Gå til innhold

Rødming


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente i 20 årene som siden tenårene har vært plaget av en ekstrem angst for å rødme. Dette har ført til mye skulking fra skole og jobb og ekstremt mye utgifter og tid på å finne det mest dekkende pudderet!

Jeg har begynt å innse at for å bli kvitt problemet hjelper det ikke lenger å bruke denne "sikkerhetsadferden" med å stikke av i tide og utide og å kamuflere meg i pudder og foundation. Det eneste som hjelper ifølge psykologen min, er å slutte å være redd for det, dvs. drite i at jeg rødmer. Problemet mitt er hvordan i all verden jeg skal klare dette. Det er jo min største frykt. Jeg får en sånn vanvittig flauhetsfølelse når jeg kjenner det koker i kinnene, og får full panikk.

Er det noen som har slitt med det samme problemet og som har klart å overvinne det på denne måten, eller er det kun operasjon og tabletter som hjelper?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker at jeg pleide å rødme litt da jeg gikk på ungdomskolen. Jeg var veldig sjenert og litt redd for hva de andre mente om meg. Men etter hvert som selvtilliten min økte, og jeg begynte på vgs, så har jeg ikke merket noe til det. Ja, det er mulig at jeg begynte å drite i om jeg rødmet, men det er som du sier ikke bare enkelt å ikke tenke så mye på det.

Hvis du utsetter deg for situasjoner du syns er ubehagelige, vil du etterhvert føle en mestreingsfølelse, og selvtilliten din vil gradvis øke av det. Men det er jo en lang og smertefull/ pinlig vei å gå, men det er jo bedre enn å gjemme seg bort å unngå de sosiale situasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...