Gå til innhold

Hvilke farger?

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Vi skal snart flytte, og leiligheten vi skal inn i er mindre enn vi hadde tenkt oss, så vi skal legge helt lyst laminatgulv på kjøkken og stue. Jeg tror fargen heter skandinavisk lønn.

Videre skal vi ha kjøkkeninnredning i glatt bjørk, og med mørk grå benkeplate til. Jeg har sett meg ut noen kvadratiske 10x10cm fliser som jeg muligens vil ha under benken, de er gråbeige, jeg vil beskrive fargen som noe à la våt kritt. Men hva slags farge skal vi da ha på kjøkkenveggene? Det bør vel harmonere med flisene, men jeg er redd det hele skal bli for fargeløst.

Over til stua: som nevnt lyse golv, møblene er mørk grå og i mørkt tre, og vi er mest glade i jordfarger/svart. Selv ser jeg for meg en beigetone som er brunaktig? Noen fargetips til meg?? Hvilke produsenter???

Dette ble masse, men for tida har jeg litt kaos oppi hodet.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi holder på å bygge hus, og har også helt lyst gulv(bjørkeparkett), jeg skal male veggene i stua i NEVER, har mørkbrun sofa, men ikke kjøpt noe salonbord, reol og skap ennå.( vet ikke om jeg skal satse på lyse eller mørke møbler) Kjøkkenet vårt er i Bjørk, skal se om jeg finner en lys gråfrønn farge der, ellers blir det NEVER på kjøkken og. DUN er også veldig fin. Ellers kan du se på Nordsjø sine sider, masse fine farger. Bestill et blad som heter KEY, masse tips der.

Skrevet

Hei:)

Jeg synes gråblå farger er veldig fint inntil lyse tresorter. Får du rette nyansen oppnår du et rent og morderne intrykk.

Har tidligere fått anbefalinger på farger som Merida og Dueblå, men har enda ikke sett dem selv. Skal også male kjøkkenet til våren igjen, det blir nok da i noe av det nevnte over eller en farge med noe mer turkis i..se ala siste episode av Bolig:lyst på TvNorge.

Når det gjelder beige farger har jeg tidligere blitt fortalt av en interiør konsulent at det lett kan se skittent ut på et kjøkken.

Lykke til!

Gjest Ethereal
Skrevet

Lyse farger MÅ det bli; leiligheten er liten, og det gjør at den virker større. Jeg ser for meg en farge som er en blanding av grått og lilla på kjøkkenet; litt Malve, men med mer gråtone i seg. Høres det sprøtt ut? Da må jeg isåfall finne andre fliser enn de gråhvite (eller kanskje ikke, det er uansett en nøytral tone)

Gjest Anonymous
Skrevet

JEg synes grå, gråblå, beige, grønn kan bli fint.(veldig duse) Styr unna gulhvite farger, det blir for mye ton i ton med gulv og kjøkken

Skrevet
Jeg ser for meg en farge som er en blanding av grått og lilla på kjøkkenet;

Lilla er veldig fint til grått og gråtoner. Det gir farge til rommet på en fin måte :) det samme gjelder rødt. Men lillafargen bør helle mot rødt...

Skrevet

Vi har en veldig lys og dus vårgrønn på kjøkkenveggene... Veldig fint til lyst tre. Skal til å flytte og jeg vil gjerne ha den i det nye huset også

Skrevet

Jeg har faktisk grålilla på kjøkkenet, men det er da bare en anelse lilla i gråfargen. Husk at lillafargen synes mye bedre når den kommer på en stor flate enn på fargeprøven, så velg med omhu - gjerne lysere enn du tror! Ellers er jeg veldig fornøyd med denne fargen, har hvit kjøkkeninnredning ellers (femtitalls med små vinduer i skapene).

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har faktisk bestemt meg :) Har en maler i familien, og han kom med en fargepalett og gode råd. Kjøkkenet blir i en kjølig gråtone som har litt blått i seg, stua blir lys gråbeige, og soverommet en nydelig grålilla tone. Men fortsatt er det to uker igjen til vi overtar.....(utålmodig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...