AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har i det siste fått stor interesse for å lese blogger og har ganske mange oppsamlet på Favoritter på Mac'en min nå:-) I hovedsak er det interiørblogger som interesserer, men også skjønnhetsblogger. Jeg får så mye inspirasjon av interiørbloggene, og ang skjønnhetsbloggene blir jeg nyskjerrig på div skjønnhetsprodukter som anbefales. I tillegg er det jo som regel innslag av mat-/kakeoppskrifter i alle disse bloggene, og jeg blir så glad av å se hvor koselig og fint andre har det:) Nå har jeg begynt å få lyst til å starte egen blogg, men vet ikke helt om jeg tør...?!:-/ Jeg er for tiden arbeidsledig, så jeg har jo god tid til å blogge litt imellom jobbsøkingen;) Men hva skal jeg blogge om? Jeg interesserer meg jo for interiør.. Bor i en koselig liten leilighet i en koselig liten by, og jeg elsker å dulle og pynte hjemme.. Problemet er jo at jeg ikke har råd til så mange nyinvesteringer som jeg jo har fått med meg at de fleste blogger om, så da går jeg vel fort tom for tema ang interiør... Men jeg eeeeelsker å friste meg selv ved å gå rundt i interiørbutikker, og henter mye inspirasjon derfra. Og så eeeeelsker jeg brukthandlere/antikvitetsbutikker/retrobutikker/loppemarkeder/vintagebutikker/Fretex o.l I tillegg er klær og mote noe jeg også interesserer meg mye for (har jobbet med det i mange år), uten at jeg er noen trendfreak som følger alle trender fordi det er in akkurat der og da. Jeg kler på meg det JEG synes er fint - ferdig med det! Og ofte er jo det "tilfeldigvis" noe som er in også da...:-) Men IGJEN; siden jeg er arbeidsledig kan jeg jo ikke akkurat blogge om så mange nyinvesteringer på motefronten heller.. Skjønnhetsprodukter er også svært interessant. Jeg bruker stortsett bare produkter jeg stoler på er bra for hud/hår - altså hårprodukter fra frisørsalong og hudprodukter fra hudpleier/parfymeri. Jeg kunne ikke funnet på å kjøpt ansiktskrem på H&M f.eks, eller shampoo på REMA 1000. Allikevel er jeg jo så kjedelig der, for når jeg har funnet en favoritt så holder jeg meg til DEN - omså i flere år, som jo er tilfelle med f.eks shampoo-/balsammerket:-) Og jeg er absolutt ikke ei som eksperimenterer med sminke heller.. Fargerike øyeskygger o.l har aldri tiltalt meg. Men JO, jeg bruker absolutt sminke - men kun disse "kjedelige" jordfargene;) Jeg har jo sedd i disse skjønnhetsbloggene at det til stadighet blir kjøpt inn nye merker/farger/lukter osv på både hudpleie, hårpleie, make-up og parfyme, så her kommer jeg jo OGSÅ til kort. Både fordi jeg ikke eksperimenterer så mye, og igjen fordi jeg ikke har råd til å teste ut alt nytt og gammelt... Musikk er også en stor lidenskap, men kun på hobbybasis. Jeg elsker å synge, og opptrer litt med band en gang iblant, men for det meste blir det lytting til musikk, så jeg vil si jeg har grei peiling;) Jeg er glad i å ta bilder, tar ofte og mange bilder av både venner, hund og natur, men er på langt nær noen stor fotograf, hehe;) I tillegg har jeg et kamera som nå har sett sine beste dager, så jeg er redd de bildene på en evt blogg ikke akkurat vil være av beste kvalitet... Har jo blitt litt skremt over hvor utrolig proff de fleste bloggbildene er, så jeg lurer jo noen ganger på om bloggere faktisk leier INN fotograf for bloggene sine, hehe... (Joda, jeg har vært borti noen mindre heldige bilder også ) Matlaging skal jeg ikke skryte på meg at jeg er flink til, men baking derimot... Hiver meg fort rundt og baker en kake eller to hvis jeg bare MÅ teste ut en ifra en blogger f.eks.. Jeg tenker at jeg kanskje får litt mer lyst og inspirasjon til å fylle disse arbeidsledige dagene mine med "påfunn" jeg kan blogge om, hvis dere skjønner..?! I tillegg til at jeg jo er glad i å skrive, men så har jeg disse "sperrene" mine da... De ovennevnte. Problemet mitt er vel at jeg er redd for at jeg har et altfor kjedelig liv til å bli blogger... Det er vel det jeg kan konkludere med at frykten ligger i, ved å lese det jeg selv har skrevet over...:-S Så nå, kjære bloggere: - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? - Hva blogger du om? - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? (som f.eks blogspot o.l) Og kan du anbefale en som er enkel å forstå for en evt nybegynner som overhodet ikke er spesielt flink med data? Ellers blir jeg VELDIG glad hvis du har andre tips du gjerne vil gi en KANSKJE-blogger:-) Jeg tar imot anbefalinger med STOR takk og kommer til å lese nøye gjennom alle før jeg bestemmer meg - og jeg lover å holde deg informert ang utviklingen og hva det ender opp med;-) På forhånd tusen takk:-) På tide å gå å legge seg nå kanskje...:-/ Greit at man er arbeidsledig, men man trenger vel ikke sove bort dagene av den grunn;-) Nattnatt:-)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hva med å dra på loppemarkeder og ta bilder av ting du liker godt? Om det er gode bilder er det noe jeg kunne fulgt med på. Alltid spennende å se hva man finner på loppiser! Ekstra intressant hadde det vært om du fant ut litt mer info om gjenstanden, og kanskje om det er mulig å kjøpe noe som ligner. Mye arbeid, men det gir jo litt mer mat til bloggen. på spørsmålene dine: - Jeg hev meg rett og slett uti det. Jeg har ikke god råd selv, men lager ting av det jeg har og kommer med tips om det jeg kan. - Skjønnhet og litt annet. - Jeg føler et godt kamera er vel så viktig som litt kameraegenskaper. En blogg full av webkamera bilder eller bilder ut av fokus er fryktelig trist å lese gjennom. - Jeg bruker blogspot og wordpress. (for all del ikke bruk blogger) Blogspot er enkel. Lykke til med kanskje-bloggen
Antlers Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Kan bare snakke for meg selv, men jeg synes faktisk det ville vært mer interessant å lese om hvordan en person med din økonomi gjør det hyggelig rundt seg. Du kan gjerne dele små kupp du har gjort - jeg blir mer imponert av en skikkelig fin lampe til 250 kr enn en skikkelig fin lampe til 2500 kr, selv om begge ser flotte ut. Tror du vil vinne mange lesere på å vise hvordan du, for en billig penge, oppdaterer hjemmet ditt og garderoben din, enten det er snakk om "hvordan sy pynteputer selv", "Slik lager du julehjerter", "nytt skjerf fresher opp den svarte jakken" eller "Sofaen blir som ny med dette trekket/pleddet". Det er nok av interiørblogger hvor menneskene bak dem har utrolig god råd (ikke at det er noe negativt, jeg synes slike blogger er fine også), men folk flest kan ikke kjøpe seg ny sofa hver måned, og da vil dine tips være gull verdt. Synes det er fint når bloggere i hovedsak fokuserer på et par tre temaer, i tillegg til noen litt mer "på sparket" innlegg om smått og stort som har skjedd. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Hva med å dra på loppemarkeder og ta bilder av ting du liker godt? Om det er gode bilder er det noe jeg kunne fulgt med på. Alltid spennende å se hva man finner på loppiser! Ekstra intressant hadde det vært om du fant ut litt mer info om gjenstanden, og kanskje om det er mulig å kjøpe noe som ligner. Mye arbeid, men det gir jo litt mer mat til bloggen. på spørsmålene dine: - Jeg hev meg rett og slett uti det. Jeg har ikke god råd selv, men lager ting av det jeg har og kommer med tips om det jeg kan. - Skjønnhet og litt annet. - Jeg føler et godt kamera er vel så viktig som litt kameraegenskaper. En blogg full av webkamera bilder eller bilder ut av fokus er fryktelig trist å lese gjennom. - Jeg bruker blogspot og wordpress. (for all del ikke bruk blogger) Blogspot er enkel. Lykke til med kanskje-bloggen Tusen hjertelig takk, AnonymBruker:-) Det med loppemarked e.l var en god idè! Notert! Det med et godt kamera som gir gode bilder er jeg HELT enig i, så jeg får teste ut hvor brukbart mitt kamera er til blogging, og prøve å få spart til et nytt et.. Med riktig belysning er nok det jeg har brukbart en liten stund til;) Blogspot og wordpress er herved også notert;) Tusen, tusen takk<3 :-)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Kan bare snakke for meg selv, men jeg synes faktisk det ville vært mer interessant å lese om hvordan en person med din økonomi gjør det hyggelig rundt seg. Du kan gjerne dele små kupp du har gjort - jeg blir mer imponert av en skikkelig fin lampe til 250 kr enn en skikkelig fin lampe til 2500 kr, selv om begge ser flotte ut. Tror du vil vinne mange lesere på å vise hvordan du, for en billig penge, oppdaterer hjemmet ditt og garderoben din, enten det er snakk om "hvordan sy pynteputer selv", "Slik lager du julehjerter", "nytt skjerf fresher opp den svarte jakken" eller "Sofaen blir som ny med dette trekket/pleddet". Det er nok av interiørblogger hvor menneskene bak dem har utrolig god råd (ikke at det er noe negativt, jeg synes slike blogger er fine også), men folk flest kan ikke kjøpe seg ny sofa hver måned, og da vil dine tips være gull verdt. Synes det er fint når bloggere i hovedsak fokuserer på et par tre temaer, i tillegg til noen litt mer "på sparket" innlegg om smått og stort som har skjedd. Åh, Antlers, DET var et positivt overraskende svar! Tusen hjertelig<3 Det fikk meg til å bli enda mer inspirert til å starte blogg!:-) Mange, mange takk skal du ha!!:-)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Så lenge du blogger om noe du interesserer deg for, så man kan se du engasjerer deg, og du ikkje "går tom" etter fire innlegg, så burde bloggen bli bra. Har inntrykk av at det er en del som blogger bare for å blogge. Det blir fort litt kjedelig. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Unngå "jeg spiste middag i dag"-innlegg og innlegg som like gjerne kunne vært facebookstatuser. Bloggen bør ikke være som dagboka di, for å si det sånn. Skriv om ting du interessere deg for, og ikke bry deg om resten! Jeg skriver om alt fra himmel til jord - jeg skriver ned følelser, tanker, poster bilder jeg liker, skriver om klær, mat, teknologi, alt jeg tenker på rett og slett!
Tequila Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? Jeg så lignende blogger og ble inspirert. - Hva blogger du om? Bokblogg - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? Nei, trenger ikke speilrefleks for å si det sånn De få gangene jeg tar bilder (er ikke stor nødvendig når du har en bokblogg) bruker jeg enten et enkelt digitalkamera til 800-1000,- eller mobilkamera (som forøvrig tar svært bra bilder). - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? (som f.eks blogspot o.l) Og kan du anbefale en som er enkel å forstå for en evt nybegynner som overhodet ikke er spesielt flink med data? De tre største er jo wordpress.com, blogspot.com og blogg.no. Jeg har prøvd alle 3 og alle har egentlig sine styrker og svakheter: Blogg.no = + Veldig enkelt for nybegynnere! Du har alt du trenger. Kan også legge til bloggene du liker som venner, slik at du enkelt kan lese bloggpostene deres og de ser dine på hovedsiden sin. Blogg.no har også egen toppliste; for alder, kjønn og hvor i landet du kommer fra. - Det er der "alle" blogger. Blogspot.com = + Som blogg.no -> veldig enkelt! - Har ikke statistikk eller noen form for toppliste, noe som gjør det vanskelig at andre oppdager bloggen din, uten at du reklamere masse for den. Personlig er jeg veldig glad i statistikker, for å ha en bekreftelse på at noen faktisk leser bloggen min. Wordpress.com = + Alt egentlig. Du kan lett se hva som er de mest leste postene, hva folk har søkt på for å komme til bloggen din ++ Min absolutte favoritt og det er der jeg har bloggen min nå. - Egentlig ingenting. Kan være litt komplisert i starten, men man skjønner det fort. Dessuten har de videoer på FAQ'en som hjelper godt til!
Gjest boblebrus Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? Litt tilfeldig. Jeg har skrevet dagbok for hånd fra jeg var 11, og begynte med blogging da jeg skulle på folkehøgskole for å holde familier og venner oppdaterte på hverdagen min. - Hva blogger du om? Jeg har en typisk dagbokblogg som egentlig ikke er morsom for andre enn de som kjenner meg/ nysgjerrigperer som liker å lese om andres liv. Jeg skriver gjerne humoristisk om ting jeg går rundt og tenker på, men har hendt at jeg en og annen gang blander inn litt politikk eller meninger om saker som er i nyhetsbildet akkurat nå, eller hvis jeg er begeistret for nye produkter (særlig innen teknologi). Men hovedsakelig er det egne tanker og følelser det blogges om. - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? Neida. Jeg har svært sjelden bilder på bloggen, da jeg fokuserer på tekst og elsker å skrive. Jeg kan linke til en youtube-video eller lage tøyeste paint-animasjoner for å illustrere en hendelse av og til. Hvis jeg innimellom viser frem ting jeg har laget/kjøpt, går det faktisk helt fint å ta bildet med mobilkameraet og legge det inn på bloggen. Men hvis du vil ha litt stilige kvalitetsbilder, er det nok lurt med et bra kamera. Jeg hadde speilrefleks før, og tok mange stilige bilder som jeg av og til kan finne på å vise fram - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? (som f.eks blogspot o.l) Og kan du anbefale en som er enkel å forstå for en evt nybegynner som overhodet ikke er spesielt flink med data? - Jeg bruker blogspot, og er storfornøyd. Jeg har ikke et mål om å bli en topp-blogger som blogger om mote og sminke og er på toppen av blogg.no-lista. Jeg har delt ut linken til venner og kjente, den ligger på facebooksiden min samt at den kan søkes opp i Google. Nok for meg. Blogspot har dessuten en statistikk-knapp der man kan se hvordan aktiviteten går, hvilke land leserne kommer fra, hvilke nettlesere som er brukt, hvor de har funnet linken til siden din og i det hele tatt. Kjempeenkel i bruk. De har også en egen utformings-side med mange flotte maler du kan bruke til å gjøre bloggen din fresh og stilig Uh, dette ble litt mye. Men konklusjonen er: liker du å skrive, har du noe du har lyst til å vise fram/noe du ønsker å fortelle -> ingenting i veien med å starte en blogg. enkelt og gøy!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? Fin måte å få ut følelser og tanker, på en anonym måte. Kanskje kan det hjelpe noen som er i samme situasjon. - Hva blogger du om? Overgrep, konsekvensene av det og hvordan jeg kommer meg over det. - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? Nei, bloggen min har ikke et eneste bilde. - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? (som f.eks blogspot o.l) For denne bloggen, blogg.no. Har tideligere brukt blogspot, og likte den bedre.
Lammelåret Skrevet 27. oktober 2010 #11 Skrevet 27. oktober 2010 Problemet mitt er vel at jeg er redd for at jeg har et altfor kjedelig liv til å bli blogger... Det er vel det jeg kan konkludere med at frykten ligger i, ved å lese det jeg selv har skrevet over...:-S Så nå, kjære bloggere: - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? - Hva blogger du om? - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? (som f.eks blogspot o.l) Og kan du anbefale en som er enkel å forstå for en evt nybegynner som overhodet ikke er spesielt flink med data? Hei! Jeg hadde tenkt på å begynne å blogge en god stund før jeg startet, men grunnene for å ikke gjøre det var mange. Terskelen var høy og kravene til meg selv ufravikelige, men så dukket spørsmålet opp foran øynene mine en dag jeg surret rundt på forskjellige nettsteder. Plutselig hadde jeg opprettet en blogg og publisert mitt første innlegg. Ganske skummelt, ja! Jeg har holdt på et drøyt halvår og trives med å publisere når det er noe spesielt som opptar meg. Har ingen bilder, kun korte tekster. Jeg har fått høre at bloggen gir kognitivt påfyll, er godt skrevet og er reflektert. Jeg skriver om å leve med barn, foreldrerollen og hverdagslige temaer rundt det. I noen bloggposter gir jeg mer av meg selv enn i andre, den som leser finner! Jeg har en lavterskelblogg, legger bort de harde kravene til hvordan alt skal være og se ut. Det blir bra nok likevel. Hvis du er god på formidling kan du lage en god blogg uansett hvordan livet ditt ser ut. Det trenger ikke alltid å skje noe for å si noe. Det kan være nok med et hode som kan tenke og gjøre noe spennende ut av lite. Lag en blogg, du, og prøv deg fram. Enten er det noe for deg eller så er sletter du bloggen. Du utvikler deg mens du skriver, det er en positiv ting. Jeg blogger på Klikk, kan ingenting om data, men tydeligvis nok ;-) http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/default.aspx
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 Aiaiai, her var det jo en hel godtepose med hærlige svar jo!! Tusen, tusen takk for svar og engasjement alle sammen<3 Dere har nå fått meg til å ta en avgjørelse på at jeg nå VIL bli blogger! Ikke bare kanskje lenger:-) Skal prøve å ikke gnege hull i hodet på dere ang hjelp til hvordan man gjør ditt og hvordan man gjør datt, men MÅ bare spørre om en ting til...: Ettersom jeg har skjønt bruker de fleste blogspot, og er fornøyd med det. Så jeg tenkte å registrere meg der, men når jeg trykker inn www.blogspot.com kommer det opp "blogger", ikke "blogspot". Og siden en bruker her skrev at jeg for all del ikke bør bruke "blogger", har nok vedkommende en god grunn for det, derfor vil jeg heller ikke bruke den nettsiden. Registrerte meg på www.wordpress.com siden en annen bruker anbefalte den sterkest, men skjønte svært lite dessverre.. Og siden jeg ikke akkurat er superflink med data, tenker jeg at blogspot kanskje er det beste for meg som i tillegg er nybegynner, siden dere sier at den er enkel å forstå... Nå vil jeg gjerne heller opprette en konto der, og slette den jeg har registrert på wordpress, men HVORDAN kommer jeg inn på "BLOGSPOT" og IKKE "blogger"? Hehe, her starter frustrasjonen allerede før jeg har begynt..:D Dette lover jo "godt" :D
Dyreelskern Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 Hmm, jeg har blogspot, og dashboard-siden der heter blogger, så jeg skjønte ikke helt hva personen over mente med det... Mulig det fins flere jeg ikke har fått med meg? Uansett, når du har blogspot.com-adresse er det blogger.com som er dashboardet ditt. Når du lager blogg, med mindre det er viktigst for deg å komme på topplistene, blogg om det du er interessert i og husk at det er DIN blogg, DITT sted der du kan skrive akkurat hva du vil. Det er det som er det fine
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 AB 1 her. Jeg mente blogg.no, ikke blogger!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Hmmm..? Nå har jeg og samboer sittet i hele kveld og prøvd oss frem på min nyopprettede blogg på blogspot, men må ærlig talt si at vi ikke skjønte så mye, så jeg tror jeg bare revurderer hele bloggprosjektet.. Trodde jeg var LITT bedre på data enn jeg tydligvis er, og iallefall pleier samboer å være ganske flink, men nei... Vi fikk ikke til:-( Jeg har lyst på en nøytral, hvit blogg, uten så mye farger (sort skrift), med kanskje 3 personlige bilder øverst og bloggnavnet, før selve innleggene starter... Men selv DET fant vi ikke ut av etter mange timers frustrasjon, så... Når jeg går inn på disse "malutformingene", tenker jeg "DEN vil jeg ha, for da kan jeg sikkert legge mine 3 personlige bilder i den øverste firkanten på langs der, og bloggnavnet mitt under der igjen", men neida, DET går jo IKKE..! I tillegg er jo skrifttypene sååå kjedelige.. Hehe, dere har med en perfeksjonist å gjøre her altså..:D Nei, jeg får tenke på det til imorgen, og evt slette de to bloggene (blogspot & wordpress) jeg allerede har opprettet.. Men jeg har iallefall prøvd:-) Og igjen; tusen hjertelig takk for alle idèer og støtte <3
Lammelåret Skrevet 29. oktober 2010 #16 Skrevet 29. oktober 2010 Ikke gi deg så fort, ts! Dette klarer du!
virw Skrevet 3. november 2010 #17 Skrevet 3. november 2010 (endret) Det finnast mange gode "tutorials" som forklarar korleis du setter opp bloggen slik du vil. Det finnast og mange ferdiglaga bloggdesign. Søk litt på google så finn du sikkert mykje! Prøv deg litt fram. Ikkje gje opp. Du får det nok til Det er ikkje så lett med ein gong, men det blir jo det til slutt Endret 3. november 2010 av virw
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #18 Skrevet 22. november 2010 Tusen takk for fine svar alle sammen:) Her er bloggstatusen pr dags dato..: Jeg opprettet først en blogg på Wordpress.com - der skjønte jeg null og nix, så jeg prøvde meg på blogspot.com... Her plagdes jeg også veldig, og selv min samboer som er mye mer datakyndig enn meg, ga fullstendig opp.. Da endte det rett og slett med at jeg tok meg en lengre pause på noen uker fra det hele, mens jeg fortsatte å vurdere... Har jo så lyst, så idag prøvde jeg meg igjen, på den stusselige bloggen på blogspot som jeg opprettet for noen uker siden... Men disse såkalte "utformingene" er jo bare misvisende rot - iallefall for uerfarne meg;) Ingenting blir jo som jeg forestiller meg at det skal bli når jeg trykker på det!!!*grrrr* Og jeg har surfet youtube frem og tilbake for å få hjelp. NOE fikk jeg jo til ved hjelp av det, men hvis det skal være SÅ tungvint å forstå, og hvis ting skal være så misvisende og avansert, vet jeg at DENNE utålmodige jenta ikke blir blogger lenge...!! Nå vurderer jeg altså blogg.no. Ser jo at flere bruker det. Er det kanskje det beste for en uerfaren nybegynner uten særskilt datakyndighet og liten tålmodighet som meg??? PLEASE help me før Mac'en "ramler" ut vinduet her...
LetThemEatCake Skrevet 22. november 2010 #19 Skrevet 22. november 2010 - Hva var det som fikk deg til å begynne å blogge? Jag började blogga när jag höll på att tillfriskna från anorexi. Dels ville jag bara skriva av mig helvetet och dels ville jag väl att andra skulle få en inblick i mitt liv. - Hva blogger du om? Just nu bloggar jag mest om min stora hobby! Men också om småsaker som händer här i livet. Jag lägger upp en hel del dikter och konstverk också. - Er et veldig bra kamera en stor nødvendighet når du blogger? Jag är fotograf, så för mig är det det, haha. - Hva slags "nettside" (er det det det heter??) bruker du når du blogger? Blogspot! Jag har en egen hemsida också, men orkar inte pilla med HTML-koderna, så jag nöjer mig med att manipulera blogspots mallar, hehe. Og kan du anbefale en som er enkel å forstå for en evt nybegynner som overhodet ikke er spesielt flink med data? Blogspot är busenkelt! Det finns en massa färdiga mallar och det är bara att sätta igång. Se bara till att nischa dig på ett område (om du vill att folk ska läsa alltså). Det är så himla tråkigt att läsa saker i stil med "jag var i skolan och gjorde ditten och datten, sedan blev jag trött och åt en snickers och blev lite piggare, sedan tittade jag på Desperate Housewifes, jag älskar ju hon Eva Longoria, sedan åt jag middag med morötter och lax....." Ja, du fattar, haha. Nischen skulle ju i och för sig kunna vara din vardag, men gör då en kul grej av det! En logg-bok är inte kul, gör hellre en tanke-bok i så fall. Tänk noga över din målgrupp (vilken ålder, vilka intressen, ska det vara på engelska eller norska, etc) och anpassa design och typsnitt därefter. Glöm inte att ha med några bilder ibland! Fast max 3/inlägg, mer än så blir lite för mycket. Är det ett projekt går det ju att ha fler såklart. Äsch, du kommer att fatta allt det där när du börjar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå