Gå til innhold

Nettby legges ned...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som jubler over dette?

tenk om det samme skjedde med Facebook, og hvilket "hysteri" det ville skapt. Jeg synes at det er sykt og litt trsit hvor avhengig folk kan bli av disse nettsamfunnene, og jeg drømmer nesten tilbake til den tiden hvor internett og data var et fremmedord. Til den tiden hvor mobilen knapt var oppfunnet, og tvn ikke var et vanedannende vesen som hypnotiserte sine tittere ned i sofaen.... og der ble de....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er synd at Nettby legger ned for FB kan ikke erstatte det.

Jeg har hatt stor glede av gruppene og diskusjone samtidig som jeg har sluppet å stå fram med fullt navn. Har truffet mange der i forbindelse med gruppetreff. Kan reise over hele Norge og treffe folk og fe og ha mulighet til å overnatte.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er helt nøytral. Slettet profilen min fra nettby for 2-3 år siden, så meg aldri tilbake. Synes det ble alt for preget av slibrige meldinger og bare bitching i diskusjonene.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Sluttet med Nettby fordi FB tok over for det... er vel derfor det legges ned: er for få nye brukere som registrerer seg fordi de ikke har et behov for det.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

tenk om det samme skjedde med Facebook, og hvilket "hysteri" det ville skapt. Jeg synes at det er sykt og litt trsit hvor avhengig folk kan bli av disse nettsamfunnene, og jeg drømmer nesten tilbake til den tiden hvor internett og data var et fremmedord. Til den tiden hvor mobilen knapt var oppfunnet, og tvn ikke var et vanedannende vesen som hypnotiserte sine tittere ned i sofaen.... og der ble de....

"Nettby" er ikke et godt konsept,synes jeg. Det er ikke liv laga for et så vagt forum uten noen spisset profil.

Facebook er noe helt annet, dette forumet har en annen funksjon enn VGs "Nettby"...verden liker Facebook. Det er et stort behov for FB, og konseptet har en klar funksjon.

Skrevet

"Nettby" er ikke et godt konsept,synes jeg. Det er ikke liv laga for et så vagt forum uten noen spisset profil.

Facebook er noe helt annet, dette forumet har en annen funksjon enn VGs "Nettby"...verden liker Facebook. Det er et stort behov for FB, og konseptet har en klar funksjon.

Hvorfor er det er stort behov for FB og hva er konseptets klare funksjon?

Ser bare at FB og Nettby ikke er det samme og de kan ikke erstatte hverandre.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvorfor er det er stort behov for FB og hva er konseptets klare funksjon?

Ser bare at FB og Nettby ikke er det samme og de kan ikke erstatte hverandre.

Hvorfor det er stort behov for FB er ikke jeg rette personen til å svare på. Jeg registrerer bare at behovet for FB tydeligvis er stort. Som du vet, er det en hel verden i FB. FB's klare funksjon er selvsagt sosial, på en allsidig og enkel måte: det holder ikke at Nettby også hadde rom for bilder og at man kunne kommunisere med hverandre i verktøyet: FB skiller seg ut fordi profilen/designet/løsningene er universelle og appellerer til en hel verden i utseende, smak, stil og funksjon.

Nettby appellerer ikke til mange nok, selv innenfor Norge. Jeg ville ikke ha omtalt Nettby i samme diskusjon som Facebook, synes ikke de er i samme liga - den ene er knapt nok kjent nasjonalt, mens den andre løsningen er transnasjonal.

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg syns ikke det er et tap.

Syntes det var mye dritt der inne, og fikk aldri noe tak på saker og ting der..

Skrevet

Enig med ts. Fb og Nettby etc. er ikke noe vi trenger, men vi venner oss fort til det og TROR at vi er helt avhengige av å ha vår daglige dose. Hver dag, hele året.

Om vi ikke hadde hatt alle disse nettstedene som tar all vår oppmerksomhet, så hadde vi måttet anstrenge oss for å lage og pleie våre nettverk lokalt. Det syns jeg er en mye bedre idè.

JA til virkelige mennesker og virkelige aktiviteter!

:skravle: :skravle: :skravle: :skravle: :skravle:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg synes nettby er veldig preget av mobbing og pågående sjekking. Slettet meg fra der for en stund siden, og kunne egentlig ikke brydd meg mindre om at det legges ned.

Skrevet

Det legges jo ned fordi de har mistet brukere. Hadde facebook gått samme vei ville også de hatt så få brukere igjen at ingen hadde fått det med seg.

Skrevet

Greit nok at nettby legges ned. Jeg synes ikke facebook stjeler så mye tid selv om jeg er innom hver dag, men KG kunne godt vært lagt ned, for det er en tidstyv!

• 2 måneder senere...
Skrevet

ja det er nok bare du som jubler.

om det samme skjedde med facebook hadde folk tatt selvmord. la folk kose seg med nettsamfunnene sine. om du ikke liker det kan du jo bare kaste telefonen og pcen og tven din da.

Skrevet

Men her sitter du på KG selv da...

Skrevet

Gjør meg ingen ting. Har ikke vært på nettby profilen min på 2 år eller noe. Ingen av mine venner som "henger" på nettby lengere heller.

Gjest Bloodless
Skrevet (endret)

Slettet min profil for flere år siden. Ble så dritt lei av å få slibrige meldinger fra utlendinger hver dag. Og nei, jeg er ikke rasist, det er kun fakta. 98% av de ekle meldingene jeg fikk var fra utlendinger.

"hello pretty lady, u so sexy, wanna talk!!" Grøss.

Endret av Bloodless
Skrevet

var aldri på netby jeg, forstod bare ikke behovet det skulle dekke. Kjipt det gikk en del arbeidsplasser da...

Skrevet

Jeg var medlem av Nettby, men det siste året har jeg vært lite innom. Det som derimot irriterer meg er at det stod at de skulle stenge 01.01.2011...

Like før jul skulle jeg innom Nettby for å lagre innleggene fra dagboka mi innpå der, men da hadde de stengt, for 2 dager siden!! Til tross for at det stod at de skulle stenge 01.01.2011, så valgte de heller å stenge 19.12.2010...

Det irriterer meg, for hadde mange innlegg der, som jeg hadde lyst å beholde...

Skrevet

var det noen som brukte nettby uansett?

Skrevet

Jeg var kun medlem noen uker i starten. Husker jeg også var medlem i Blink før Nettby kom og tok over alt. Nettby fremsto for meg bare som useriøse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...