Gå til innhold

PFC

Fremhevede innlegg

Gjest Atanih2
Skrevet

Vet ikke om dette er helt riktig emne å legge spørsmålet mitt i, men men!

Idag leste jeg en annonse i bladet "Woman", som er for PFC prevensjon. Dette har jeg aldri hørt om før, så lurer på om noen har prøvd det, eller bruker det nå?

Jeg skjønte liksom ikke helt hvordan det funka. På denne kan man både beskytte seg mot å bli uønsket gravid, se når man har eggløsning, og den viser når du er gravid.

Og sist men ikke minst, null bivirkninger og den er hormonfri.

Anyone? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er INGEN SIKKER prevensjon. Du må måle temperaturen din hver dag som da registres i apparatet og regner ut hvilken dager du er mest fruktbar. Den er ment for par som prøver å bli gravid men noen bruke den også i tillegg til annen prevensjon for å så "holde seg unna" de dagene man er mest fruktbar.

Men den er som sagt ikke sikker som prevensjon siden temperaturen i kroppen kan forandre seg selv om man ikke har eggløsning og sædceller kan overleve lenge nok til å befrukte egget selv etter eggløsningen.

Gjest Atanih2
Skrevet

Dette er INGEN SIKKER prevensjon. Du må måle temperaturen din hver dag som da registres i apparatet og regner ut hvilken dager du er mest fruktbar. Den er ment for par som prøver å bli gravid men noen bruke den også i tillegg til annen prevensjon for å så "holde seg unna" de dagene man er mest fruktbar.

Men den er som sagt ikke sikker som prevensjon siden temperaturen i kroppen kan forandre seg selv om man ikke har eggløsning og sædceller kan overleve lenge nok til å befrukte egget selv etter eggløsningen.

Ja, var det jeg tenkte. Var liksom "for godt til å være sant". :P Var inne på nettsida igår etter at jeg skrev dette innlegget, og så at den koster noe med 3000kr... Tror jeg holder meg til 100-kroners gode gamle p-piller jeg :)

Skrevet

Ja, var det jeg tenkte. Var liksom "for godt til å være sant". :P Var inne på nettsida igår etter at jeg skrev dette innlegget, og så at den koster noe med 3000kr... Tror jeg holder meg til 100-kroners gode gamle p-piller jeg :)

Hehe, det er nok det beste ja :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...