Sunshine Skrevet 21. desember 2010 #381 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Det tok vel 1 - 1 1/2 uke fra jeg var hos legen til jeg fikk brev fra Ahus om fødeplass og UL. Skal på UL 4 feb, da er jeg i slutten av uke 18. Endret 21. desember 2010 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. desember 2010 #382 Del Skrevet 21. desember 2010 Samme her Molde eller Ålesund Og da e valget enkelt :-) bare tre dager? tar du tidlig ultralyd? Jeg har 7 uker å vente i spenning på hva som befinner seg inne der. Magen er kjempestor allerede og er bare 11+5 uke på vei:) ( ska legge ut bilde) Men i går kjente jeg de første bevegelsene, og jeg har kjent noen sprell i dag. Herlig :) Ellers har det vert en LAAAANG dag i dag, min kjære ramla på jobb i natt å har fått brudd i hånden, så i dag har vi brukt dagen på venting på sykehuset, å med en gutt på 4 er det en prøvelse i seg sjøl ;-) Skal ha tidlig ul, vi har mistet så "mange" ganger før vi fikk lillemann, så jeg klarer ikke roe meg før jeg har sett at hjertet slår. Går på abyl-e som er blodfortynnende, gikk på det i forrige svangerskap også og da gikk alt fint. Håper på det nå også Oi, det var tidlig å kjenne bevegelser, men så deilig. Da er det iallefall ingen tvil om at alt er som det skal. God bedring til mannen din, godt det er jul og ferie Jeg har endelig fått kontrakten min, og venter bare på de magiske 12. Er jo over en mnd igjen men, tror det blir en fin jul uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. desember 2010 #383 Del Skrevet 21. desember 2010 Samme her Molde eller Ålesund Og da e valget enkelt :-) bare tre dager? tar du tidlig ultralyd? Jeg har 7 uker å vente i spenning på hva som befinner seg inne der. Magen er kjempestor allerede og er bare 11+5 uke på vei:) ( ska legge ut bilde) Men i går kjente jeg de første bevegelsene, og jeg har kjent noen sprell i dag. Herlig :) Ellers har det vert en LAAAANG dag i dag, min kjære ramla på jobb i natt å har fått brudd i hånden, så i dag har vi brukt dagen på venting på sykehuset, å med en gutt på 4 er det en prøvelse i seg sjøl ;-) Skal ha tidlig ul, vi har mistet så "mange" ganger før vi fikk lillemann, så jeg klarer ikke roe meg før jeg har sett at hjertet slår. Går på abyl-e som er blodfortynnende, gikk på det i forrige svangerskap også og da gikk alt fint. Håper på det nå også Oi, det var tidlig å kjenne bevegelser, men så deilig. Da er det iallefall ingen tvil om at alt er som det skal. God bedring til mannen din, godt det er jul og ferie Jeg har endelig fått kontrakten min, og venter bare på de magiske 12. Er jo over en mnd igjen men, tror det blir en fin jul uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 21. desember 2010 #384 Del Skrevet 21. desember 2010 Gratulerer med 2. trimester i dag DEN magen da! min har ikke forandret seg noe særlig den... ---- Ang Ullevål: så at mitt brev var sendt 14, men jeg fikk det først i går (20), mao kunne jeg ha krabbet bort til Ullevål, hentet det og krabbet tilbake på kortere tid... Hehe tusen takk ja magen er stor og er litt spent på om det er bare en der Tenkte jeg skulle bestille meg en time hos jordmor før ultralyden, for å se om hun hører mer enn en hjertelyd kjekt å bo på landet skjønner jeg var hos legen på torsdag og fikk timen til ul i posten på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. desember 2010 #385 Del Skrevet 23. desember 2010 Gooood jul alle juli-augustdamer Tenk, neste jul skal vi feire med en mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 23. desember 2010 #386 Del Skrevet 23. desember 2010 God jul alle sammen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. desember 2010 #387 Del Skrevet 23. desember 2010 god jul damer! Bare få timer til ordentlig juleferie nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 24. desember 2010 #388 Del Skrevet 24. desember 2010 Riktig god jul til alle! Vi var på tidlig ul på onsdag og så en liten spire med hjerte og plommesekk:) Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dilemin Skrevet 25. desember 2010 #389 Del Skrevet 25. desember 2010 Da har jeg også sett min lille spire, hjertet slo og alt var bra Termin ble en uke før, noe jeg ikke sier nei takk til Blødde litt i går så var utrolig nervøs før ultralyden.. Håper alle har hatt en fin jul med sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. desember 2010 #390 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg fikk et så nydelig babyteppe av mamma, i microfleece med Ole Brum på! :rødme: :rødme: Jeg ble så utrolig rørt. Det var akkurat som det gikk opp for meg at jeg har et lite menneske i magen som skal ligge på dette teppet om ca 7 mnd. Og det var så fantastisk og vakkert å tenke på Jeg ble skikkelig soft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 25. desember 2010 #391 Del Skrevet 25. desember 2010 Nå begynner det jammen å løsne litt denne kvalmen. Kvelden er fremdeles tøff men jeg har noen gode timer på dagen. Jeg har vært på den første økten i forbindelse med Duotest. Det er jammen ikke bare bare å skulle ta avgjørelser som fosterdiagnostikk gir muligheten til. Skal på UL i forbindelse med det til torsdag og jeg gruleder meg til det. Ellers syns jeg jeg har kjent noe i magen men tenkt det bare er luft siden jeg bare er 11 + 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. desember 2010 #392 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg har vært på den første økten i forbindelse med Duotest. Det er jammen ikke bare bare å skulle ta avgjørelser som fosterdiagnostikk gir muligheten til. Skal på UL i forbindelse med det til torsdag og jeg gruleder meg til det. Ellers syns jeg jeg har kjent noe i magen men tenkt det bare er luft siden jeg bare er 11 + 2. Duotest - er det blodprøver bare som måler verdier mellom 2 tidspunkt? Har du bestemt deg for å ta fostervannsprøve? Jeg har tenkt at om UL viser normal nakkefold så vil jeg ikke stikke noen lang sprøyte gjennom magen og inn i livmora... Bra kvalmen er på retur da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 25. desember 2010 #393 Del Skrevet 25. desember 2010 Nei Line. Duotesten er del av den målingen av nakkefolden du snakker om. Først må man til samtale der man får forklart de ulike alternativene ved forsterdiagnostikk som er enten ingenting, duotest eller fostervannsprøve. Man får forklart om hvordan de sannsynlighetsberegner om det er stor sjanse for Downs eller andre alvorlige kromosomfeil som øker med alderen. Dersom man går for duotest tar de en blodbrøve der de måler hormoner og noe annet jeg ikke husker i farten. Deretter blir du innkaldt til UL hvor de måler nakkefold og nesebein tror jeg. Utfra de to testene får man et annslag om hvor stor sannsynlighet det er for kromosomfeil. Får man dårligere enn 1 over 250 blir man også tilbudt forstervannsprøve som gir deg et ja, nei svar. Jeg var på første konsultasjon på Ullevål den 21 des og skal som sagt på UL til Torsdag. Kjenner jeg er veldig nervøs, hva om oddsen blir dårlig! Hva om det er noe galt!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. desember 2010 #394 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg var på første konsultasjon på Ullevål den 21 des og skal som sagt på UL til Torsdag. Kjenner jeg er veldig nervøs, hva om oddsen blir dårlig! Hva om det er noe galt!? Sannsynligheten er størst for at alt er bra - så vi satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 25. desember 2010 #395 Del Skrevet 25. desember 2010 Ja, det er jo mest sannsynlig det. Men du er jo ikke så mange færre uker gravid enn meg Line? Du skal vel sikkert inn snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. desember 2010 #396 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Ja, det er jo mest sannsynlig det. Men du er jo ikke så mange færre uker gravid enn meg Line? Du skal vel sikkert inn snart? God morgen! Ja, jeg venter på svar fra Ullevål om både fødeplass og UL. Har jo krav på UL i uke 11-12 og det blir helt i starten av januar Tror jeg skal ringe dit i løpet av romjulen og purre på svaret mitt Har du hatt en fin julefeiring Nyva? Og dere andre? Endret 26. desember 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 26. desember 2010 #397 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg har en deilig juleferie Line, håper du og alle andre her inne har det samme. Søsteren min tok litt av å kjøpe babyklær til magen til jul. :)Litt tidlig kanskje! Jeg fikk UL på Ullevål, bare samtalen og blodprøven. For UL må jeg på rikshospitalet, men så skal ikke jeg jeg føde i Oslo heller da. Kvalmen er på retur, helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 26. desember 2010 #398 Del Skrevet 26. desember 2010 Hei, hei jenter Jeg må bare innom for å juble for 12 uker julen har så langt vært veldig fin, satser på flere fine dager når vi drar til fjells nærmere helgen! Har ikke fortalt det til andre enn mannens foreldre på den siden da det er litt skilsmisser og andre kjipe ting som folk heller tenker på. Syns liksom ikke vi da kan komme og "gni" dette i fjeset på dem sikkert rart tenkt, men det er nå sånn jeg er... Uansett: 12 uker og juuuuuuuul ---- Btw: så koselig å høre at alt stod bra til med nurket minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 28. desember 2010 #399 Del Skrevet 28. desember 2010 Riktig god jul til alle! Vi var på tidlig ul på onsdag og så en liten spire med hjerte og plommesekk:) så fantastisk!! Da har jeg også sett min lille spire, hjertet slo og alt var bra Termin ble en uke før, noe jeg ikke sier nei takk til Blødde litt i går så var utrolig nervøs før ultralyden.. Håper alle har hatt en fin jul med sine Herlige nyheter, er en deilig følelse å vite at alt ser bra ut! :rødme: Jeg fikk et så nydelig babyteppe av mamma, i microfleece med Ole Brum på! :rødme: :rødme: Jeg ble så utrolig rørt. Det var akkurat som det gikk opp for meg at jeg har et lite menneske i magen som skal ligge på dette teppet om ca 7 mnd. Og det var så fantastisk og vakkert å tenke på Jeg ble skikkelig soft Aaaaaawwww, det er lov å være "soft" i slik en stund Line Hei, hei jenter Jeg må bare innom for å juble for 12 uker julen har så langt vært veldig fin, satser på flere fine dager når vi drar til fjells nærmere helgen! 12 UKER -------------------------------------------------- Håper alle har hatt en flott jul så langt og har planer om også å nyte de siste dagene i dette året. Tenk at det snart er 2011 - året da vi får en liten en. Tenker stadig at julen 2011 blir spesiell :rødme: Er det noen av dere som skriver graviditetsdagbok? Sånn på papir? Jeg vurderer å begynne, tenker at det er hyggelig å ha noe å se tilbake på. Jeg er glad i å scrapp så tenkte kanskje å "style" opp en vanlig notatbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 28. desember 2010 #400 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har lenge tenkt på det, mest for å notere ned hvordan graviditeten oppleves slik at jeg har det til neste gang. Det kan kanskje hjelpe å roe ned eventuelle bekymringer tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå