Leanne Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Lurer på om noen kan anbefale en god kokebok med oppskrifter fra India og Asia generelt.. Synes de ferdig glassene med tikka masala smaker ok, men det er så mye bedre det man får når man bestiller take-out. Og det blir for dyrt å kjøpe take-out hver gang jeg har lyst på indisk (for det er blitt ofte ) Tenkte jeg kunne ønske meg (enda) en ny kokebok til jul
matentusiasten Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg var jeg veldig imponert med "the curry secret", en liten pocket-bok uten bilder, som avslørte at de fleste indiske kokebøker tok for seg "home cooking", og at restaurant-indisk mat som vi kjenner til egentlig var ganske anderledes fra den hjemmelagde indiske/pakistanske maten som majoriteten av kokebøker dreier seg om. Alt lovet godt, helt til jeg prøvde oppskriftene i den boka - det var virkelig krise. Noe er alvorlig feil med de. Desverre! Du kan jo prøve "indisk mat på norske fat". Oppskriftene der er faktisk ganske gode, selvom selve beskrivelsene noen ganger er mangelfulle. Lykke til! Sjekk forresten ut guiden min om indiske restauranter i Oslo-området på bloggen min hvis du vil.
LetsGetFree Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har hørt denne er veldig bra, og ønsker meg iallefall den selv til jul http://www.amazon.com/Madhur-Jaffrey-Indian-Cooking/dp/0764156497/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1288130727&sr=1-1
Antoinette Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Bøkene til Madhur Jaffrey er veldig gode. Hun fokuserer på home style cooking. Og du må være forberedt på å stacke krydderhyllen med både hele og malte krydre. Og vi snakker frisk koriander og kaffir limeblader i fryseren. Ikke noe tull med Madhur =) herlig dame.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå