Gå til innhold

Dum-og-deilig eller smart-og-stygg??

Hva ville du helst vært?  

1. 1. Hva ville du helst vært?

• Dum og deilig
      25
    • Smart og stygg
      35

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser forøvrig at mange damer foretrekker stygg og RIK... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser forøvrig at mange damer foretrekker stygg og RIK...  :wink:

Ja selvfølgelig... :blunke: Rik fordi, ja trenger jeg i det hele tatt å forklare hvorfor??? Stygg fordi slapp å være redd for at alle andre også ville ha han (hvis de ikke fant ut at han var veldig rik da.)

Sambo er forsåvidt hverken stygg eller rik...

Jennifer

Skrevet

Ja akk!..om det bare hadde vært så vel!

=)

Gjest sexysadie
Skrevet

Her i vesten er en pen kvinne mye godt d samme som en mager kvinne.

Her gjelder Wallis Simpsons motto: Du kan aldrig bli for tynn eller for rik....

Jævla lurt sagt av ei kjerrring uten pupper og uten ræv :hoho:

Skrevet

Ærlig talt... Jeg tror vi bytter ut «stygg» med «ytre attraktiv», jeg. Dette er jo et spørsmål som ikke bare omhandler tykk/tynn, men også blinde, rullestolbrukere, og andre som faktisk ikke KAN gjøre noe med det som hemmer dem på kjøttmarkedet.

Til dere som mener det er bedre å være dum som et brød og attraktiv enn å være smart og ikke attraktiv lurer jeg på følgende: Har det ikke slått dere at det må være ulidelig lite givende å være en gullfisk? Eller hvor lite du hadde fått igjen for å sitte i en komfortabel sofa hele dagen med en fóringsautomat og en TV som konstant står på Hotell Cæsar foran deg? Joda, jeg er med på tankegangen at det jo ikke ville spille noen rolle siden du alikevel ikke har forstand til å skjønne at Hotell Cæsar er teit, men HALLO DA! Noe skurrer!

Det som jeg ser på som deilig med å være menneske, er å kunne bruke hodet mitt, lære nye ting og knekke harde nøtter. Jeg må si jeg gruer meg til den dagen ting blir rutine eller til jeg ikke har forstand til å ta avgjørelser. Joda, jeg ville jo ikke merke det, men det er alikevel så langt fra det jeg ønsker at hodet mitt skal brukes til at det ville være helt på snørra for meg å ønske at jeg var pen og attraktiv foran smart.

Jeg ville faktisk heller sittet i rullestol lam fra brystet og ned enn å miste min evne til å ta gode beslutninger. Jeg ser på det som så utrolig mye værre å bli stempla dum enn å bli stemplet stygg/lite attraktiv at jeg sitter her og lurer på om dere som heller vil være pene og dumme faktisk allerede er på god vei med en av delene...

Tenk, tenk, tenk. Det er det det hele faktisk handler om.

Skrevet

:Nikke: :klappesmiley:

Utrolig bra innlegg Achmed, - jeg er veldig enig med deg i det du skriver! Det er faktisk mye viktigere å kunne tenke lenger enn nesa si enn å kunne få den mannen/dama man helst vil ha!

Det skal du ha Achmed - dum er du ikke :wink:

Lillian

Skrevet

Er det noen som er i tvil om at det er adskillig lettere å være mann/stygg/smart enn kvinne/stygg/smart?

Jennifer

Gjest sexysadie
Skrevet
Er det noen som er i tvil om at det er adskillig lettere å være mann/stygg/smart enn kvinne/stygg/smart?

Jennifer

Hva er egentlig galt med at en kvinne er både pen og smart?

De fleste blondiner jeg kjenner er meget intelligente mennesker; efterhånden er de egentlig ikke så veldig blonde heller.....

Skrevet

:o

Atdetvar?

Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. Det har med respekten for sitt eget hode.

Skrevet

Jeg gidder ikke å kaste meg inn i den diskusjonen som dette har utviklet seg til, så jeg nøyer meg med å svare på det opprinnelige spørsmålet.

Jeg valgte at jeg ville være dum og deilig, fordi jeg har prøvd det der med å være smart og stygg, og det er ikke noe gøyt. Jeg har alltid misundt alle de jentene som gikk rundt og var dumme som brød men som alikevel hadde mange venner rundt seg. Det er ikke noe gøy å være stygg, smart og uten venner.

Så ja, jeg ville ha valgt å være dum og deilig uten å nøle et sekund hvis jeg hadde kunnet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var som deg, Padmee. Smart forble jeg (+/- :blunke: ), utseendet forandra seg. Tiltross for at jeg var smart/så eksentrisk ut, og ble mobba for det ville jeg ALDRI ha vært dum og deilig.

Å bruke hjernen på et visst nivå er en frihet jeg aldri ville velge bort. For meg har "retten" til å bruke og uttrykke det som forgår i tankeprosessene noe med integritet å gjøre. Jeg ville aldri ha valgt det bort. For meg ville det ha vært en usannsynlig meningsløs tilværelse.

Dessuten; skjønnhet forsvinner med årene. Bruker man hjernen blir den bare bedre og bedre.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o

Atdetvar?

Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. Det har med respekten for sitt eget hode.

Handler det ikke først og fremst om å leve et så godt liv som mulig? Og selvfølgelig handler det om kjønn. Jeg er ikke i tvil om at presset på kvinner for at de skal se bra ut er mye sterkere enn det er på menn.

Dette med stygg/smart, pen/dum er jo heldigvis ikke et enten eller.

Hva er egentlig galt med at en kvinne er både pen og smart?

Heldigvis ingen ting!

Jennifer

Skrevet

Det var visst ikke bare Shivani som falt ut...

Jennifer

Skrevet

Det er vanskelig å velge mellom. Mener dette absolutt er kjønnsbestemt som Jennifer er inne på - og at kvinner blir mye mer vurdert etter utseendet.

Jeg hadde valgt stygg og smart - heldigvis er det jo ikke alle som bare vurderer etter utseende. Jeg må kunne ha følelsen av å utrette noe fornuftig i løpet av en dag. Dette gjør man lettere når man er smart.

Gjest Embla s
Skrevet

Jammen hvis man nå er dum da.. Går man da rundt og føler seg dum? Det tror ikke jeg. Jeg tenker at er man dum, så tenker man som best man kan allikevel. Tror ikke dumme lever noe mindreverdig liv (i egne øyne). Om andre mener de lever et trist liv, spiller vel mindre rolle så lenge man har det bra med seg selv der man er?

Det blir jo som om Einstein skulle gå rundt og føle medlidenhet med oss normalt begavede fordi vi engasjerer oss i - for ham- meningsløse sysler og "går glipp av" det han syntes var meningsfullt?! Eller? :kul:

Skrevet
Mener dette absolutt er kjønnsbestemt som Jennifer er inne på - og at kvinner blir mye mer vurdert etter utseendet.

Hva du mener kan jeg jo ikke benekte. Men enig er jeg jo ikke. :wink:

Joda, det er godt mulig, og jeg er forsåvidt rimelig sikker på at kvinner blir mer vurdert enn menn på utseende. Men i denne sammenhengen ser jeg det som irrelevant. Når man sier "stygg" i denne diskusjonen sammenheng tolker iallefall jeg det som uatraktiv, og da spiller det ingen rolle hvilket kjønn man er. Det er like ille å være uatraktiv for en mann som for en kvinne. Ergo, glem kjønn.

Jammen hvis man nå er dum da.. Går man da rundt og føler seg dum? Det tror ikke jeg. Jeg tenker at er man dum, så tenker man som best man kan allikevel. Tror ikke dumme lever noe mindreverdig liv (i egne øyne). Om andre mener de lever et trist liv, spiller vel mindre rolle så lenge man har det bra med seg selv der man er?

Det blir jo som om Einstein skulle gå rundt og føle medlidenhet med oss normalt begavede fordi vi engasjerer oss i - for ham- meningsløse sysler og "går glipp av" det han syntes var meningsfullt?! Eller? :kul:

Dette ble en lang quote, men shit la gå.

Det er faktisk en del mennesker som går rundt og vet at de ikke er de skarpeste knivene i skuffen, og som ergrer seg over det. Men blåss i det. Det er ikke relevant. Poenget er at du i den situasjonen du er i i dag skal avgjøre hva du ville valgt. Det er ikke snakk om å se ned på andre mennesker, men å føle på seg hva som er bedre.

Jeg kjente av helt naturlige årsaker ikke Einstein, men jeg tviler på at han noen sinne ville vurdert å butte ut sin hjerne for et litt bedre utseende. Men for all del... Jeg kan ta feil.

Skrevet

Tror jeg ombestemmer meg.......d er lov! Vil være dum og deilig isteden for stygg, feit og smart! :wink:

Skrevet

Embla_s kommer jo med en god kommentar , man kan jo være dum og deilig OG ha det bra. Uansett om man selv vet at man er dum eller ikke så er jo poenget at man har det godt med seg selv. Alle har ikke ønske om å gjøre karriere.

Det med kjønn har kanskje ikke noe i denne diskusjonen men jeg har lyst til å spinne på det. Er jo mange eksempler på menn som hvertfall jeg ikke synes er spes. pene som drar de vakre damene - feks. Røkke og Spetalen. Nå er det jo selvfølgelig sikkert andre kvaliteter ved de enn at de er smarte og rike som gjør de tiltrekkende - kanskje.

Et motstykke er Celina Midelfart - eneste gangene hun får omtale er når klærne hennes omtales , eller når hun er sett sammen med Røkke/Trump osv. - sjelden fordi hun faktisk er i ledelsen i et av Norges rikeste firma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...