Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg tar doktorgrad. Før det hadde eg artium (gymnaste eller generell studiekompetanse), så ei cand.mag grad frå universitetet (4 år), så master frå universitetet og så PhD. Ta doktorgrad/ PhD er ikkje noko ein berre hoppar rett inn på, det er ei forskingsgrad. Og klart master står langt over yrkesretta utdanning i ei akademisk rangering, det skulle då berre mangle! Yrkesretta utdanning er 2 år teori, 2 år praksis som regel, master er 3 år vidaregåande, minst 3 år grunnutdanning på universitet før ein kan søke master ein gong.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at du ønsker doktorgrad som frisør?

Ønsker du å finne opp en ny hårspray, vil du starte en ny trend eller skrive bok om frisyrer?

Skrevet

Hva er grunnen til at du ønsker doktorgrad som frisør?

Ønsker du å finne opp en ny hårspray, vil du starte en ny trend eller skrive bok om frisyrer?

Det så klart ny forskning det går ut på, men jeg sier ikke mer. Jeg ønsker ikke at noen skal stjele ideen min. Kommer til å skrive på engelsk.

Skrevet

Men i alle dager for et svar. Det er da folk her inne som tar doktorgrad. Blir de bedt om å ikke være her inne de også?

Jepp, og for det meste burde man egentlig gjøre akkurat det i stedet for å bruke aaalt for mye tid på KG.

*overbevise seg selv*

Skrevet

Jepp, og for det meste burde man egentlig gjøre akkurat det i stedet for å bruke aaalt for mye tid på KG.

*overbevise seg selv*

Du får si det til de som er her ca døgnet rundt.

Gjest Spinell
Skrevet

Du får si det til de som er her ca døgnet rundt.

Det er vel få andre som har proklamert at de skal bli "æresdoktorfrisør" offentlig her inne før :fnise:

Skrevet

Du kan ta sikte på en Dr Philos istedenfor en PhD, den kan du hvertfall i teorien ta uten foregående akademisk utdanning. I praksis tror jeg imidlertid det skal godt gjøres!

Skrevet

Det er vel få andre som har proklamert at de skal bli "æresdoktorfrisør" offentlig her inne før :fnise:

Snakk om å vri på ting.

Man får ikke til noe uten å prøve og det hadde vært veldig gøy å bli den første doktoren innen frisør, ja. Da skal jeg hilse til dere i talen min. :gjeiper:

Skrevet

Du kan ta sikte på en Dr Philos istedenfor en PhD, den kan du hvertfall i teorien ta uten foregående akademisk utdanning. I praksis tror jeg imidlertid det skal godt gjøres!

Takk, jeg skal undersøke det. Intet er umulig når man har så mye pågangsmot som jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...