distrea Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Har funnet mannen jeg vil dele resten av livet mitt med! Vi har en nydelig sønn på 2 år:) Drømmen min er å stå hvit brud neste år! Har vært gift tidligere og har barn fra det ekteskapet. Spørsmålet mitt er: kan jeg stå hvit brud selv om jeg er 44, skilt og har barn fra tidligere forhold? Hva slags reaksjoner har dere på det?
Gjest BabyBlue Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Hvorfor skal du ikke få stå som hvit brud når du gifter deg selv om du er skilt? En intern konegreie jeg har gått glipp av? Gjør det du selv har lyst til. Drit i normen :D
^KinderMaxi^ Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Ja, det syns jeg så absolutt. Vær den du er
Aubree Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Har funnet mannen jeg vil dele resten av livet mitt med! Vi har en nydelig sønn på 2 år:) Drømmen min er å stå hvit brud neste år! Har vært gift tidligere og har barn fra det ekteskapet. Spørsmålet mitt er: kan jeg stå hvit brud selv om jeg er 44, skilt og har barn fra tidligere forhold? Hva slags reaksjoner har dere på det? Ja det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Kun hvis du føler deg vel i det. I dag er de gamle tradisjonene forlatt for lenge siden og hvit brudekjole er ikke forbeholdt den unge jomfruelige bruden. Gjør som du selv ønsker!
Meridian Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Ja, må bare skyte inn at de aller fleste er ikke jomfruer når de gifter seg, og "alle" står jo hvit brud for det
Gjest Bond Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Synes det er absolutt greit, men hadde kanskje unngått de verste prinsessekjolene (men det hadde forøvrig jeg gjort også, selv om jeg ikke er helt 44 ennå )
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Har funnet mannen jeg vil dele resten av livet mitt med! Vi har en nydelig sønn på 2 år:) Drømmen min er å stå hvit brud neste år! Har vært gift tidligere og har barn fra det ekteskapet. Spørsmålet mitt er: kan jeg stå hvit brud selv om jeg er 44, skilt og har barn fra tidligere forhold? Hva slags reaksjoner har dere på det? Alt er avhengig av hvordan du ser ut (og ikke minst føler deg) i dine 44 Hvis du er slank og ser ut noen år yngre, så why not? Men uansett kan du gå for en hvitt kjole, men kanskje ikke snøhvitt? Det finnes jo mange andre fine farger, som f.eks. sjampanje farge Også ening med det som ble sagt øverst - å ikke gå for store prinsesse-kjoler, men heller velge andre fasonger! Det finnes et hav av flotte elegante kjoler som samtidig er kjempe flotte
Antlers Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Enig med AB over meg. Lys kjole er greit, men kritthvitt blir litt feil i mine øyne. Ikke noe jeg hadde hengt meg voldsomt opp i, men synes man burde velge en litt mindre "jomfruelig" nyanse når man tross alt har vært gift før og har satt barn til verden. 44 år er da ingen alder, så ikke tenk på dèt, bare velg en kjole som passer både kropp og personlighet. Det aller viktigste er at du føler deg vel i kjolen du velger
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Hm så tidligere var hvitt for bruder som ikke hadde hatt sex, men nå er det for unge bruder? Når og ved hvilken BMI går grensen for å bruke kritthvitt? Greit å vite liksom... Nei, tull til side: selvsagt kan du gifte deg i hvilken som helst farge og kjole du bare vil. Bare DU føler deg vel så kan du ha på deg hva du vil, fordi du klarer aldri gjøre alle til lags like vel. Så dermed syns jeg du skal holde deg til hva du selv ønsker. 2
pingeline Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Hvit/lys brudekjole er jo det mest vanlige at man bruker hvis man har et tradisjonelt bryllup. Hvis jeg noen gang gifter meg, så blir det vanskelig, da jeg går mest i sort, og har ikke gått med hvitt undertøy engang de siste 15 år! Ikke kler jeg lyse farger heller. Det viktige er at du kjøper en kjole som du liker, i den fargen du liker. Om den er kritthvit eller kremfarget spiller vel ingen rolle for andre. Det viktige er at du liker den og kler den. Velg for all del ikke en kjole i en annen lys farge bare fordi du føler at det blir feil med din alder eller tidligere ekteskap. Velg den du liker - det er da du blir fornøyd, og det er da du virkelig får til å skinne på den store dagen!
distrea Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2010 Takk for alle svar! Kjæresten min er flere år yngre enn meg, og selv får jeg høre fra de fleste at jeg ser mye yngre ut enn jeg er.Noen kilo for mye er det blitt etter jeg fikk min herlige sønn, men å gifte meg og stå hvit brud vil være den store motivasjonen å gå ned noen kilo:)) Tenkte heller ikke på noe prinsessekjole, men heller en enkel stroppeløs sid kjole:) Men takk igjen til alle så har kommet med sine meninger her:)
Snart Frue Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg synes du skal finne den kjolen som passer best til din personlighet uansett hvilken farge det er på den. Jeg vet om ei som giftet seg tre ganger om alle gangene i hvit kjole. (ble litt rart tredje gangen...samme prest var det også, så jeg lurer på hva HAN tenkte, hehehe). Kjør på du!
Gjest Emera Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 En dame jeg kjenner godt giftet seg for andre gang da hun var i begynnelsen av 60-årene. Hun hadde lang, hvit brudekjole i klassisk A-fasong. Helt nydelig!
Gjest Dhanu Skrevet 28. oktober 2010 #16 Skrevet 28. oktober 2010 Tror jeg ville sett rart på de som kommenterte noe sånt i et bryllup... Selvfølgelig går du i akkurat den kjolen du ønsker! I prinsippet kan jo de fleste da ikke gå i hvit kjole, hvis man skal følge "reglene". Jeg var tobarnsmor da jeg giftet meg, tror likevel jeg hadde ledd rått om noen kommenterte den hvite kjolen. Pokker heller, er de så prektige får de etterleve prektigheten sin selv og ikke pålegge den på andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå