Steinar40 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Del Skrevet 31. oktober 2010 HJELPER'N FØLELSER - Aksepterer "varme". Avviser aggresjon. Hengivenhet og sympati er fremtredende. MÅL - Å akseptere. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem som er "varm" og hvem som er fiendtlig, hvem som hjelper og hvem som skader. INFLUERER ANDRE - Forsoner, beroliger, gir anerkjennelse, appellerer til medlidenhet, søker vennskap. OPPGAVELØSNING - Søker å skape harmoni, oppmuntre, redusere spenninger, finne kompromiss, uttrykke varme. OVERDREVEN TENDENS ... til å være vennlig. BLIR LETT ... en smule sentimental. FRYKTER ... å bli stående utenfor, ikke å bli likt, at det skal oppstå konflikter. TRENGER Å VISE MER ... styrke, fasthet, sikkerhet og selvhevdelse. FIGHTER'N FØLELSER - Aksepterer aggresjon. Avviser "varme". Streben, konkurranse og påståelighet er fremtredende. MÅL - Å dominere. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem som er sterk, hvem har makt, og hvem er svak. Hvem vinner - hvem taper. INFLUERER ANDRE - Gir ordre, truer, dirigerer, tilbyr utfordringer. Kontrollerer fordeling av belønninger. OPPGAVELØSNING - tar initiativ, krever disiplin, kjemper for resultater, gransker ulikheter, vil ta beslutninger. OVERDREVEN TENDENS ... til å fighte. BLIR LETT ... stridbar, kamplysten og sta. FRYKTER ... at han skal miste evnen til å slåss, at han skal bli "bløt", "sentimental" og avhengig. TRENGER Å VISE MER ... varme, omtanke, hensynsfullhet, objektivitet og ydmykhet. LOGIKER'N FØLELSER - Er full av forståelse, logikk, systemer og kunnskaper. Avviser både "varme" og aggresjon. MÅL - Å være korrekt. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem er intelligent. Hvem er nøyaktig - hvem unøyaktig. Hvem tenker klart - hvem ikke. INFLUERER ANDRE - Viser til regler og logikk. Viser til fakta og omfattende kunnskaper. OPPGAVELØSNING - Samler informasjon, klargjør idéer, definerer, systematiserer og kritiserer. OVERDREVEN TENDENS ... til å analysere. BLIR LETT ... pedantisk. FRYKTER ... følelser og irrasjonelle handlinger. Redd for uorden i sin egen verden. TRENGER Å VISE MER ... oppmerksomhet overfor følelser, evne til å uttrykke varme og til å sloss. Kjenner du deg igjen i noen av disse 3 personlighetstypene? Jeg må bare innrømme at det nesten er skremmende hvor typisk jeg passer inn på LOGIKER'N, selv om jeg har noen elementer ifra de andre typene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 31. oktober 2010 #2 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kjenner meg veldig igjen i 'Hjelper'n'. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Del Skrevet 31. oktober 2010 Nei, jeg er ingen av de typene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2010 #4 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er nok en hjelper jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #5 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er vel mest LOGIKER'N. (Mann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 31. oktober 2010 Nei, jeg er ingen av de typene. Nei, men du kan jo være en blanding av 2 av dem eller av alle 3 kanskje? Jeg er heller ikke bare 'Logiker'n'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 31. oktober 2010 #7 Del Skrevet 31. oktober 2010 hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 31. oktober 2010 hybrid Er du allikevel mest en av typene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #9 Del Skrevet 31. oktober 2010 hybrid Hva er hybrid? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 31. oktober 2010 #10 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kjenner meg igjen i Hjelper`n. Men kjenner også igjen deg i Logiker`n, Steinar...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kjenner meg igjen i Hjelper`n. Men kjenner også igjen deg i Logiker`n, Steinar...! Ja, jeg regnet jo med at noen her skulle "avsløre" meg der Men det er i hvert fall interessant. De fleste mennesker vil nok typisk passe mer eller mindre inn i en av disse 3 personlighetstypene, tenker jeg. Og da kan man jo forstå hvorfor ulike folk ikke alltid går så godt i sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 31. oktober 2010 #12 Del Skrevet 31. oktober 2010 Vil si jeg er en hjelper/logiker. På en vanlig dag er jeg nok aller mest hjelper. 80%, kanskje. Innimellom blir logikeren mye mer fremtredene, men spor av hjelperen er der likevel. Fighter'n er ikke hverdagskost og vil nok aldri bli sett på et forum! Derimot kan jeg nok bli provosert inn i den rollen i en ordentlig face-to-face krangel, og da er jeg ikke å spøke med. Skjer vel max 5 ganger i løpet av et år, for i en krangel vil logikeren i meg stortsett være nok. Jeg må få noen veldig stygge kommentarer slengt mot meg for at fighter'n skal ta over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 31. oktober 2010 #13 Del Skrevet 31. oktober 2010 HJELPER'N FØLELSER - Aksepterer "varme". Avviser aggresjon. Hengivenhet og sympati er fremtredende. MÅL - Å akseptere. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem som er "varm" og hvem som er fiendtlig, hvem som hjelper og hvem som skader. INFLUERER ANDRE - Forsoner, beroliger, gir anerkjennelse, appellerer til medlidenhet, søker vennskap. OPPGAVELØSNING - Søker å skape harmoni, oppmuntre, redusere spenninger, finne kompromiss, uttrykke varme. OVERDREVEN TENDENS ... til å være vennlig. BLIR LETT ... en smule sentimental. FRYKTER ... å bli stående utenfor, ikke å bli likt, at det skal oppstå konflikter. TRENGER Å VISE MER ... styrke, fasthet, sikkerhet og selvhevdelse. FIGHTER'N FØLELSER - Aksepterer aggresjon. Avviser "varme". Streben, konkurranse og påståelighet er fremtredende. MÅL - Å dominere. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem som er sterk, hvem har makt, og hvem er svak. Hvem vinner - hvem taper. INFLUERER ANDRE - Gir ordre, truer, dirigerer, tilbyr utfordringer. Kontrollerer fordeling av belønninger. OPPGAVELØSNING - tar initiativ, krever disiplin, kjemper for resultater, gransker ulikheter, vil ta beslutninger. OVERDREVEN TENDENS ... til å fighte. BLIR LETT ... stridbar, kamplysten og sta. FRYKTER ... at han skal miste evnen til å slåss, at han skal bli "bløt", "sentimental" og avhengig. TRENGER Å VISE MER ... varme, omtanke, hensynsfullhet, objektivitet og ydmykhet. LOGIKER'N FØLELSER - Er full av forståelse, logikk, systemer og kunnskaper. Avviser både "varme" og aggresjon. MÅL - Å være korrekt. DØMMER ANDRE ... ut fra hvem er intelligent. Hvem er nøyaktig - hvem unøyaktig. Hvem tenker klart - hvem ikke. INFLUERER ANDRE - Viser til regler og logikk. Viser til fakta og omfattende kunnskaper. OPPGAVELØSNING - Samler informasjon, klargjør idéer, definerer, systematiserer og kritiserer. OVERDREVEN TENDENS ... til å analysere. BLIR LETT ... pedantisk. FRYKTER ... følelser og irrasjonelle handlinger. Redd for uorden i sin egen verden. TRENGER Å VISE MER ... oppmerksomhet overfor følelser, evne til å uttrykke varme og til å sloss. Kjenner du deg igjen i noen av disse 3 personlighetstypene? Jeg må bare innrømme at det nesten er skremmende hvor typisk jeg passer inn på LOGIKER'N, selv om jeg har noen elementer ifra de andre typene også. Jeg tror jeg er litt av alle men mest den første, men jeg tror alle mennesker har alle disse personlighetstypene i seg. Bare at en kanskje er mer fremtredende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 31. oktober 2010 #14 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er du allikevel mest en av typene? Nei, altså jeg kjente meg igjen like mye på alle 3. ser jeg en gammel dame falle eller noe sånt, så hjelper jeg jo henne opp igjen. ser jeg 5 somaliere for eksempel prøve å bryte opp boden min så nøler jeg heller ikke med å angripe dem. ellers er jeg opptatt av forståelse,logikk,kunnskap også. fakta er også viktig for meg. så ja, hybrid var det beste jeg kom på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2010 #15 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ein blanding av hjelper'n og logikeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 31. oktober 2010 #16 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kjenner igjen flere elementer fra alle tre. Tror jeg er hjelper av natur, fighter av livserfaring og/men har lært meg å se mye fra logikerens side fordi jeg omgir meg mest med logikere av venner, inkludert min mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evalilja Skrevet 31. oktober 2010 #17 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hybrid men mest hjelperen. Jeg utdanner meg til radiograd hvor det er viktige trekk fra logikeren så vel som hjelperen. Fighter er jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. oktober 2010 #18 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvis man først skal snakke om personlighetstyper så : http://no.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator (testen: http://similarminds.com/jung.html ) De har ofte også "teorier" på hvilke personlighetstyper som passer best sammen.. dog man skal ta det med en klype salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvis man først skal snakke om personlighetstyper så : http://no.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator (testen: http://similarminds.com/jung.html ) De har ofte også "teorier" på hvilke personlighetstyper som passer best sammen.. dog man skal ta det med en klype salt. Hmmmmmm jeg vil hermed påstå at veldig mange kvinner har en personlighet som er typisk 'Hjelper'n'. Og at veldig mange menn har en personlighet som er typisk 'Logiker'n'. Betyr det da at disse to personlighetstypene passer best sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #20 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hmmmmmm jeg vil hermed påstå at veldig mange kvinner har en personlighet som er typisk 'Hjelper'n'. Og at veldig mange menn har en personlighet som er typisk 'Logiker'n'. Betyr det da at disse to personlighetstypene passer best sammen? Og enig (igjen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå