Gå til innhold

Fysioterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært hos fysioterapeut noen ganger nå for problemer med nakke/rygg. Behandlinger er stort sett massasje nå til å beynne med. Har aldri vært hos fysioterapeut før, så er noen ting jeg lurer litt på :)

Fysioterapeuten er ikke av den pratsomme typen, så mens han masserer er det nesten litt pinlig stille. Jeg kommer ikke på så mye å snakke om heller.. Hvordan er det når dere er til behandling?

Føler det på en måte er så "intimt" med at han masserer meg (forbinder massasje mest med kos fra kjæreste), så blir det så merkelig når det er så stille. Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette, bare føler det er så rart!

Har også prøvd å spørre han ang. jobbsituasjonen min. Er student, og har en helgejobb med tungt arbeid. Etter helgene jeg har jobbet er det så vondt at jeg ikke klarer å ta av meg genseren selv, våkner om natten, klarer ikke ligge på siden osv. Nå er det bedre pga behandlingen, men det kommer så lett tilbake. Siden jeg er bedre nå vil jeg egentlig gå på jobb, men så er jeg redd det kommer tilbake like ille som det var, noe som går utover studiene mine. Har prøvd å snakke med fysio om det, men han er så avvikende. Ville bare lufte dette dilemmaet mitt her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til fysioterapeut en gang i uka, for nakke/ryggproblemer, og hun er helt fantastisk. Hun snakker hele tiden enten det er om personlige ting eller behandlinga eller for eksempel hva vi har gjort i helga og hva vi skal gjøre senere den dagen. Jeg har gått til henne i over ti år, så vi kjenner hverandre ganske godt men hun er sånn med alle pasientene sine.

Bare prøv å snakke mer med han, spørre spørsmål, osv. Det kommer seg vel etter en stund, tror jeg :)

Skrevet

Her er det slik at fysioterapeutene knapt nok er til stede. En kommer dit, gjør øvelser alene 30 min.

Blir lagt på en benk og får noen "sugekopper" her og der, vips så er terapauten borte og en ligger alene i en 20min med disse. Trening ferdig.

(Gjør akkurat det samme hjemme selv av trening, minus sugekoppene da- så skjønner ikke helt poenget med opplegget)

Min fysioterapeut er heller ikke av det pratsomme slaget. Er slik at jeg gjerne vil vite hva som er bra og ikke bra med trening på kroppen. Men han virker ganske irritert om jeg stiller et par spørsmål.

Kan tenkes det har noe med mannlige fysioterapeuter, har vert hos 3 stk gjennom tidene og ingen av dem har pratet noe og virker litt irritert om en spør om ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...