Gå til innhold

Typiske trekk ved 3 personlighetstyper

Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns ikke det går an å dele alle mennesker inn i tre personlighetstyper. Vi er alt for sammensatte til det.

Av disse tre er jeg Logiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det går an å dele alle mennesker inn i tre personlighetstyper. Vi er alt for sammensatte til det.

Av disse tre er jeg Logiker.

Ja, vi har selvfølgelig elementer fra de andre typene også. Men hvis du mener at noe mangler helt, så må du jo bare kommentere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm jeg vil hermed påstå at veldig mange kvinner har en personlighet som er typisk 'Hjelper'n'.

Og at veldig mange menn har en personlighet som er typisk 'Logiker'n'.

Betyr det da at disse to personlighetstypene passer best sammen?

Hvis du tar en titt på linkene steinar så er det jeg snakker om et mer utdypet system for de "personlighets" typene. :) Det er ganske interessant.. så jeg anbefaler å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke noen kilde, men regner med du har funnet dette på internett. :ler:

Nei, jeg fikk dette for mange herrens år siden i forbindelse med et kurs i å søke ansettelse faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en titt på linkene steinar så er det jeg snakker om et mer utdypet system for de "personlighets" typene. :) Det er ganske interessant.. så jeg anbefaler å ta en titt!

Ja, jeg skal nok ta en titt :)

Men husk at det enkle også kan være det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig en god blanding av alle tre. Mulig jeg benytter logikk fremfor de tre andre, sånn mest. Hjelpern i meg kommer helst frem ovenfor de nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg passer med noen av dem så er jeg nok nærmest logikeren, men har litt av fighteren også ser jeg. Det stemmer for øvrig ikke så verst med en mer omfattende personlighetstest som jeg fikk ta i jobbøyemed for en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke slike inndelinger er så nyttige, da jeg tror de fleste kan kjenne seg litt igjen i de tre. Jeg har derfor mer sans for inndelinger etter egenskaper, om man først liker sånt. Som en slik inndeling.

Og jeg klarer heller ikke å velge én av disse typene i startinnlegget som er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den testen jeg, men det ble vel ca. 50/50 rett. Mitt "problem" med sånne tester er at jeg er litt loner, trenger mye tid for meg selv, og foretrekker som regel å jobbe på egenhånd fremfor med andre. Samtidig er jeg veldig åpen, min empati er så sterk at den noen ganger kan bli et problem siden jeg kan ende opp med at tankene går i sirkel (for jeg prøver å se ting fra ALLE sin side), og når jeg først er sammen med folk så vil nok de fleste automatisk stemple meg som veldig sosial/har lett for å lese andre mennesker fordi jeg virker usjenert, ler og smiler lett, og er ikke redd for å snakke om verken stort eller smått.

Men spennende med sånne tester likevel, for å se hvor mye blir rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefs-ambisjoner her skjønner jeg ;)

Trives i å lede, ja. ;) Får se hva det blir til. En storesøster da, man blir nok litt formet av hvor man er i søskenflokk og slikt? Og oppvekst generelt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45% logiker, 45% hjelper og 10% fighter. Eller kanskje 40/40/20? :klø: Prosentene varierer nok litt når det gjelder fighter-delen, men logiker/hjelper-delene er ganske stabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du disse personlighetstypene fra Steinar?

jeg fant det litt vanskelig å identifisere meg med personlighetene skissert, men om jeg må plukke en så er det Logiker'n.

Jeg tar det for gitt at du postet denne tråden i all hovedsak for å få sagt dette:

Hmmmmmm jeg vil hermed påstå at veldig mange kvinner har en personlighet som er typisk 'Hjelper'n'.

Og at veldig mange menn har en personlighet som er typisk 'Logiker'n'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...