rachel who Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hei Jeg leter etter en tapas resturant midt i Oslo sentrum. Ikke i Vika eller Majorstuen, men midt i sentrum. Er det noen som kjenner til noen?
Bernina Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hva mener du at er Oslo sentrum da? San Leandro ligger i Vika, et par minutter fra Karl Johan (og rett utenfor den ene inngangen til Nationalteatret stasjon - så den er liksom ikke midt i Vika). På Youngstorget finner du Cafe Tenerife. Delicatessen (en av mine favoritter) ligger nederst på Grünerløkka
Bernina Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Også er det er sted i Rådhusgata som heter Litt På Si (lenge siden jeg var der)
Lizzee Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Som Bernina anbefaler jeg også Delicatessen. Der er det kjempegod tapas. Ellers så ligger jo San Leandro i Vika veldig greit til om man er i sentrum da. Tar ikke mange minuttene å gå bort dit om du er i området rundt spikersuppa f.eks. Men det spørs jo hvor i Oslo sentrum du er.... Er du ved Oslo S og mener det er sentrum så er det jo et stykke å gå.
Lizzee Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Kom på en til: La Sangria (rett ved SAS-hotellet og Slottsparken)
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg var på San Leandro en gang og bestilte den største tapasmenyen til 335 kroner. Synes det var utrolig lite mat, og etter at vi dro derfra måtte jeg på et gatekjøkken for å bli mett.
rachel who Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk for tips alle sammen. :-) San Leandro har jeg vært en gang. Fikk kjempedårlig service og maten gjorde ingen inntrykk. KOmmer aldri til å dra tilbake. Jeg var på San Leandro en gang og bestilte den største tapasmenyen til 335 kroner. Synes det var utrolig lite mat, og etter at vi dro derfra måtte jeg på et gatekjøkken for å bli mett.
rachel who Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2010 Også er det er sted i Rådhusgata som heter Litt På Si (lenge siden jeg var der) Vet du om de har en hjemmeside?
Arachnophobia Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Besøkte San Leandro i Sporveisgata (Marjorstuen) og ble servert av eieren. Han ga oss meget god service! Restauranten var intim, samtidig som den var urban og kul! Lammefilèt med bringebærsaus MÅ prøves før man dør! 1
lykkeknotten Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Hvordan er prisnivået på Delicatessen?
Lizzee Skrevet 28. oktober 2010 #11 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg var på San Leandro en gang og bestilte den største tapasmenyen til 335 kroner. Synes det var utrolig lite mat, og etter at vi dro derfra måtte jeg på et gatekjøkken for å bli mett. Jeg bestiller aldri ferdig meny - men plukker de rettene jeg selv vil ha. Blir alltid mett! Tusen takk for tips alle sammen. :-) San Leandro har jeg vært en gang. Fikk kjempedårlig service og maten gjorde ingen inntrykk. KOmmer aldri til å dra tilbake. Overrasket. Jeg får alltid god service der og maten er utmerket. Slik spansk tapas skal være (har vært der med spanjoler som syntes det var veldig bra) Men smaken er jo forskjellig.
matentusiasten Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hvordan er prisnivået på Delicatessen? Omtrent som San Leandro. Hvis du spiser det du vil ha, med et glass vin / øl og legger på litt driks så lander du på rundt 300. Det er jo ikke så værst. Muligens litt billigere også, avhengig av hvor mange retter du pleier å bestille. Jeg synes det er bra å være tre personer sammen - da er det best balananse mellom antall retter og mengde, spør du meg. Husk bare at det vanskelig å få bord der. Du kan risikere å måtte vente i over en time. Endret 28. oktober 2010 av matentusiasten
Lizzee Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 Det er også en som heter Toro Toro i Ruseløkkveien 14. Har ikke vært der men gått mye forbi og det sitter bestandig folk der.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #14 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg bestiller aldri ferdig meny - men plukker de rettene jeg selv vil ha. Blir alltid mett! Selvfølgelig kan man bestille enkeltretter så man blir mett til slutt, men da må man betale det hvite ut av øyet. Når man betaler over 300 kroner for et måltid forventer jeg at det er nok (spesielt siden det er den største menyen), men det er mulig jeg er kravstor.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #15 Skrevet 31. oktober 2010 Selvfølgelig kan man bestille enkeltretter så man blir mett til slutt, men da må man betale det hvite ut av øyet. Når man betaler over 300 kroner for et måltid forventer jeg at det er nok (spesielt siden det er den største menyen), men det er mulig jeg er kravstor. Jeg tenker ikke "bestille enkeltretter så man blir mett til slutt". Jeg bestiller enkeltretter fordi jeg ikke vil ha en ferdig sammensatt meny. Ikke meny og deretter enkeltretter. For meg er det viktigere å spise noe som er godt enn å bli stappmett. Å betale 300 for et måltid m/ett glass rødvin til er ikke mye. Det er jo det man ofte betaler for en hovedrett alene (også har man forrett til 150, dessert og vin i tillegg). Jeg er også kravstor - men mer til kvalitet enn mengde mat. Og mett blir jeg av tapas til 300 kroner. Kanskje du bare er veldig veldig sulten? 1
Lizzee Skrevet 1. november 2010 #16 Skrevet 1. november 2010 Selvfølgelig kan man bestille enkeltretter så man blir mett til slutt, men da må man betale det hvite ut av øyet. Når man betaler over 300 kroner for et måltid forventer jeg at det er nok (spesielt siden det er den største menyen), men det er mulig jeg er kravstor. For meg handler det mest om å bestille enkeltretter fordi jeg ofte vil ha andre ting enn det som er på den komponerte menyen. 335,- for 12 stk tapas synes ikke jeg er så verst pris jeg. Men man må jo se an de forskjellige rettene som er med og vurdere om det er noe man tror man blir mett av. Eller om man i det hele tatt liker alle rettene. For meg blir det alltid dyrere fordi jeg bestiller enkeltretter. Er vi flere sammen er det ofte greit med ferdig meny. Men om jeg kun skal velge etter egen gane velger jeg enkeltretter og får akkurat det jeg har lyst på.
¤flicka¤ Skrevet 1. november 2010 #17 Skrevet 1. november 2010 Jeg liker Vann & Brød på Grønland. God mat og ikke veldig dyrt
Bernina Skrevet 1. november 2010 #18 Skrevet 1. november 2010 Jeg liker Vann & Brød på Grønland. God mat og ikke veldig dyrt Ja der er det god mat!!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #19 Skrevet 1. november 2010 Hei Jeg leter etter en tapas resturant midt i Oslo sentrum. Ikke i Vika eller Majorstuen, men midt i sentrum. Er det noen som kjenner til noen? Midt i sentrum? Mener du midt på Karl Johan da eller? Kan være lurt å bevege seg litt unna Karl Johan. Det er ikke så mye tapassteder der heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå