AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg er en jente på 25, som for noen måneder siden sluttet på p-piller etter å ha gått på dem sammenhengende i mer eller mindre 8 år. Har i tiden etter at jeg sluttet på pillen opplevd mange rare endringer med kroppen min, blant annet veeeldig kraftig oppblussing av kviser i ansikt, mister mer hår enn normalt på hodet og økt hårvekst i ansiktet, på magen og på bryst. Begynte på p-pillen igjen for et par måneder siden, men disse "kjipe" tingene har likevel ikke avtatt. Kom også på at de få gangene jeg har pauset fra p-piller i yngre år, så har mensen vært så uregelmessig, så jeg har begynt igjen for å få en stabil syklus. Har bestilt meg legetime, og har lyst til å sjekke om dette kan komme av pcos, men har skjønt at det ikke er så vanlig å lide av det når man ikke er overvektig. Kan jeg likevel kreve at legen min undersøker dette? Og sjekker man det ved blodprøve eller må man til gyn?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Jada, man kan ha PCOS selv om man er tynn. Det finnes mange slanke PCOS'ere. Du blir nok henvist til en gynekolog, for de er spesialistene på det. Du må ta blodprøver og innvendig UL.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå