Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Pinup-sko er FANTASTISKE!! Shoegasm så det holder :jepp: jeg er laaangt over middels glad i sko kan man si. Har fått meg en anseelig samling nå etterhvert :fnise: Det jeg liker så godt med den stilen er at den passe både min venninne som er en del overvektig, men også meg som er slank med timeglassfigur. vi har forskjellige kjoler, hun går mer for de som er utsvinget i skjørtet, mens jeg elsker og forguder de kroppsnære. Poenget er at vi kan gå ut på byen og begge føle oss kjempefine, selv om hun har en del ekstra kilo på kroppen. Det synes jeg er så flott! Så hjelper det jo også på at stilen er drop dead sexy :fnise:

Virker som om frøkna di feiret 17. mai hun også :fnise: Og hun kommer til å fortsette å feire hver eneste dag til hun kommer ut og sier hei til verden :rodmer:

Nå er det bare 1 uke igjen til jeg regnes som høygravid :sjokkert: Og så er det bare 5 dager igjen til det ikke gjør så mye om Pittelille finner ut at hun skal komme nå. Jeg gleder meg sånn til den milepælen! Da skal jeg senke skuldrene ihvertfall ti hakk!

Jeg må jo bli ferdig med den der fødebagen nå! Men jeg har ikke peeeiling på hva jeg skal ha med. Jeg er en av de som alltid pakker for lite :P Det er så irriterende å komme på sykehuset og finne ut at jeg ikke har tatt med halvparten av hva jeg trenger! Godt at butikkene ikke stenger selv om jeg har født :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:fnise: Pinup-sko er herlige! Og pinup-stilen i seg selv er jo litt mer universal, du trenger ikke være helt pinne for å trives.

Hu turna skikkelig ved middag i går og forloveden la hånda si på magen min. Han kjente og så magen hoppa, og jeg er bare 22 uker på vei. Det er herlig med aktive små frøkner. :fnise:

5 dager er jo ikke lenge, det er jo skikkelig kort til! Samme med det å være høygravid! Herligheten, tiden går så alt for fort egentlig. Og å pakke bag må man få gjort. Tror det finnes lister over hva man burde ta meg seg av saker og ting, har hvertfall sett i graviditetsbøkene jeg fikk fra fastlegen at de har lister. :fnise: Så tror du greier å ta med deg det du trenger. :fnise: Og nå begynte jeg å se for meg meg etter fødsel, med ei lita frøken sovende i barnevogna. Kan jeg få lov til å bli litt sentimental?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med bevegelse! Her har det blitt så trangt at de store sparkene uteblir, men det vises godt når hun flytter på foten eller armen. Hun har en favorittside å ligge på har jeg funnet ut. Hun har en tendens til å rett og slett flytte hele seg på den venstre siden av livmoren, slik at den høyre siden av magen min blir helt flat og den venstre siden tårner opp som et svært fjell :fnise: Det ser helt latterlig ut!

Jeg har surfet litt rundt på nettet etter tips til fødebag, men det virker jo rett og slett som om noen tar med seg halve klesskapet når de skal på sykehuset. Nei jeg får bare bruke fornuften å tenke meg frem til noe selv tenker jeg. Jeg skal på kontroll hos legen min på mandag, så jeg får spørre henne hva jeg skal ta med meg. Jeg har virkelig ikke peiling!

Jaaa du har absolutt lov til å bli litt sentimental! Jeg har det helt likt når jeg tenker på å amme. Det må være noe av det mest intime jeg kan tenke meg kan skje mellom mor og barn, og jeg blir helt myk innvendig bare av tanken på det. Ikke minst det første øyeblikket jeg får møte Pittelille, når hun legges opp på brystet rett etter at hun har blitt født. Nei fy jeg blir helt myk innvendig jeg nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er forresten Delphina, som står frem med den tøffe historien din i dagboka di! Det står det respekt av. Ikke minst så står det respekt av at du har styrken til å komme deg utav en slik livssituasjon, og refleksjon nok til å vite hva du skal gjøre annerledes for å ikke havne i samme situasjon igjen! Alle ære til deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nåååh, tøff er jeg ikke. Trengte å få ut den delen av meg, for at alle skal forstå at det er en grunn til at jeg tenker som jeg gjør og får de anfallene jeg får. :sjenert: Jeg er glad nå, så trengte å få ut det vonde gjennom ord.

Skjønner godt at du blir sentimental når du tenker på det med å amme og slikt. Blir veldig sentimental selv :rodmer: Nå er du også nærmere fødselen, så du får jo snart oppleve det å bli mamma til herlige lille pittelille. Det gleder jeg meg veldig til å høre, hvordan det er å bli mamma.

Herlighet, du trenger da ikke halve klesskapet. Tror det holder med et par joggebukser, t-skjorter, undertøy og sokker til deg, og litt til babyen. Babyverden og libero har gode lister i bøkene side. I tillegg har vi fått informasjon på nederlandsk som er god hjelp. :fnise:

Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg syns du er tøff jeg. Når man har opplevd noe slik så er det altfor lett å sperre seg inni seg selv etterpå. Men fordi at du klarer å snakke om det så har du kommet kjempelangt. Flinke Delphina :jepp:

Jeg gleder meg kjempemasse til å bli mamma. Jeg gleder meg enda mer til å være ferdig med å være gravid! :fnise: Jeg begynner å føle meg rimelig tung nå etterhvert, så det skal bli helt greit å være ferdig med dette. Når jeg gikk å la meg i går kveld, så innså jeg at vi snart er i slutten på mai, og jeg er rimelig overbevist om at jeg kommer til å føde i midten/slutten av juni. Det er ikke mange ukene til! Det er bare 3 uker og to dager til jeg er er i uke 37. 3 uker er IKKE lenge i det hele tatt. Fy flate så fort tiden går nå, samtidig så den går torturerende sent! :fnise: Jeg kjenner jeg begynner å få det travelt med å gjøre ferdig de siste forberedelsene. *lister seg stille ut og begynner å vaske babyklær...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, vaske babyklær :rodmer:

Men du, jeg var 110% sikker på at jeg kom til å føde den 25. januar, og 210% sikker på at jeg kom til å få før termin.

...snuppa ble født 10. februar :ler:

Hvis du føler deg tung allerede, så er det sikkert lurt at du føler du har det travelt, så du får unnagjort de største tingene nå. Den siste måneden lå jeg rett ut - og jeg hadde jo vært i kjempeform rett før! Plutselig sa det stopp ;) Så jeg vil anbefale deg å ha muligheten til å slappe av den aller siste tiden, og da heller finne noe uviktig å bedrive tiden med. Tv-serier foreksempel, så innholdsrikt liv hadde jeg i slutten av svangerskapet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg husker det GUNS. Har vage minner om at du var ganske lei av hele opplegget når du gikk over tiden :gjeiper: Nei vi får se når tuppa mi kommer. Som jeg har sagt så har jeg mine mistanker om at hun har arvet en viss stahet fra både meg og faren, så hun kommer vel aaaaaakkurat når det passer henne :fnise:

Livet mitt er ikke akkurat så innholdsrikt lengre nei. Det går i å lese seg gjennom hele True Blood- bokserien ("bare" ti bøker), for den siste skal komme nå i mai, og titte på alskens serier jeg ikke visste eksisterte engang. Daytime-tv er skikkelig søppel forresten, og Dr. Phil gir meg the heebie jeebies fra en annen planet :fnise: Jeg er nok ikke så stor som jeg vil ha det til egentlig. Jeg ligger jo fremdeles liitt under gjennomsnittet på symfyse/fundusmålet, men jeg føler meg ganske stor og uhamslig. Magen er liksom litt i veien uansett hva jeg gjør. Så er jeg ganske klar for å få unnagjort de siste forberedelsene, spesielt siden det fortsatt er en sjanse for for tidlig fødsel mtp den livmorhalsen. Jeg skulle forresten likt å fått en til undersøkelse nå for å sjekke hvordan jeg ligger an der. Har det blitt bedre, verre eller helt likt? :vetikke: Jeg merker ihvertfall at kroppen er i seriøs sparemodus på energien. Skal ikke noe som helst til før jeg kjenner meg helt utslitt i hele kroppen, og så mye energi forbruker jeg da virkelig ikke ved å trykke på fjernkontrollen. Så jeg har en teori om at kroppen min sparer det den kan på energien slik at jeg har et ekstralager når det virkelig trengs. :jepp:

Hei Pitteliten :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke er så stor så betyr ikke det at du ikke kan være tung, vet du :) Jeg var veldig stor (så jo ut som jeg hadde svelgt ei bowmlingkule... Nei, forresten, basketball - av det største slaget! Rart jeg klarte å gå uten å tippe framover :fnise:), men følte meg ikke tung - hadde bare veldig vondt.

Hahaha, jeg hater daytime-tv!!! :skratte: Da går det i serier på pc-en. Det vil si, nå går det mest i snuppelure da, og ikke hverken tv eller pc ;)

Det er jo bare å spørre om du må inn på flere sjekker? Det hadde jeg gjort, skader jo ikke å spørre. I verste fall får du et nei og en forklaring, og så lenge den er god så er jo det ok det. Du kan jo si at du ikke vil være bekymret, så heller vil inn til en sjekk ekstra hvis det er mulig?

Og det med energien - jeg tipper det er sant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lurer på om jeg skal høre med legen på kontrollen på mandag. Det er jo greit å være på den sikre siden mener jeg. Og det er jo også ganske O.K å vite hvordan det står til inni der.

Ja vet du hva, det er nærmest en fornærmelse av folks intelligens det søppelet de sender på dagtid. Jeg er så lite interessert i hva de der husfruene på Manhattan finner på at det er latterlig. Ikke minst hvorvidt Jon&Kate og alle de 8 ungene har en fin ferie eller ikke. Så det har blitt mye National Geographic i det siste. Da lærer jeg ihvertfall noe mens jeg sitter i godstolen og blir tjukkere :fnise:

Hahahaha, ja når det gjelder å tippe fremover! Jeg har en fast dag i måneden der jeg synger på en bar sammen med gode venner. Kjempekoselig! Når jeg står der å synger så hender det at jeg lukker øynene dersom det er en vanskelig tone jeg skal synge. Nå har jeg jo blitt ganske framtung (bare puppene alene er jo vokst til en imponerende I-cup), og for et par mnder siden når jeg skulle synge, så skulle jeg ta hardt i på en tone. Jeg lukka øynene og plutselig så kjente jeg at jeg sakte men sikkert mista balansen....FREMOVER! Jeg måtte bare åpne øynene igjen jeg, og holde dem åpne, jeg kunne jo ikke holde meg på bena lengre! :skratte: Det hadde tatt seg ut, å ligge langflat på gulvet på en møkkete pub mens jeg var god og gravid! :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er et sosialt menneske, bare ikke alltid like flink til å snakke for meg, muntlig. Er flink skriftlig. Da er det jo ikke akkurat et valg å sitte inne hele tiden, og å sperre inne hvilke problemer jeg faktisk har. Jeg har vært åpen om at jeg har slitt, og det vet jeg det ikke er så mange som er.

Jeg skal aldri mer klage over brystene mine altså. I-cup! Herlighet, men du er litt større rundt magen også nå enn det jeg er. Håper da inderlig jeg ikke når den cupen, dog tror det begynner å komme seg. :tongue:

National Geographic er så utrolig rått! Liker ikke skrot-tv, har aldri greid å se på Unge mødre, 16 and pregnant og slikt. Jeg greier bare ikke sette meg ned og se det, kanskje jeg har sperrer for det.. Men NG, History Channel, Discovery Channel og slikt er så artig å se på. Det er jo så mye å lære. :fnise: Litt næring til hjernen eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ganske lik. Mye flinkere til å snakke for meg skriftlig, det er så mye enklere å få det riktig da :jepp:

Nei jeg gleder meg grønn til puppene mine går noe tilbake! Jeg er fremdeles bare 70 rundt midjen så de er rimelig schwæææære disse matstasjonene mine. Kanskje derfor magen min virker litt liten :vetikke::fnise:

Ja det er ihvertfall mye bedre enn det andre søppelet som florerer på tven nå om dagen. Da foretrekker jeg en godt dokumentar eller noe! Apropos god dokumentar, jeg vil anbefale dere å se The suicide tourist! En utrolig sterk dokumentar om aktiv dødshjelp!

Litt næring er viktig, kan jo ikke dovne helt vekk heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Skjønner godt at det blir deilig med litt mindre melkestasjoner. Du er jo en del større nå rundt magen enn det jeg er. Så jeg har enda en stund for melkestasjonene mine når full kapasitet. :fnise:

Her er det lovlig å velge om du vil dø eller ikke. Dog, det er ganske strengt. Du og dine må være enige om at det er det rette for deg. Du kan gjerne si at "jeg har lyst til å dø en verdig død", signere papier, men.. Det gjennomføres ikke før familien din godtar dette valget. Du får litt tid til å ombestemme deg. Det er gjerne mennesker som sliter med sykdom som gjør dette. Vet ikke om det er slik turisme her, vet at det er for hasjen da.

Jeg dovner litt når jeg ser programmer som Paradise Hotel, jeg ender opp med å være flau på deres vegne, selv om de er med på dette. Jeg liker heller å se programmer der jeg kan risikere å se professorene jeg har hatt på universitetet. Er så interessant med marine ting og tang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er en skikkelig dokumentar-dronning når jeg får legge beslag på tv'en... "60-minutes" og "medisinske mysterier", samt "hvordan den lages" er skikkelig snadder-tv! :jepp:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og en I-cup..dæven for noen mugger! :overrasket:;) er det vanlig å gå opp mange størrelser egentlig? :sjenert: sikkert litt individuelt, men.. Jeg har liksom ikke tenkt på dette med puppene enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoho, ja jeg håper de har stoppet litt opp nå. Men sett på den andre siden så har ikke melka kommet enda, så tenker med gru på hvordan resultatet kommer til å bli når de tror de skal mate en hel afrikansk landsby.... :sjenert: Det er heldigvis veldig individuelt. De hadde en enorm vekst i begynnelsen av svangerskapet. Det var en eksplosjon med tre størrelser på noe som føltes over natten. De var jo en DD fra før, så jeg håpet jo at de ikke skulle vokse noe særlig, meeeen den gang ei :gjeiper:

Dokumentartv er kjempeinteressant! Jeg liker veldig godt historie, men også samtidsdokumentarer som tar opp viktige spørsmål i dagens samfunn, som for eksempel aktiv dødshjelp. Det er vel for det meste Sveits den selvmordsturismen foregår tror jeg. Vet ikke så mye om det egentlig, men synes det er meget interessant!

Jeg blir også dauflau når jeg ser Paradise Hotel og den slags program. Kjenner hjernen min smelter litt for hvert minutt. Men for all del, hver sin smak. Det er jo tydeligvis mange som finner programmet underholdende.

Jeg har forresten begynt å se 4400. Ganske spennende serie det der. Synes det er kjekt med slike serier, men jeg håper de ikke roter seg for mye inn i sitt eget plot slik Lost gjorde. Da mister jeg interessen helt og totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, I-cup! Ikke rart du holdt på å tippe fremover :fnise:

Puppene mine har ikke vokst så mye, en halv str ca. Syns det er greit med en D-cup jeg :) Vokser vel til de og. Er jo dette de er designet for, selvom ikke alle menn er helt enig :gjeiper:

Jeg er en av de som liker dritt-tv jeg :sjenert:

Moro å se andre dumme seg ut. Men jeg liker dokumentarer og slikt og da. Ser ikke bare på dritt :fnise: Jeg er litt tvslave dessverre. Og film. Blitt mye av begge deler i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er helt vanvittige. Blir spennende å se hvor jeg ender hen i størrelse :popcorn:

Vel det er som jeg sier. Smak og behag :) Det ender ofte med at jeg sitter å ser en eller annen form for dritt-tv, enten fordi jeg ikke gidder å lete etter fjernkontrollen eller fordi det ikke er noe annet på tv. Her har det også blitt litt for mye tv og film i det siste. Men det er jo faktisk ikke noe annet å gjøre inni denne gudsforlatte plassen jeg har flyttet til :fnise: Jeg har egentlig mange venner her, men det er evig lenge siden vi har hatt noen form for kontakt, så vi har rett og slett vokst fra hverandre. Jeg har ikke mye til felles med dem lengre. Så da blir det mye tv og stillesitting rett og slett.

Men idag tar det slutt! Idag reiser jeg til på besøk til vennegjengen min! Kontroll imorgen hos legen og etter det har jeg to dager til å være ekstreeemt sosial før det er tilbake til tvtittinga igjen :fnise: Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har kontroll samtidig, bare at jeg skal til jordmor, og du til lege. :fnise:

Jeg har måttet følge med på nederlandsk dritt tv, og der er det bare grining og slikt. Jeg har måttet sitte og småflire, fordi jeg lager underholdning i hodet. Så, svigers og forloveden tror det kanskje er noen skruer løse her. :fnise: Ellers elsker jeg programmer der jeg plutselig gliser og kan forklare prosessene. Så et program om RV G.O.Sars, forskningsskip i Bergen som jeg desverre ikke har vært på, og dette programmet tok for seg oseanografi og marinbiologi (jeg kjenner bare til planktonene). Gjett hvem som satt med det største gliset og forklarte en veldig uvitende forlovede om hvorfor det gikk ann for dyr å leve i giftige steder. :fnise: Stakar mannen min altså. :sjenert:

Blir jo koselig å besøke venninnene dine. Det at man reiser tilbake til hjemstedet, så er det forskjellig. De man har vært rundt de siste årene passer bedre til deg som voksen, enn de man var rundt når man var barn. En av mine nærmeste venninner hadde blitt så annerledes på de 3 årene jeg ikke hadde snakket med henne, og følte hun bare ville feste. Etter 3 år som student, er det også deilig å bare gjøre ingenting og bare prate. Orket ikke mer kontakt egentlig, vi var så forskjellige.

Gjetter du ender opp i størrelse K! Hopp over J og land inne på K-cupen. :ler:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...