Gå til innhold

bensinmåleren har hengt seg opp....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mitsubichi fra 1997 der bensinmåleren har hengt seg opp. Fylte full tank her for en stund siden, og siden da har det stått at det er full tank hele tiden (noe det selvfølgelig ikke er). Dette resulterer i at jeg ikke har anelse om hvor mye drivstoff som er på bilen, og jeg må drive og fylle annenhver dag så jeg ikke plutselig går tom midt på motorveien. Hadde altså vært greit å få den til å funke igjen :-)

Er det noe enkelt jeg kan gjøre selv, eller må den leveres inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet jo hvor stor tanken er. Sånn hurtigregning er 1 liter pr. mil. Sett på trippeltelleren så ser du hvor langt du har kjørt etter at du fylte bensin. Fyll på nytt når du tror du har 1/2 eller 1/3 tank. Da bør du ikke kunne kjøre deg tom for bensin. Vil du ha en ekstra sikkerhet så ha en bensinkanne på 5 liter i bilen. Problemet løst uten en dyr verkstedtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg gjør som anonym over foreslår, gidder ikke spandere så mye på en gammel bil til 10 000 om det ikke er noe som går utover sikkerheten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Tror jeg gjør som anonym over foreslår, gidder ikke spandere så mye på en gammel bil til 10 000 om det ikke er noe som går utover sikkerheten=)

Jeg hadde det samme problemet med min første bil, som var gammel og billig. Det er trolig flottøren inni tanken som har satt seg fast, og med mindre den løsner av egen hjelp ved kjøring på ekstremhumpete veg e.l. skal man nok vite hva man gjør for å begi seg inn på reparasjon av dette selv.

Se f.eks her.

Jeg valgte å gjøre som AB kl 11.59 sier: følg med på tripptelleren og i begynnelsen fyller når du tror tanken er halvfull. Etterhvert får du ganske god trening i å beregne hvor mye du har brukt, og kan la tanken bli ca 1/3 full før du fyller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...