Gå til innhold

Adhd/add

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du adhd eller add? Hvilken medisin går du på? jeg har nettopp fått vite at jeg har add og går på dexedrine, synes det fungerer helt greit.

ps. Fortell gjerne om hvordan det er å ha adhd/add=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Add og concerta.

Skrevet

ADD, går på ritalin :-)

Er veldig ukonsentrert i de fleste sammenhenger; film, skole, samtaler etc. Jeg fikk "diagnosen" i slutten av 2009, og måtte vente i ett halvt år før jeg fikk resepten på ritalin, fordi du må ta så mange tester og utredninger.

Merker ikke noe stor forskjell når jeg går på medisin, bortsett fra at jeg er mere fokusert når folk snakker til meg/noe skjer! Har ikke hatt noen spesielle bivirkninger av ritalin, bortsett fra minsket matlyst.

Skrevet

hei :)

jeg fikk diagnosen ADD i 2002, og startet opp med ritalin, etter ca 2 år med det gikk jeg over til conserta, som jeg brukte i ca 2 år. merket ingen foskjell på de 2 typene, eneste er at conserta tok jeg 1 gang om dagen, mens ritalin måtte jeg ta 3 ganger om dagen. jeg vokste det heldigvist av meg når jeg ble 17-18 år.. :)

Skrevet

...hva er forskjellen på ADD og ADHD egentlig? Trodde det var ulike navn for det samme jeg...

Broren min ble mistenkt å ha ADHD(http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5648&MainArea_5661=5648:0:15,2917:1:0:0:::0:0&MainLeft_5648=5544:60586::1:5647:2:::0:0), men den gangen viste det seg at det handlet rett og slett om at han var for intelligent for sin aldersklasse og rett og slett var understimulert... Nå undersøkte jeg ikke noe mer om det den gangen(var ikke så gammel) men tenkt mye på det i etterkant, så er jo litt nysgjerrig da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...