Sunshine Skrevet 8. januar 2011 #521 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg har planer om noen uker overlapping Tenkte i allefall dra permisjonen ut hele august! Ja jeg har også veldig kort lunte om dagen Det går mest utover mannen, men jeg kjenner innimellom at jeg må ta meg sammen på jobb når vi har slitsomme brukere innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 9. januar 2011 #522 Del Skrevet 9. januar 2011 God morgen solstråler! Myzia er tidlig oppe og baker bursdagskake til lillebror - huuuusmor! Jeg er egentlig ikke noe mer irritabel enn vanlig - klarte meg tilogmed gjennom en jul hos svigers - noe som vanligvis sliter på nervene.. Men merker at jeg er litt mer "beskyttende" dersom gjør noe som kan være til den miste fare for knøttet - Ble blant annet kilt i siden her om dagen - og DA tente jeg med alle plugger Jeg var hos legen igjen denne uken og følte hun var litt mer hyggelig denne gangen. Jeg fikk høre morkakelyd - visstnok kan man ikke høre hjertelyd før litt senere med sånt apparat? Men det var koselig nok - svisj svosj! Hun målte også magen (skamben-livmor), og mente den var veldig stor til bare 12 uker (mer som uke 20!).. Den har vokst veldig de siste ukene - så vi får se på ultralyd om jeg bare er stor, eller om det kan være to-tre stykker inni der! :rødme: Har noen av dere andre fått målt magen hos legen? Jeg har også endelig fått fortalt det på jobben - og alle ble overraskende glade! Så alt er bare fryd denne uken! Håper dere alle får en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. januar 2011 #523 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg var hos legen igjen denne uken og følte hun var litt mer hyggelig denne gangen. Jeg fikk høre morkakelyd - visstnok kan man ikke høre hjertelyd før litt senere med sånt apparat? Men det var koselig nok - svisj svosj! Hun målte også magen (skamben-livmor), og mente den var veldig stor til bare 12 uker (mer som uke 20!).. Den har vokst veldig de siste ukene - så vi får se på ultralyd om jeg bare er stor, eller om det kan være to-tre stykker inni der! :rødme: Har noen av dere andre fått målt magen hos legen? For en flink husmor du er! Det er uansett kos å bake da Jeg har ikke fått målt noe hos lege/jordmor ennå. Men nå er det jo en stund siden jeg var der. Skal til jordmor på fredag (12+2) og sist lovte hun meg at da skulle vi høre etter hjertelyd. Kan hende hun setter i gang å måle meg også da? :klø: Statistisk sett, så burde det vel vise seg at noen venter tvillinger her? Så langt er det vel bare Nicha som hadde.. I termingruppa for mai-juni, er det jo 4 stk eller noe som venter tvillinger. Hva tenker du hvis det viser seg at du venter 2 da? Jeg kunne godt ta 2 på en gang jeg Men jeg har resonnert meg frem til at jeg umulig kan vente 2, for da ville jeg vært mye mer plaget av symtomer enn det jeg har vært/er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. januar 2011 #524 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan er humøret deres? Sist var jeg mye sur og lett irritabel og føler noe av det samme nå, men tror ikke like mye. Føler jeg av og til går med sinnarynke/bekymringsrynke i panna uten at jeg kommer på en spesiell grunn for hvorfor jeg føler det sånn. Jeg kan irritere meg veldig over filleting, men klarer heldigvis å holde det inni meg - ennå... Hva med dere? Jeg skrev et laaaaaangt svar på innlegget ditt i dag tidlig. Men det fikk jeg jo ikke lagt inn :dåne: Så jeg nøyer meg med å svare på siste avsnitt :gjeiper: Jeg har vært irritabel siden 7 DPO jeg. Har hele veien vært svært lettantennelig, reagerer sterkt og takler ikke stress så godt som normalt. I starten fikk kjære gjennomgå, men nå er det mest kolleger, sjefer og kunder som får... Neida, jeg klarer å besinne meg - men jeg kjenner det veldig godt inni meg Men humøret er i utgangspunktet veldig bra, men det skal ikke så mye til for at det går andre veien.. Humørsvingninger kalles det vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 9. januar 2011 #525 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg merker jeg er veldig lettrørt, men egentlig ikke noe kortere lunte enn vanlig. Ang permisjon så lurer vi fortsatt litt på det der.. Jeg har jo bare igjen masteroppgaven min når mini har termin og er litt fristende og starte på den jan 12, men mannen kan ikke ta lang permisjon fra jobb (heller av typen 1-2 dager i uken) så vi skal tenke litt mer på det. Uansett skal jeg ikke jobbe noe før aug 12 Har heller ikke bestemt om jeg skal ha 80 eller 100%.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. januar 2011 #526 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg kunne godt ta 2 på en gang jeg Men jeg har resonnert meg frem til at jeg umulig kan vente 2, for da ville jeg vært mye mer plaget av symtomer enn det jeg har vært/er Nope, trenger absolutt ikke ha noen ekstra tegn på graviditet. Tror de fleste ikke er klar over at de venter tvillinger engang, med mindre de har prøverør. Så ikke avskriv noe enda Jeg hadde også skrevet et langt innlegg her idag, men det kom heller ikke frem. Jeg har begynt å drømme noe helt vilt for tiden, og det er skikkelig seksuelle drømmer. I dag tidlig våknet jeg av at jeg nesten måtte hoppe på mannen, jeg var så klar for litt Desverre hadde vi en liten morgenfugl i dag (05.45) så han tusslet rundt på rommet. Da ble det ikke like aktuelt Drømmene handler ikke bare om mannen, det kan være naboen eller gode venner, stopper ingen steder heller liksom Er det flere som drømmer mye? Jeg hadde veldig store magemål med lillemann og var utenfor skjemaet før endt svangerskap. Hadde veldig mye vann i kroppen, ellers ingen grunn til stort sf-mål. Han var bare 3170 og 50 lang. Men det er jo ekstra spennende når det er stort mål, tenk om det skulle skjule seg en ekstra der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. januar 2011 #527 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har fått veldig kort lunte...! Ikke mye som skal til for at det bruser litt ekstra her for tida Stakkar mannen, han mener jeg har mista humoren min også.... Nå er det sånn at det er litt i overkant av 3 uker til jeg skal på ordinær UL og jeg er av den tyen som veldig gjerne vil vite kjønn. Og syns det hadde vært kjempemorsomt om dere fantastiske jenter ville være med å tippe om det blir eller . Hva tror dere? Dere kan tippe her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. januar 2011 #528 Del Skrevet 10. januar 2011 Nope, trenger absolutt ikke ha noen ekstra tegn på graviditet. Tror de fleste ikke er klar over at de venter tvillinger engang, med mindre de har prøverør. Så ikke avskriv noe enda Er det flere som drømmer mye? Jeg trodde det var typisk for tvilling svangerskap jeg, at plagene ble omtrendt dobbelt så kraftig :gjeiper: Vel, vi får se da - Kjære tror jo vi får 2. Enn gutt og en jente. Aksel og Rose skal de hete da.. etter Axl'rose Vi skal på UL neste tirsdag! Vi var på info i dag (genetisk veiledning), tok blodprøve som første lett i duotest Gleder meg til UL! Jeg venter fortsatt på rare drømmer jeg! Har lurt på når det er vanlig at de kommer. Syns faktisk at jeg husker mindre av drømmene mine nå enn normalt Sexlysten har tatt seg opp betraktelig da. Nå skal det jo helt latterlig lite til før jeg er i mål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. januar 2011 #529 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) *feil tråd, ja* Endret 10. januar 2011 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 10. januar 2011 #530 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg trodde det var typisk for tvilling svangerskap jeg, at plagene ble omtrendt dobbelt så kraftig :gjeiper: Vel, vi får se da - Kjære tror jo vi får 2. Enn gutt og en jente. Aksel og Rose skal de hete da.. etter Axl'rose Vi skal på UL neste tirsdag! Vi var på info i dag (genetisk veiledning), tok blodprøve som første lett i duotest Gleder meg til UL! Jeg venter fortsatt på rare drømmer jeg! Har lurt på når det er vanlig at de kommer. Syns faktisk at jeg husker mindre av drømmene mine nå enn normalt Sexlysten har tatt seg opp betraktelig da. Nå skal det jo helt latterlig lite til før jeg er i mål... Hehe, godt navnevalg Skulle faktsk ønske jeg slapp alle disse drømmene, jeg vil jo ikke drømme de, men enda så fortsetter jeg på de fordi de er så pirrende Jaja, vi må få kose oss litt nå når vi er på tjukken for sexlysten, her går det veldig i bølger men bedre enn 1 gang hver 2 uke tidligere, hehe. Andre tegn på graviditeten: - ømme pupper - kvalme og oppkast - lettere halsbrann - drømmer mer - tisser OFTE - lite energi og mer trøtt - oppblåst Føler meg generellt veldig gravid, er veldig glad jeg har kvalme og oppkast, da kan jeg roe meg litt ned of ikke bekymre meg for å ha mistet hele tiden. Skal forøvrig på ul 26. januar, er så spent. Da er vi vel rett rundt 12 uker. Tror snart jeg må kjøpe meg mammabukse også, kjenner det strammer og stikker i underlivet når jeg går med de vanlige buksene mine. Litt tidlig, men sist kjøpte jeg mammabukse når jeg var 8 uker. Ellers så er vi 10 uker på onsdag, dette går rette veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. januar 2011 #531 Del Skrevet 11. januar 2011 Halloen! Ingen hjemme i dag? I dag har jeg vært en skikkelig dårlig utgave av meg selv på jobb. Er litt redd for at det skal være sånn resten av graviditeten. Jeg er ikke løsningsorientert i det hele tatt, mer problemfokusert. Svært lite serviceinnstilt og jeg er sikker på at kundene mine tenker at "hun er skikkelig sur og vil ikke at jeg skal handle"! :dåne: Dette MÅ endre seg! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. januar 2011 #532 Del Skrevet 11. januar 2011 Halloen! Ingen hjemme i dag? I dag har jeg vært en skikkelig dårlig utgave av meg selv på jobb. Er litt redd for at det skal være sånn resten av graviditeten. Jeg er ikke løsningsorientert i det hele tatt, mer problemfokusert. Svært lite serviceinnstilt og jeg er sikker på at kundene mine tenker at "hun er skikkelig sur og vil ikke at jeg skal handle"! :dåne: Dette MÅ endre seg! :gjeiper: Synes du skal få deg et navneskilt hvor det står "Gravid og hormonell" Eventuelt åpne salgssamtalen med at du er gravid og må unnskyldes hvis tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. januar 2011 #533 Del Skrevet 11. januar 2011 Kanskje jeg bør legge inn i signaturen på jobbmailen: Best regards LineGourmet Ps: beklager om jeg virker kort og sur, men jeg er gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. januar 2011 #534 Del Skrevet 11. januar 2011 Synes du skal få deg et navneskilt hvor det står "Gravid og hormonell" Eventuelt åpne salgssamtalen med at du er gravid og må unnskyldes hvis tilfelle Hehe.. det var samme tankene på likt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. januar 2011 #535 Del Skrevet 11. januar 2011 Kanskje jeg bør legge inn i signaturen på jobbmailen: Best regards LineGourmet Ps: beklager om jeg virker kort og sur, men jeg er gravid.. Hadde absolutt gått for den. Herlighet Line, du er snart 12 uker jo Blir litt ekstra gøy når jeg har fulgt med i prøverboka di, dere hadde jo prøvd en stund nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. januar 2011 #536 Del Skrevet 11. januar 2011 Herlighet Line, du er snart 12 uker jo Blir litt ekstra gøy når jeg har fulgt med i prøverboka di, dere hadde jo prøvd en stund nå også. I morgen! :nigo: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. januar 2011 #537 Del Skrevet 11. januar 2011 Heisann Tror jeg joiner her jeg også Er 11+3 idag Jeg er over den verste kvalmen, men får den fortsatt om det går for lenge mellom måltidene. Tror jeg har litt halsbrann innimellom, men det sitter mer nedover magen enn halsen da... Brenner liksom, så regner med det er det det er...? Så er jeg trett og sliten mye, spesiellt de dagene jeg har jobbetfulle dager. Ikke så mye som blir gjort hjemme da nei Fikk brev om time til UL i posten i dag! 24 februar er dagen vi endelig skal få hilse på Ruccoliten :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. januar 2011 #538 Del Skrevet 11. januar 2011 Og hvordan er det med livmoren, har du kjent den? Vært på noe kontroll enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. januar 2011 #539 Del Skrevet 11. januar 2011 Heisann Tror jeg joiner her jeg også Er 11+3 idag Jeg er over den verste kvalmen, men får den fortsatt om det går for lenge mellom måltidene. Tror jeg har litt halsbrann innimellom, men det sitter mer nedover magen enn halsen da... Brenner liksom, så regner med det er det det er...? Så er jeg trett og sliten mye, spesiellt de dagene jeg har jobbetfulle dager. Ikke så mye som blir gjort hjemme da nei Fikk brev om time til UL i posten i dag! 24 februar er dagen vi endelig skal få hilse på Ruccoliten :rødme: Velkommen i klubben Halsbrann er noe ordentlig drid, hadde masse halsbrann med lillemann. Jeg husker ikke hva jeg spiste, ja spiste. Det ble mange om dagen kan en si. Det smakte høl de første gangene men etterhvert ble det ganske godt faktisk Hjemmet kan vi spare til mannfolka, så kan vi heller gjøre litt når permisjonen kommer :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. januar 2011 #540 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg kjenner ikke noe livmor enda. Men jeg spenner alltid magemusklene enten jeg står eller sitter, så klarer liksom ikke å slappe av så jeg kommer til... Men kjenner etter hver kveld, så gleder meg til jeg finner noe! Føler jeg har funnet en stilling der jeg klarer å slappe av litt og kjenne etter Hva er det tidligste man kan ha kynnere forrsten? Boken min sier fra 12 uker, men det er stort sett alltid fleregangsfødende. Lurer på om det er det jeg har hatt i dag nemlig, klarer ikke forklare følelsen med noe annet. Sliten, varm og travel i magen/hofteområdet. Kjennes ikke ut som noe krampe egentlig, bare som et lett knip. (Men ikke som mageknip) Andre som har kjent slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå