Gå til innhold

Sår i ørene...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I over ett år nå har det klødd noe sinnssykt i ørene mine. Noen ganger renner det klar væske ut av ørekanalen som får det til å klø enda mer, og det kan vare i opptil en time. Jeg har prøvd å lete på nettet men finner ikke noe. Var også hos legen min, som ga meg en krem å smøre, men den funket ikke.

Det er ikke på en spesiell plass jeg klør og får sår - det er inni ørekanalen og utfor...

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksem eller noe?

Evt så så jeg på "Du er hva du spiser" en dame som begynte å klø voldsomt i ørene fordi hun spiste for mye sukker og ikke tålte det... :klø:

Skrevet

Høres ut som eksem /stresseksem.

Legen er almenpraktiserende og har ikke greie på alt. Synes det er merkelig at du har gått 1 år med plager uten at legen har sendt deg videre.

Be legen din hennvise deg til øre,nese,hals spessialist, er DE som har greie på ører ;-)

De -ser- og kan ta prøver for å finne ut hva det er.

Er flere typer medisiner en kan få for å lindrer plagene. Både salve og dråper.

Men ver litt obs på at enkelte av disse -kan- gi kløe og svie som bivirkning ved bruk i lengre tid.

Går en lenge slik kan en fort bli plaget med små og tildels hissige betennelser i øregangene i perioder.

Husk å -ikke- bruk Q-tips el.lignende i øregangen, da "dytter" du det som renner ut lengre inn i øregangen. Det skaper forværring av plagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...