Gå til innhold

Halloween - ringer det på hos deg/dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke noe tilhenger av halloween-feiring, bare så det er sagt, men det er nok fordi ingen (som jeg vet om), feiret dette i min oppvekst,(er 30 år.

Har heller ikke barn selv, men ser jo at unger rundt meg er ganske oppgira over utkledningen og "trick-or-treat"-runden

Bor i et ganske lite nabolag, men det er jo en del unger i nærheten, men det var ingen som ringte på her i fjor, (har bare bodd her i 1 år). Hadde kjøpt noe snop i tilfelle det plutselig skulle stå noen på trappa, ville ikke at alle småbarnsforeldrene rundt her skulle tenke at jeg var den kjipe nabokjerringa som ikke gledet meg over anledningen, hehe.. :gjeiper:

Det er jo mulig det kommer noen dette året da, :goodbye: så da lurer jeg på hva dere gir til ungene som kommer evt.?

Et spørsmål til, hvor gamle er ungene når de går rundt sånn, mellom 5-10 eller?

Er vel for gamle når de nærmer seg 12 år, tenker jeg, men har egentlig ikke peiling. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe, man er aldri for gammel.

Jeg og vennene mine gikk nyttårsbukk til vi var 18 år.

Har aldri gått Halloween. Jeg er 29, så jeg er kun vokst opp med julebukk på østlandet, og nyttårsbukk på vestlandet.

Min mye yngre søster gikk Halloween da hun var barn.

Jeg tipper nok at dette er veldig populært på barneskolen, så de er sikkert mellom 6 og 12 år. Er kanskje noe som er yngre og eldre også, men om de er yngre går kanskje foreldrene sammen med de?

Her i huset ringer det på hvert år, og da har det vært flest 10-12 åringer, syns jeg. Men kan godt hende noen var 8 også.

Pleier å kjøpe inn kjærlighet på pinner, og har seigmenn, twist, bamsemums, nonstop, smurfe-esker.

De tenger ikke så mye, for det er jo mest for gøy :)

Endret av meridian
Skrevet

Jeg har ikke sansen for Halloween, men har heller ikke hjerte til å la være å gi noe til ungene som dukker opp.

Butikkhyllene er fulle med forskjellig godteri, så jeg kjøper inn litt som er myntet på Halloween-feiringen. Ungene er vel fra 4-5 år og oppover, har jeg inntrykk av, og de blir vel fornøyde med det meste av godteri. Hovedsaken er å få kledt seg ut og vandre rundt på dørene i mørket, det er ufattelig spennende...

Skrevet

Har ikke sansen for Halloween.

Det hører ikke hjemme i Norge.

Jeg har null respekt for handelsstanden som desperat prøver å innføre slike kjøpefest-dager i Norge, bare for å tjene penger.

Halloween - NEI TAKK!

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg hadde gitt om noen kom på døren. Men inngangen til leiigheten min er så gjemt at ingen finner veien hit.

Skrevet

Det har heldigvis ikke ringt noen på her enda. Jeg hadde dødd avskrekk - selvom det bare er barn. Liker rett og slett ikke folk som kler seg ut.

Skrevet

Jeg har ingenting imot selve feiringen, og barn må gjerne gå rundt med bøttene sine. Men de får ikke noe hos meg. Har jeg kjøpt godis har jeg tenkt å spise det selv!

Skrevet

Jeg vil nevne at jeg er skikkelig imot det hele, synes det er latterlig. Allikevel har det tidligere blitt kjøpt inn litt godteri i tilfelle det skulle komme noen. Det har variert litt hvor mange som har kommet, men har som regel vært noen.

Gjest boblebrus
Skrevet (endret)

Bor i en litt bortgjemt sokkelleilighet under en enebolig, så tviler på at noen ringer på her. Men hjemme hos foreldrene mine pleier det å komme noen (bor på et boligfelt hvor mange nye barnefamilier har flyttet inn i det siste).

Har egentlig ikke helt sansen for halloween, det er noe fremmed med hele greia. Savner tiden da jeg var liten. Da gikk vi julebukk alle som en, men nå virker det ikke som om ungene veit hva julebukk er en gang :sukk: Men pleier å ha litt snop liggende på allhelgensaften likevel, sånn i tilfelle.

Endret av boblebrus
Skrevet

Jeg kan ikke huske at det har pleid å ringe på her på Halloween. Dersom det skulle gjøre det, skal jeg alltid klare å grave frem en godbit eller to.

Skrevet

Gir ingenting til "knask eller knep" tiggere, fordi jeg synes det er en uting å lære barna at det er ok å vandalisere hus om de ikke får viljen sin (godteri).

Julebukk derimot, er en fin tradisjon, og da deler jeg gjerne om jeg har godteri/kaker/klementiner i huset. Det holder forresten ikke bare å kle seg ut for så å be om godteri, forventer en liten julesang også.

Skrevet

Julebukk derimot, er en fin tradisjon, og da deler jeg gjerne om jeg har godteri/kaker/klementiner i huset. Det holder forresten ikke bare å kle seg ut for så å be om godteri, forventer en liten julesang også.

Enig. Julebukk er en fin ting - og man kan se hva slags menneske det er ;)

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe litt fox eller noe annet innpakket småtteri, i tilfelle noen ringer på. Men egentlig har jeg ikke noe sansen for Halloween, det er jo ren tigging. Men julebukk, derimot, synes jeg er veldig koselig. I fjor kom det noen unger på døra (ca 12 år?), de hadde kledd seg ut og bare sto der. Jeg krevde at de skulle synge også, det hører jo med! Da de sang et vers av Glade Jul, fikk de rikelig med godteri.

Når er egentlig Halloween, når kan jeg forvente å få "besøk"?

Skrevet

Her virker ikke ringeklokkene. Hehe :) Så da blir det lite med godt på barna gitt.

Gjest Spinell
Skrevet

Når er egentlig Halloween, når kan jeg forvente å få "besøk"?

Jeg tror det er på søndag (31.10), men siden jeg ikke har barn er jeg ikke helt sikker.

Vi bor i et nabolag med en del barnefamilier, så det pleier å komme noen puljer med barn på døra. De fleste som kommer er i barneskolealder, men også noen ungdomsskoleelever.

Som regel har jeg kjøpt inn et lite godterilager til denne kvelden. Twist, kjærlighet på pinne og en pose Fox-karameller er kjekt å ha klart i en bolle på kjøkkenbenken.

Synes det er greiest med innpakkede ting :)

Skrevet (endret)

Det er skikkelig irriterende og jeg skulle ønske Norge ikke adopterte den skikken, men naboungene synes det er så stas og er så søte, så vi pleier å bunkre noe innpakket snop. Kanskje vi skal prøve sånne bittesmå poser med potetgull i år, så får de noe annet enn sukkersukkersukker også?

En bonus med den varianten er at da ville vi klart å spise det som blir til overs selv. Det skjer ikke med kjærlighet på pinne og denslags.

Endret av Karmosin
Skrevet

Nei, bor i en blokkleilighet og har aldri opplevd at noen barn har kommet på døra. I så tilfelle later vi bare som vi ikke er hjemme. Gidder ikke å kjøpe inn godteri til en skikk jeg ikke feirer selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har ikke sans for Halloween, men har samtidig barn som har gått en runde. En har bursdag da og da ble det Halloweenbursdag. Er så glad den perioden er over.

Her er det unger i det nærmeste nabolaget. De kom i fjor og kommer nok i år også. I fjor så fikk de godteri. I år har jeg tenkt å slå av utelyset og ikke lukke opp dersom det ringer på. De ser godt at jeg er hjemme, men det blåser jeg i.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Jeg åpner ikke døren for salg/tigging/høytider.

Jeg er glad i barn og unner de all moro, men jeg åpner altså ikke døren i boligen for slikt. Pleier ikke å være hjemme uansett.

Foretrekker å være leksehjelp i Røde Kors fremfor å gi mynter/sedler på en bøsse på døren. Ikke at det ene utelukker det andre, men slik er det her.

Endret av gjestdeluxe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...