AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Har hatt fryktelig med magetrøbbel den siste uka. Alt fra diare, til hard mage, til ekstremt med luft osv. Dette er ufattelig slitsomt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det! Jeg spiser vanlig mat, men har veldig ugunstige tider å spise på. Frokost rundt klokken sju/åtte, lunsj rundt ett/to på dagen, et mellommåltid mellom fem/seks og middag mellom åtte/ti. Har prøvd det meste som peppermynte olje, idoform, nycomed og diverse kjerringråd. Så og si ingenting hjelper. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre! Er i tillegg veldig kvalm og generelt uvel. Vet ikke om det kan ha en sammenheng. Sliter også veldig for tiden når det kommer til den psykiske delen. På forhånd, takk for råd og tips!
Gjest Petra Prøvedokke Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har hatt det noenlunde likedan siste uka! Kan godt være treg i magen tidlig på dagen, for så å ha 'diare-tendenser' om kvelden, liksom...? Kunne, hvertfall - de siste dagene har magen bare vært treg. Har avføring hver dag, men det tar sin tid og sånn... Hm. Det kan ikke være en del av sesong-forkjølelse ellernosånn? For jeg har vært forkjøla i flere uker nå, gitt... Ellers så prøver jeg å drikke et par liter vann til dagen. Og i morgen skal jeg bløte linfrø og spise, så får vi se. Men for at det skal stabilisere seg og holde seg sunt og greit, er det vel kostholdet generelt vi bør forandre på. Ikke søtt, mindre melvarer, mer grønnsaker og frukt, mye vann...? Se ellers tråden min om matintoleranse, jeg lurer på om jeg reagerer på noe - det kan ikke være noe sånt med deg også?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har hatt det noenlunde likedan siste uka! Kan godt være treg i magen tidlig på dagen, for så å ha 'diare-tendenser' om kvelden, liksom...? Kunne, hvertfall - de siste dagene har magen bare vært treg. Har avføring hver dag, men det tar sin tid og sånn... Hm. Det kan ikke være en del av sesong-forkjølelse ellernosånn? For jeg har vært forkjøla i flere uker nå, gitt... Ellers så prøver jeg å drikke et par liter vann til dagen. Og i morgen skal jeg bløte linfrø og spise, så får vi se. Men for at det skal stabilisere seg og holde seg sunt og greit, er det vel kostholdet generelt vi bør forandre på. Ikke søtt, mindre melvarer, mer grønnsaker og frukt, mye vann...? Se ellers tråden min om matintoleranse, jeg lurer på om jeg reagerer på noe - det kan ikke være noe sånt med deg også? Er ikke forkjøla nå, så det kan ikke ha en sammenheng i allefall. Føler meg temmelig frisk ellers. Pussige greier! Prøver å drikke så mye vann som mulig i løpet av en dag, men det ender opp med at jeg må på do så ofte at jeg ikke orker å holde på sånn i lengden. Jeg har aldri reagert på noe spesielt tidligere, men det kan jo være mulig at jeg har utviklet noe nå den siste tiden. Spiser som sagt vanlig, men til ugunstige tider.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Imodium Comp fungerte for meg, magen var helt bra etter 1,5 timer etter at jeg tok de to første tablettene. Trengte ikke oppfølgingskur en gang, herlig!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Hjalp det mot både luft, diare og hele pakka?
Gjest idakaroline Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Noen som har et par gode råd mot mageknip? Blir helt gal her!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå