Gå til innhold

Hvordan lage gode cupcakes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har en ide om hvordan man kan få den oransj? Til halloween :ler::) Og hva skal man bruke for å få de der svarte tinga? :)

post-39735-1288276204,1387_thumb.jpg

Har sett på noen andre innlegg og her er en oppskrift på buttercream, er den bra tror dere? Og hvor mye er 1 cup? :ler:

1 cup butter, softened

1 teaspoon vanilje sukker

4 cups melis

2 tablespoons milk

In a large bowl, cream together the butter and vanilla. Blend in the sugar, one cup at a time, beating well after each addition. Beat in the milk, and continue mixing until light and fluffy. Keep icing covered until ready to decorate.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 kopp er det samme som 180 ml.

Oransje fargen får du ved og bruke konditorfarge rød og gul :) Du kan bruke lakris for øynene og munnen :) Eller svart icing :)

Skrevet

Ok, tusen takk! Har ikke så god kontroll :)

Svart icing? Hva er det? :)

Skrevet (endret)

Hvis noen har en god oppskrift på vanlige muffins så er det bra =) Har bare brukt ferdig-pakker frem til nå, jeg :O

Endret av Florinova
Skrevet

Oransje fargen får du ved og bruke konditorfarge rød og gul :) Du kan bruke lakris for øynene og munnen :) Eller svart icing :)

Tusen takk! =) Hva er svart icing? vet ikke så mye om dette her jeg ;)

Skrevet

Svart icing er det samme som buttercream bare du tilsetter enten mørk sjokolade eller svart konditorfarge (som du får kjøpt i de fleste konditorier eller hobby butikker)

Denne muffins oppskriften er jo veldig fin til Halloween, nå som det er høst/vinter og greier :)

Skrevet

Svart icing er det samme som buttercream bare du tilsetter enten mørk sjokolade eller svart konditorfarge (som du får kjøpt i de fleste konditorier eller hobby butikker)

Denne muffins oppskriften er jo veldig fin til Halloween, nå som det er høst/vinter og greier :)

Takker =)

Skrevet

Ifølge Wikipedia er 1 US Cup = 2.4dl

Jeg bruker decilitermål med cups på så da slipper jeg å tenke på det...

Skrevet

Anbefaler å kjøpe konditorfarge fra Wilton, sjekk ut Rafens, Jernia, Cacas etc.. Fargene er mye bedre enn de norske, du trenger kun en dråpe og alt er godkjent av mattilsynet :Nikke:

Det gir flotte farger, uten å ødelegge smaken på kaken eller frostingen! :)

Til det svarte kan du som andre foreslo bruke lakris, kjøp ulike varianter og skjær i biter og sett sammen:)

Vil du sette smak på cupcakesene som passer Halloween anbefaler jeg f.eks. ingefær eller en oppskrift basert på gresskarpurée. Kjempegod høstaktig smak med snev av krydder :)

Lykke til!

Skrevet

Ifølge Wikipedia er 1 US Cup = 2.4dl

Jeg bruker decilitermål med cups på så da slipper jeg å tenke på det...

Okei, takk =) :)

Skrevet

Anbefaler å kjøpe konditorfarge fra Wilton, sjekk ut Rafens, Jernia, Cacas etc.. Fargene er mye bedre enn de norske, du trenger kun en dråpe og alt er godkjent av mattilsynet :Nikke:

Det gir flotte farger, uten å ødelegge smaken på kaken eller frostingen! :)

Til det svarte kan du som andre foreslo bruke lakris, kjøp ulike varianter og skjær i biter og sett sammen:)

Vil du sette smak på cupcakesene som passer Halloween anbefaler jeg f.eks. ingefær eller en oppskrift basert på gresskarpurée. Kjempegod høstaktig smak med snev av krydder :)

Lykke til!

Å, tusen takk, det skal jeg sjekke ut! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...