Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Jeg er så ufattelig trist, de er jo unge.. Hvorfor?! :trist::sukk: Kjenner meg bare sliten nå, leste tilfeldigvis VG før jeg reiste til svigers og trodde det helt ærlig var "bare" en gasseksplosjon (da jeg kun leste at det hadde vært eksplosjon i Oslo)... det med Utøya gjør meg bare sint og lei meg! Tenker på de stakkars familiene som har mistet noen. :sukk:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg er helt målløs. Jeg blir så trist innvendig. Så mange mennesker som har dødd helt unødig. Og hva er motivet? Hva er årsaken til at så mange mennesker må sørge over tapet av sine kjære idag? Og denne nordmannen som står bak dette her, hva har fått ham til å gå til dette steget?! Det er så mange spørsmål som står ubesvart.

Ikke minst konsekvensene det får for hele folket. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er redd. Jeg er redd det skal skje i min by, med mine nære og kjære. Jeg tror nok ikke jeg er alene om den følelsen. Faren er jo at den grunnleggende følelsen av trygghet i vårt eget land blir stjålet fra oss. Det må bare ikke skje! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg frikveld. En venninne har tatt Pittelille ikveld og sparket meg på hodet ut :fnise: Så ikveld skal jeg faktisk på fest. Jeg har kjøpt inn sko og dill dall, og er på vei på badet for å stæsje meg skikkelig opp. Dette skal bli en konge kveld!

Men fy flate som jeg savner Pittelille... Og jeg leverte henne fra meg for en halv time siden... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Her går alt fint og flott. Lillemor vokser og legger på seg. MASSE! Hun har fått skikkelig bollekinn og dobbelthake! Kjempekoselig! Hun er snill og grei. Har slitt litt med magen, men endelig har jeg funnet en mme som passer. Hipp har virkelig reddet puppene mine! Nå har jeg begynt å få dreisen på ammingen igjen, så målet er å få produksjonen opp nok til at vi kan kutte ut mme-en før jeg begynner på skolen om tre uker :jepp:

Festen var kjempekjekk! Det var herlig å komme seg ut litt. Tenke på litt annet enn bare bleier og amming. Men det var enda bedre å få henne tilbake igjen dagen etterpå. Jeg savnet henne skikkelig, og fy så vanskelig det var å levere henne fra meg. I tillegg så følte jeg at jeg hadde hatt et ublidt møte mellom et vogntog og en fjellvegg dagen derpå :fnise: Jeg er tydeligvis ikke lengre dreven i alkoholens verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er :) Deilig at det begynner å gå bedre da!

Er sikkert ikke bare bare å begynne å drikke alkohol igjen etter å ha holdt seg unna så lenge nei :fnise:

Bra å få kommet seg ut av og til når man er hjemme med den lille hele dagen :jepp: Så er det jo litt deilig å savne de skikkelig og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, to glass champagne og et halv boks med øl så satt jeg og hadde noen alvorlige fniseanfall :fnise: Men til mitt forsvar så visste jeg at dersom jeg tok for hardt i, så ville jeg ende til sengs klokken elleve. Derfor tok jeg det rolig og holdt til og med ut til nachspiel! Men det var ikke gøy å være meg dagen etterpå gitt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagne er jo livsfarlig :fnise: Er bra gjort å holde ut til nachpielet da! Er ganske imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, var ganske imponert selv også :fnise:

Imorgen er det flyttedag! Vi flytter inn i nye leiligheten min. Fy så herlig det skal bli. Nå holder jeg på å pakke siste rest av ting, og jeg har flyttebil på vei som skal hente alt sammen. Pittelille ligger i fanget til den stolte mormor. Hun har planer om å nærmest kose den stakkars babyen ihjel før imorgen. Hun er jo vant med å se henne hver eneste dag, nå kommer det til å gå ihvertfall to uker før neste gang.

Det blir rart å ha det hele og fulle ansvaret for Pittelille helt på egenhånd, uten noen å gi henne til når jeg skal dusje eller på do. Rart men virkelig deilig. Nå må jeg finne utav ting selv, og jeg får mulighet til å bli kjent med jenta mi på en helt ny måte. Nå blir jeg mamman hennes for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å være helt alene om henne da, det blir sikkert slitsomt, men du er utvilsomt klar for oppgaven! :jepp:

Hvordan har barnefar vært den siste tiden? Ser han mye til søta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med flyttingen! Blir sikkert deilig å bo for seg selv. Bare deg og Pittelille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttingen er endelig overstått. Etter to lange, sene og harde kvelder er endelig leiligheten presentabel. Det har blitt så fint :jepp:

Barnefar er det så som så med. Vi har jo ikke bodd på samme plass, så det har vært begrenset hvor mye han har fått sett henne. Men jeg skal ikke akkurat påstå at jeg er imponert over innsatsviljen når vi faktisk har vært i samme by som ham. Jeg håper det vil ta seg opp nå når vi bor en ti minutters gåtur fra ham.

Forresten. Vil dere ha oppskriften på hvordan man får en illsint og hylskrikende baby før klokka er sju om morgenen? Miste siste rest med morsmelkerstatning utover hele gulvet, slik at frokosten er ødelagt.

Men hva var belønningen for å løpe ned på butikken med upussa tenner og håret på halv tolv, slik at frokosten ble reddet allikevel? Det aller første skikkelige smilet :rodmer:

Det var så verdt det :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg måtte inn å oppdatere litt... Alt går fint :fnise: Jeg har virkelig ikke noe å skrive om. Dagene går sin vante gang med bleieskift, ammeforsøk, mating, kos og tur. Project Yummy Mummy er godt igang, tre kilo igjen. To uker igjen til skolen begynner... Jeg gleder meg.

Ellers er Pittelille verdens beste fremdeles. Bortsett fra igår kveld. Da var hun skikkelig sur og grinete hele kvelden, noe som virkelig tæret på tålmodigheten min når jeg prøvde å skru sammen senga hennes. Jeg fikk skrudd inn en halv skrue før hun begynte å vræle. Det var maaaange ukvemsord som fløy gjennom hodet mitt da gitt. Men idag var det greit igjen, og hun sovnet som en engel for en times tid siden. Nå skal jeg også legge meg. Føler meg lettere skadeskutt etter mange sene kvelder med leilighetsordning. Fremdeles litt som gjenstår, så har jeg en leilighet jeg er virkelig stolt av! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten... Pittelille er fire uker idag :hakeslepp: Hvor tar dagene veien?!? Tiden går jo så innmari fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...