Gå til innhold

Vil dere hjelpe meg og finne et nytt navn?


Miriam

Anbefalte innlegg

Hei, første gangen jeg skriver her :D

Jeg har lest innleggene deres en stund, men har ikke tatt skrittet fullt ut før i dag. Jeg ser det er en rekke kreative sjeler her, og kommer derfor med en bønn til dere: Vil dere hjelpe meg?

På jobben har vi et Likestillingsutvalg.

Vi vil gjerne finne et annet navn på utvalget som fremdeles beskriver hva det handler om. Jeg jobber i en mannsdominert bedrift, og vi kunne tenke oss et moderne uttrykk for hva vi skal jobbe med i utvalget.

Venter spent på om jeg får noen svar :o

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt litt, men synes det er vanskelig.....likestiling? hmmm, skal du ha et synonym (f.eks Jevnbyrdighet :ler: ) Skjønner at det kan bli litt teit. Men hva tenker du selv....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet m å kalle det for det det er da...?

Tenker at siden det er et mannsdominert miljø, så har vel mennene "bestemt" at det skal kalles noe annet....er det riktig? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lurt å bruke masse tid på å finnenavn, for da slipper de å tenke på noe annet....  :ler:

Navn er viktig, det burde jo tross alt du vite.......som har byttet en del :ler:

Men la oss for all del ikke spore av debatten her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med: (firmaets navn) kommisjon for kjønnslig samordning? :kul:

Seriøst: Har prøvd å komme opp med noe nytt, treffende og fengende, men jeg tror nesten at gode gamle "likestillingsutvalg" er en stayer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D

Ja, jevnbyrdighet betyr vel det samme, og det er et ord lenger enn det jeg har kommet. Jeg vil ta dette ordet med til utvalget. (Det er vel et ord som er litt tungt og si)

Hva jeg selv tenker? Håper og finne på noe som kansje er litt humoristisk, eller kanskje et navn som er forkortelser på selve navnet hvis det består av flere ord.

Et navn som ikke virker så skremmende på gutta? De skal jo også være med på dette. :wink:

Vi har ikke nytt møte i utvalget før 12. november, så jeg har forholdsvis god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp :ler:

Kjønnsbalanse kommisjonen! Kjempe gøy!

Tusen takk for alle svar. Jeg er mektig imponert over kreativiteten og at det faktisk er mulig og spørre dere om hjelp til (i mine øyne) så umulig oppgave.

Ha en riktig fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...