av beundring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del vokste de mye i begynnelsen og helt på slutten når melka kom. Tror jeg kunne bruke samme bh frem til jeg hadde fått han. Da var de SVÆRE :wow:

Nå er de litt slappere så jeg gleder meg til å få litt fyll igjen :ler:

Akkurat det samme skjedde med meg. Det som kanskje overrasket meg mest var at jeg økte så i målet rundt. Gikk fra 75 til 85, tror jeg. Men når man tenker på så mye av de indre organene som ble presset oppover, er det jo ikke så rart.

Jeg merker at jeg er mye mer rolig denne gang (ifht hvor raskt jeg gjør ting, jeg er IKKE mindre engstelig for å ikke få et friskt barn). Har glemt to dager at jeg må ringe Rikshospitalet for å høre om jeg får fosterdiagnostikk. Det hadde ikke skjedd sistgang. Fikk beskjed av legen på fredag å bestille jordmordtime som jeg ennå ikke har gjort og det ville definitivt ikke skjedd sistgang, selv om det bare har vært 1,5 dag å gjøre det på.

Mannen er kjempestreng med meg. Her er så godt som alt godteri bannlyst til etter jeg har født. Det passer dårlig med at jeg har lyst på lakris. Men fornuften min er enig med han :sjenert:

Hvordan er dere i forhold til karbohydrater? Jeg vil ikke si at jeg er flink nok til å spise 5 om dagen eller veldig variert, men lever heller ikke usunt.

Jeg gleder meg helt enormt til å få energien tilbake!!!!! På søndag ble jeg kvalm (fordi jeg ble "sliten") av å være på café!

Når energien kommer skal jeg bli med på gravidtrening. Det kan jeg trenge for er det noe jeg aldri har vært så er det treningsnarkoman :sjenert:

Sånn til info kjente jeg spark først i uke 20-21 sist. Jeg hadde morkaken foran og det tok bekymrende lang tid før jeg kjente liv.

Jeg er spent på hvordan sommeren blir i år, sånn temperaturmessig. Vi får håpe på den kaldeste sommeren på 150år :gjeiper:

Svetter bare ved tanken på hvor varm jeg var sist jeg var høygravid og da fødte jeg i november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett veldig sunt. Det som frister mest er frukt og grønnsaker og generelt sunn mat. Godteri frister ikke i det hele tatt, men is eller kake kan jeg spise. Det skjer maks en gang i uka og det synes jeg er helt greit.

Trening ja... Der er jeg fryktelig dårlig. Det blir en lang skitur eller en gåtur en gang i uka stort sett, men jeg har store planer om å trene mer. Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så jeg her om dagen, fin dokumentar altså :)

Jeg løper 2-3 ganger i uka, da mellom 25 og 40 min og så trener jeg styrke to ganger i uka. Merker jeg blir mer sliten enn før, men håper og fortsette et par uker til før jeg må finne på noe annet. Har hørt at elipsemaskin og ergometersykkel er bra trening også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jeg her om dagen, fin dokumentar altså :)

Jeg løper 2-3 ganger i uka, da mellom 25 og 40 min og så trener jeg styrke to ganger i uka. Merker jeg blir mer sliten enn før, men håper og fortsette et par uker til før jeg må finne på noe annet. Har hørt at elipsemaskin og ergometersykkel er bra trening også :)

Wow! Så flink du er til å trene. :jepp: Har du trent så hyppig hele veien?

Etter over 1 mnd juleferie var jeg på Sats igjen på lørdagen som var. Trente styrke (sats power). Er fortsatt grusomt støl.. :gjeiper: Skulle gjerne ha kommet i gang 2 ganger i uka i hvert fall.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Så flink du er til å trene. :jepp: Har du trent så hyppig hele veien?

Etter over 1 mnd juleferie var jeg på Sats igjen på lørdagen som var. Trente styrke (sats power). Er fortsatt grusomt støl.. :gjeiper: Skulle gjerne ha kommet i gang 2 ganger i uka i hvert fall.. :sjenert:

Haha, takk! Vel, jeg trente mer før jeg ble gravid, og hvis jeg er sliten en dag hender det at jeg går istedenfor løping altså ;)

Den første måneden trente jeg lite, tror dørstokkmila ble litt for lang, ble plutselig et ork og komme meg på senteret(og jeg har 2 km til sats altså...) Så her har jeg frosset medlemsskapet mitt, løper hjemmefra og trener styrke på gulvet foran tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her har jeg frosset medlemsskapet mitt, løper hjemmefra og trener styrke på gulvet foran tv :)

Har du fått fryst medlemskapet pga graviditet?

Har hørt at man må være virkelig syk og plaget for å få det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tre månedene gjorde jeg ikke annet enn å sove etter jobb så det har nok gjrot at dørstokkmila mi er ekstra lang :sukk: Men jeg skal! Snart... Har egentlig lyst til å begynne å svømme igjen det er bare så irriterende fullt alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått fryst medlemskapet pga graviditet?

Har hørt at man må være virkelig syk og plaget for å få det... :sjenert:

Jeg sa egentlig at jeg ville avslutte det fordi jeg var gravid og ikke i særlig treningsform, da foreslo hun i skranken at jeg heller kunne fryse det et par måneder...

De første tre månedene gjorde jeg ikke annet enn å sove etter jobb så det har nok gjrot at dørstokkmila mi er ekstra lang :sukk: Men jeg skal! Snart... Har egentlig lyst til å begynne å svømme igjen det er bare så irriterende fullt alltid.

Dørstokkmila er lang! Du har ikke noen du kan dra med da, jeg syns alltid det er enklere når jeg har en avtale med noen, da kan man ikke skulke lissom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...