AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Lurer på om det er noen som har forsøkt tankefeltsterapi og om dere evt har erfaringer - positive og negative. Da tenket jeg spesielt med behandling for nedstemthet og depresjon.
mp84 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Har ikke prøvd det selv, men pappa driver med det, og han har mange gode og positive erfaringer i forhold til det. Mennesker han har vært i kontakt med har opplevd å få en følelse av ro, og at ting er Ok.. Har ikke opplevd noen som har hatt noen negative virkninger av det. Enten funker det, eller så er du på status quo.. så det skader absolutt ikke å prøve! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg prøvde tankefeltterapi i forbindelse med angst knyttet til edderkoppfobi. Bodde i en leilighet som hadde mange kjempestoooore edderkopper og prøvde terapien litt for morro skyld (mamma hadde prøvd det for en fobi og det hjalp for henne). Følte terapien var litt rar, men at den gjorde meg rolig og mindre redd. Etter noen måneder måtte jeg flytte ut fra leilligheten fordi jeg til slutt ikke fikk sove der, men er nå ikke redd i det hele tatt for små/vanlige edderkopper. Enig med personen over - enten hjelper det eller så hjelper det ikke. Det blir uansett ikke verre, det skader ikke.. Så bare prøv =)
Cata Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Har prøvd da jeg gikk rundt og var konstant nedstemt etter et brudd, men for meg virket det ikke i det hele tatt. Jeg syntes bare det var merkelig. Men mulig det virker på litt mer håndfaste problemstillinger.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Har prøvd da jeg gikk rundt og var konstant nedstemt etter et brudd, men for meg virket det ikke i det hele tatt. Jeg syntes bare det var merkelig. Men mulig det virker på litt mer håndfaste problemstillinger. Det var det jeg "fryktet". Syntes det de reklamerte for nesten hørtes for godt ut til å være sant. Tusen takk for svar!
Gjest Cipheria Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Der er ingen dokumentasjon for at det virker bedre enn placebo og det hører under alternativ medisin nettopp fordi det ikke kan dokumenteres effekt. Ikke kast bort pengene.
Gjest Tjoms Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Ei venninne ble kvitt alvorlig depresjon med 2-3 behandlinger. Hu var veldig skeptisk til at det skulle fungere, så terapeuten banket for dèt også. Jeg skal prøve EFT (ala det samme) mot flyskrekk nå, får se hvordan det går
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå