Gjest Consensio Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Noen her som har en god oppskrift på boller? Smakte noen her om dagen, men glemte helt å be om oppskriften, eneste jeg vet er at min mann sa det var muskat i dem. Han visste dette fordi han hadde kommentert bollene ved å si at de smakte som jul der han kommer fra, og da hadde hun som har bakt dem sagt at det er sikkert fordi de inneholder muskat. De bollene var så gode , luftige, samtidig som de var små og faste (smulet ingenting), og jeg vil så gjerne prøve å bake like gode boller, men sliter med å finne oppskrift på nettet.
Honesty Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Det var ikke kardemomme, da? Muskat er vel ganske uvanlig i boller.
Gjest Anjelika Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Noe slikt? : http://www.mrw.no/sweet%20dough/engelske%20krydderboller.html Jeg har ikke prøvd den, men har laget boller med muskat i før og det var iallefall kjempegodt. Har ikke oppskriften her da, den var i et slikt hefte som typisk følger med allers/hjemmet. Tror de het juleboller der, eller noe i den duren. Lukter veldig jul!
Gjest Consensio Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Niiice Da skal det bakes i morgen og teste ut om de blir noenlunde samme smak. Blir de det, så blir det enda mer baking så det blir boller til jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå