Gå til innhold

Skikkelig tåfislukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er barnevakt for en 18 mnd gutt, og jeg kan kjenne det at det lukter skikkelig ekkel tåfis av føttene hans. Er det normalt for så små?

Merker det også ekstremt godt etter at han har gått med sko i en halvtimes tid. Han går ikke med sko inne, men jeg kan likevel kjenne denne lukten. I tillegg blir han ekstremt fort svett, ordentlig klam under armene og bak i nakken.

Jeg vet ikke om foreldrene til denne gutten er klar over det heller. Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har varme/tette sko, som gjør han han svetter mye på beina, så ja. Svette er hovedårsaken til lukten. Det er mange gode råd mot tåfis, er ikke sikre på om alle burde brukes på barn. Men du kan prøve å pudre føttene hans etter bading (ha litt i sokkene og.) Skal visst fungerer bra.

Skrevet

Skoene hans er fra Geox, og det er vel sånne sko som puster.

Ja, det var et godt tips! Kan prøve på det og se om det hjelper ;)

Skrevet

Skoene hans er fra Geox, og det er vel sånne sko som puster.

Ja, det var et godt tips! Kan prøve på det og se om det hjelper ;)

Sokker som absorberer fuktighet, f.eks. tynne ullsokker kan jo også være bra.

Skrevet

Siden jeg kun er barnevakt, så må jeg isåfall ta dette opp med foreldrene. Syns at det er ganske vanskelig og snakke med dem, så kan bli en liten prøvelse å få sagt ifra ...

Skrevet

Skjønner at det kan være en litt kjedelig sak å ta det opp. Men hvis det lukter så ille, så kan det godt hende dem er fult klar over det selv. Og bare blir glad for at du kommer med gode råd, det viser jo bare at du bryr deg om barnet deres :)

Skrevet

Ja, det er sant! Det lukter virkelig ille, så egentlig rart om de ikke har merket det! Skal se om jeg får snakket med dem om det, det er nok det lureste vil jeg tro :)

Skrevet

Kan du ikke vaske føttene hans og skifte sokker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...