Gå til innhold

bryllupskake- hva spør dere bakeren om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og leser på en amerikansk nettside, 20 viktige spørsmål man må rette til bakeren/konditoren når det gjelder kake... Selvfølgelig, noen av disse er veldig amerikanske, men jeg kom til å tenke: Hva spør man om i norge, utover "Kan dere bake kake", "hva koster det" og " kan jeg smake en bit" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frakt av kake, hva det koster og hvor kaka kan hentes om den blir bakt et annet sted.

Jeg er litt nysgjerrig på hva slags spørsmål det er på den siden; jeg spurte ikke om på langt nær så mye da min bedre halvdel og jeg skulle bestille. Kan du poste en link? :)

Smaksprøve er VELDIG viktig. Jeg var veldig innstilt på å ha sjokoladekake, men ombestemte meg kjapt da jeg ble tilbudt å smake på kremen. Den smakte smør og fett uten så mye som et snev av sjokoladesmak.

Det er også lurt å spørre om pris på pynt. Konditoriet vi var innom forlangte 500 kroner for å legge littegrann frukt oppå ei eneste kake. Marsipanroser, kruseduller og slikt var derimot inkludert i prisen.

Skrevet

det er en haug med sånne sider, den jeg kikka på var vel denne: Min lenke

Skrevet

Vi spurte bare om vi kunne få komme og prøvesmake vi...

Og de fikk vi =o)

Skrevet

Jeg har et annet spm om kake.. Når burde man egentlig bestille den? :P

Skrevet

Aner ikke! :)

Ser at noen engels/amerikanske sider anbefaler å ta kontakt ca omtrent samtidig med at lokale og dato er satt, og helst ikke mindre enn 6 uker før... Hvordan det er i norge har jeg ingen anelse om! :)

Skrevet

Lønner seg non å være ute i god tid. Ta det med en gang så er det gjort =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...