Gå til innhold

Trang livmorhals - spiral


Gjest Margrethe

Anbefalte innlegg

Gjest Margrethe

Hei,

Jeg ble henvist til gynekolog for å få satt i spiral i etterkant av en celleprøve for noen uker siden. Gynekologen foretok en ultralydundersøkelse og sa at alt så fint ut. Men, fikk ikke til å sette inn spiral. Etter to forsøk bedøvet hun livmorhalsen, men heller ikke da gikk det. Hun sa noe om at hun kunne lage en falsk kanal, men at det ikke ble helt rett, det heller. Etter tre forsøk og 40 minutter senere ga hun opp, konkluderte med at livmorhalsen er for trang og skal henvise meg til sykehuset. Hun sa hun kom 3-4cm inn før det sa stopp.

Jeg har menstruasjon, men kan det hende at jeg blør fra et annet sted enn livmorhalsen? Min søster har endometriose. Kan det være endometriose på livmorhalsen?

Ser mange online skriver om utblokking av livmorhalsen. Hva er det?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du født før?

Jeg hadde ikke det, men gikk fint fordet, og jeg var bare 17 på det tidspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utblokking av livmorhalsen er nettopp utblokking. Da presser man livmorhalsen litt ut, så man kan føre inn f.eks en spiral.

For noen så gjør det vondt, andre bare litt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe

Jeg vet ikke om dette ble forsøkt på meg i dag. Etter andre gang sa hun at hun skulle sette bedøvelse og at den inneholdt adrenalin, som kunne gi litt hjertebank. Kan det hende at utblokking er forsøkt? (Aner ikke hvordan det gjøres, så....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...