Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå kobberspiral, har hatt denne i 1,5 år nå, men nå vil jeg bli kvitt den. For mensen er ett mareritt og ha, jeg blør utrolig mye, og får helt grusomme smerter. Så jeg har 2-4 dager hvor jeg ikke fungerer, da orker jeg ikke trening eller skole. Og føler selv att dette ikke går mer.

Men så er problemet att jeg er ekstremt frukbar, og tåler hormonprevansjon dårlig. Har tenkt på hormonspiral,men er jo redd for att jeg ikke skal tåle den. Og den er jo ikke billig heller, så kjedelig og måtte ta den ut med en gang.

Så dere som har hormaonspiral, hva var bivirkningene deres?

Planen er att om ca 2 år skal jeg prøve å få barn, så trenger bare prevansjon i 2-3 år, og etter jeg da har fått det barnet så kan jeg sterilisere meg.

Hvis noen har tips om annen prevansjon bare kom med det og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hormonspiral og er veldig fornøyd. En lite plagsom bivirkning er at man kan miste mens. Uff så leit.

Men hvis du reagerer på hormonpreparater, vil jeg ikke anbefale det. da er det lurere å prøve forskjellige p-pille og mini-pille merker, til du finner et som funker.

Skrevet

Eg hadde hormonspiral for noken år sida, hadde det i 1,5år - først så blødde eg i et strekk i 3 måneder.. og deretter fikk eg så masse kviser at eg blei heilt deprimert.. la på meg gjorde eg og, slutta på det, og gjekk deretter over på Diane ppille og e veldig fornøyd :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Men nå er nok p-piller ett veldig dårlig alternaiv, for har brukt det før, og alltid vært veldig nøye med å ta det til samme tid hver kveld, da jeg var livredd for å bli gravid. Men ble allikevel gravid på p-pillen 2 ganger.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg har hormonspiral og er superfornøyd. Eneste bivirkningen jeg har er at jeg har mistet mensen. Har kanskje en liten blødningn hver tredje mnd som varer i en dag. Beste prevangsjonsmiddelet jeg har prøvd.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal høre med legen min om nuvaring, da jeg skal ta ut kobberspiralen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...