Gå til innhold

Hva slags prevensjon når du er singel

Fremhevede innlegg

Gjest jente 28
Skrevet

Jeg og noen venninner diskuterte her om dagen om det er vanlig å bruke fast prevensjon når man er singel. Så jeg spør rett ut her hva dere gjør? Svar gjerne dere som er i forhold nå hva dere brukte da dere var single.

Selv bruker jeg p-piller, men jeg bruker også kondom når jeg ligger med en "pulevenn" jeg har

Synes det er greit å slippe av/på med p-pillene avhengig om jeg er i forhold eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Idamarte
Skrevet

Jeg brukte også p-piller som singel, tenkte på samme måten som du.

Gjest Spinell
Skrevet

Da jeg var langvarig singel brukte jeg kun kondom. Jeg likte ikke bivirkningene som P-pillene gav meg, så jeg syntes det var like greit å slippe hormonpåvirkningen.

Skrevet

Jeg og noen venninner diskuterte her om dagen om det er vanlig å bruke fast prevensjon når man er singel. Så jeg spør rett ut her hva dere gjør? Svar gjerne dere som er i forhold nå hva dere brukte da dere var single.

Selv bruker jeg p-piller, men jeg bruker også kondom når jeg ligger med en "pulevenn" jeg har

Synes det er greit å slippe av/på med p-pillene avhengig om jeg er i forhold eller ikke.

Bruker kun kondom selv når jeg er i forhold. Men det er avstandsforhold, så har liksom sex 1-2 ganger ei helg. Syns kondom funker veldig greit, slipper hormonene. Så har man bare angrepille tilgjengelig.

Skrevet

Foretrekker prevansjon uavhengig av sivilstatus. endte opp med spiral og er fornøyd.

På en måte er prevansjon viktigere dersom man er singel siden en graviditet blir tøffere enn om man er i et forhold.

Gjest Sommertid
Skrevet

Har hormonspiral, men ville brukt kondom også om jeg skulle hatt meg med noen.

Skrevet

Om vaginalt samelie er aktuelt, FAM, eventuelt med kondom i tillegg. Normalt sett er det oralsex og andre "kreative" sextyper. (smittestatus kjent)

Sterilisering er neste stopp.

Skrevet

Hei!

Jente 25: Bruker kun kondom da jeg ikke tåler p-piller. Har av den grunn også bare brukt kondom i de forholdene jeg har vært i (til guttenes store fortvilelse).

Skrevet

Brukte ingenting da jeg var singel. Det ble aldri aktuelt før jeg faktisk meg kjæreste.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...