Gå til innhold

Sikkerhetssele til hund i bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver her også :)

Noen som kan anbefale en god, kraftig og sikker sele til å bruke til hund i bil? Hunden er ca 50 kg, og vi har ikke plass til noe bur i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kjøper du enten en god sporsele, og kjøper et kort koblingsstykke til å koble mellom selen og til å stikke nede der du vanligvis fester selen i bilen din. De har jeg brukt mye, og er veldig fornlyde med. Jeg tror du får kjeøpt dem bia børjes og via zoosupply. De er ce-godkjent.

Et annet alternativ er de selene du får i vanlige durebutikker, som er en sele su setter på hunden, med en løkke bak, der du trer delen igjennom og kobler selen på vanlig måte. Jeg har den også, men er ikke like glad i den, for da må jeg være kjempenøye med å koble fra hunden om jeg så vbare skal ut å legge noe i en postkasse, for Flipp, min dansk.-svenske gårdehund er som et tøyelig såpestykke, og vrir seg ut av den på et blunk! Det får meg til å lure på hvor sikker den egentlig er i en ulykke også.

På "my One" dyrebutikken på Norbysenteret ved Svinesund har de visstnok en annen type, som jeg har fått anbefalt, med skikkelige spenner av metall, og ikke plastikk som det er i selen jeg har nevnt over, og som hunden visstnok ikke skal klare å vri seg ut av. Jeg har planer om å dra og se på en slik selv, jeg synes det høres mye bedre ut.

Når du har en hund i sele bør du ha den i forsetet har jeg funnet ut, for hunden må nesten ha litt bevegelsesfrihet i selken, hvilket vil tilsi at under en bråbrems vil hunden nok treffe dashbordet eller setet forran, men takket være selen gjør den ikke noe mer enn det, den kommer ikke flygende gjennom bilen. Jeg er veldig fornøyd med selen, og tror den er langt bedre for hunden enn et tildeldig produsert gitterbur, som ikke gir noen annen traffikksikkerhet enn å hindre hunden å flakse hjennom bilen, da tror jeg faktisk selen er bedre, selvom hunden kanskje knuffer litt i setet eller dashbordet foran seg, så befinner den seg da i den delen av bilen som er best beskyttet og ikke i bagasjen...q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...